Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard Telecaster pickup keuze

    Hey

    Ik ben van plan mijn telecaster pickups te upgraden. Ik twijfel alleen wat ik moet gaan kiezen. Ik heb een usa standard telecaster met stock pickups en wil deze straks breed in gaan zetten.

    Onze muziek die we spelen gaat van blues, rock tot guns n roses heavy drive. Wat raden jullie mij aan ? Ik behoud wel graag die heerlijke cleane tele twang.

    Mvg
    Marco

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik zou eens kijken naar de pickups van Bare Knuckle, veel kans dat je daar een setje vind dat voldoet aan jouw wensen.
    Een collega van mij heeft een setje brown sugar pu's in zijn tele en die klinken echt super, lekkere twang ook nog.
    Het is niet echt goedkoop maar dan heb je wel wat.

    Misschien dat Telerocker er wat meer over kan vertellen, da's zo een beetje de Bare Knuckle kenner van het forum hier.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Dimarzio twang kings.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Fishman Fluence. Ik heb geen ervaring met de tele pickups maar hun strat pickups vindt erg goed.
    En ja, ze zijn reteduur. Maar dat geldt voor alle pickups in de eredivisie.

    https://www.thomann.de/nl/fishman_fl...2df37d9451fd0f
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik zou eens kijken naar de pickups van Bare Knuckle, veel kans dat je daar een setje vind dat voldoet aan jouw wensen.
    Een collega van mij heeft een setje brown sugar pu's in zijn tele en die klinken echt super, lekkere twang ook nog.
    Het is niet echt goedkoop maar dan heb je wel wat.

    Misschien dat Telerocker er wat meer over kan vertellen, da's zo een beetje de Bare Knuckle kenner van het forum hier.
    Idd ik had even niet aan bare knuckles gedacht.. die brown sugar lees ik veel goede dingen over

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heb ik in een tele en esquier gehad, die brown sugar. Voor mij het beste enkelspoels element voor een telecaster die ik tot nu toe heb meegemaakt. Helemaal tele twang, maar bleef geweldig overeind staan met meer scheur. Echt bizar goed.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Heb ik in een tele en esquier gehad, die brown sugar. Voor mij het beste enkelspoels element voor een telecaster die ik tot nu toe heb meegemaakt. Helemaal tele twang, maar bleef geweldig overeind staan met meer scheur. Echt bizar goed.
    Top.. begin al meer naar de brown sugar te kwijlen.

    Hoe reageren de pickups bij behoorlijk wat gain? Als ik bijvoorbeeld guns n roses oid in die sfeer soleer trap ik meestal een fuzz er bij aan. Die fuzz boost dan mijn j rockett tim pierce OD. En dat gaat best wel hard ;-) (speel ik nu met classic 57 humbuckers in een ibanez as83)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazylay Bekijk bericht
    Top.. begin al meer naar de brown sugar te kwijlen.

    Hoe reageren de pickups bij behoorlijk wat gain? Als ik bijvoorbeeld guns n roses oid in die sfeer soleer trap ik meestal een fuzz er bij aan. Die fuzz boost dan mijn j rockett tim pierce OD. En dat gaat best wel hard ;-) (speel ik nu met classic 57 humbuckers in een ibanez as83)
    Kijk ook eens naar de Bare Knuckle Bootcamp serie die een stuk goedkoper is. Bijvoorbeeld de True Grit tele. BKP kan je er meer over vertellen, de site geeft weinig info over de specs. De Brown Sugar is idd een twangy rockpickup en zou als ik je wensen lees wel eens de juiste keus kunnen zijn. The Boss heeft meer bass en minder tophoog. Ook de Blackguard 50 en 52 kunnen rocken, maar zijn qua voicing wat donkerder dan de 55 en 68 Stagger. Op de BKP-site staan de bass-mid-treble-specs van de bridgepickups,de k-ohms en een aantal samples van de pickups.

    Er zijn ook zat andere goede telepickups. Klein, Amber, Suhr T (zelf ervaring mee, iets dikkere maar nog steeds twangy vintagepickup die veel gain kan hebben), Four Seasons Blues set, Smitty Phat T. Keuze zat.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    ik ben zeer tevreden over mijn heartbreaker bridge pick-up te verkrijgen bij nel amps te Lommel in belgie je kan je voorkeuren bij hun kenbaar maken dan kan hij hier rekening mee houden bij het draad omwinden van de spoel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ah, lees ik graag mee, gaat bij mij ook op de lijst, e.e.a. Bare Knuckle...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top