Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik vind 'm ook leuk Gus.
    De bas springt er mooi uit en leuke gitaar stukjes ook.
    Very tasty
    Dank je wel!
    Een radicaal andere aanpak is altijd een beetje lastig, maar ik had er zin in. Leuk dat het aanslaat. Buiten het forum zou ie nog geen minuut overleven, ben ik bang.

    Mijn muziek wordt gaandeweg steeds meer bas-gedreven. Waardeer het dat je 't leuk vindt.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.988

    Standaard

    Vind de zang weer te begraven als geheel, de drums weer te weinig variatie hebben. Je gitaargeluid is lekker, en de bas is zelfs heerlijk te noemen! Prima tekst.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.384

    Standaard

    Shoegazend de kerst in.


  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Vind de zang weer te begraven als geheel, de drums weer te weinig variatie hebben. Je gitaargeluid is lekker, en de bas is zelfs heerlijk te noemen! Prima tekst.
    Dank je Fu!
    Met opzet geen franje. Een beuk kerstlied. Dat was de bedoeling.
    En ik vind het fijn dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #15

    Standaard

    In de eerste post noem je het een festivallied.... ben het meer eens met jouw laatste (nou ja, bovenstaande) post. Een beuklied !
    Niet anders gewend van je, overigens.

    En surprise surprise..... binnen de 4 minuten gebleven ook ...
    En nog meer bas gedreven dan anders.

    Leuk, ook om jou in het Engels te horen zingen. Diep in de mix, maar toch.....

    Alvast fijne dagen. (ook zonder dat het Kerst is hoor.... fijne dagen moet altijd kunnen....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    In de eerste post noem je het een festivallied.... ben het meer eens met jouw laatste (nou ja, bovenstaande) post. Een beuklied !
    Niet anders gewend van je, overigens.

    En surprise surprise..... binnen de 4 minuten gebleven ook ...
    En nog meer bas gedreven dan anders.

    Leuk, ook om jou in het Engels te horen zingen. Diep in de mix, maar toch.....

    Alvast fijne dagen. (ook zonder dat het Kerst is hoor.... fijne dagen moet altijd kunnen....)
    Ik heb maar twee plaatsen waar ik mijn muziekjes met voldoende bijbehorende volumes kan weergeven.
    Een betrekkelijk simpele auto met een heel behoorlijk geluid en op een heel fatsoenlijke koptelefoon. En in allebei de gevallen heb ik niet het idee dat de stem te zacht in de mix staat.
    Misschien gewoon gebrek aan smaak van mijn kant, da’s altijd een mogelijkheid.

    Maar OK, alle gelul terzijde, heb je ooit eerder een kerstlied als dit gehoord?
    Ik heb er zo heel veel plezier mee gehad tijdens het in elkaar zetten! Serieus waar.
    En dat ik daarmee de kans op poen en eeuwige roem vergooi? Jammer.

    Blij dat je hebt geluisterd Ernest! Thanks! U zijt een heer.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #17

    Standaard

    Kijk, dat was genieten! Een pure Christmas Carol met een ingetogen Dickens' drive, die op de valreep zorgt voor een gelukkig oud jaar en veel belooft voor het nieuwe. Zo hoor ik je graag, Gus. Een van je beste! Wens jou ook heel veel goeds.
    Karel

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Maar OK, alle gelul terzijde, heb je ooit eerder een kerstlied als dit gehoord?
    Het heeft wel de mojo uit grijze archieven Gus.
    En het heeft echt kerstsfeer.
    Mijn rijinstructeur is beroepsmuzikant geweest, d.w.z. blies voor de fanfare in het leger, ik vroeg 'm eens; schrijf eens een kerstlied dan ? (topic, schrijf een goede die grijs gedraaid wordt & je bent binnen).
    Dat gaat niet, zei hij, kerst is een gevoel, kan je niet zomaar als een stel noten neerkalken.
    En jij hebt er eentje geschreven.
    Beuken of niet.
    Het is een kerstnummer.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD. Bekijk bericht
    Kijk, dat was genieten! Een pure Christmas Carol met een ingetogen Dickens' drive, die op de valreep zorgt voor een gelukkig oud jaar en veel belooft voor het nieuwe. Zo hoor ik je graag, Gus. Een van je beste! Wens jou ook heel veel goeds.
    Karel
    had toevallig ('openen en sluiten) eergisteren nog een original op YouTube op van jou.
    En dan valt niet alleen de fraai verzorgde liedjes op maar ook het bijzonder originele artwork.
    Dus een Dickens compliment van jou kan ik extra waarderen.

    Dickens: De lucht van al die gesmoorde turfkachels alleen al!
    Op de brandweeropleiding zei de instructeur 30 jaar geleden al dat je, om het mileu te sparen, de kachel moet stoken als een latina.
    Klein, luidruchtig en heet.
    Daar kwamen ze met die turfkachels niet eens bij in de buurt.

    Leuk dat je hebt geluisterd Karel, Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Het heeft wel de mojo uit grijze archieven Gus.
    En het heeft echt kerstsfeer.
    Mijn rijinstructeur is beroepsmuzikant geweest, d.w.z. blies voor de fanfare in het leger, ik vroeg 'm eens; schrijf eens een kerstlied dan ? (topic, schrijf een goede die grijs gedraaid wordt & je bent binnen).
    Dat gaat niet, zei hij, kerst is een gevoel, kan je niet zomaar als een stel noten neerkalken.
    En jij hebt er eentje geschreven.
    Beuken of niet.
    Het is een kerstnummer.

    Zeker! Het financieel goede van een kerstplaat is natuurlijk dat het ieder jaar opnieuw kerst wordt.
    Toch zie ik m niet in de lijst van Sky/The Christmas station komen.
    En als ie al wordt gedraaid hoor ik m niet.
    Als er een overtreffende trap van UIT wordt uitgevonden, geldt dat voor Sky bij mij.
    Dat Rudolph een rode neus heeft is ook te wijten aan drankgebruik volgens mij.

    Maar goed, ik was vooral door de tekst gegrepen.
    Blijf m leuk vinden. Een heel leuk liefdeslied.

    Toevallig zei een vriendingetje zaterdag dat ik altijd liefdesliedjes maak. Liedjes van een heel diep verlangen.
    En dat bij veel songwriters depressie de reden is dat ze niet uit bed willen komen, maar dat Ella bij mij de reden is. En dat ze dat een heel hoopgevende zaak vindt. Kijk, dàt vinnik nog eens een kerstgedachte!
    Leve de kerstnummertjes.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top