Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Zo laag mogelijk bied alleen maar voordelen.
    Ik lees hier in dit topic veel dat een lagere elementen afstellingen een warmere klank zou opleveren. Waarom is dat? Ik heb het zelf nog nooit zo ervaren.

    En geldt dit ook voor bassen? en ook voor actieve bassen? of maakt het bij actieve bassen niet uit?
    Ik merk dat ik op mijn bassen de pickups over het algemeen wat hoger heb staan dan bij mijn gitaren en al zeker niet tegen de slagplaat aan zoals sommigen hier doen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik lees hier in dit topic veel dat een lagere elementen afstellingen een warmere klank zou opleveren. Waarom is dat? Ik heb het zelf nog nooit zo ervaren.

    En geldt dit ook voor bassen? en ook voor actieve bassen? of maakt het bij actieve bassen niet uit?
    Ik merk dat ik op mijn bassen de pickups over het algemeen wat hoger heb staan dan bij mijn gitaren en al zeker niet tegen de slagplaat aan zoals sommigen hier doen.
    Omdat je minder volume hebt dat rechtstreeks uit je gitaar komt. Dit ga je compenseren met de volumeknop op je versterker en bijna iedere gitarist is het erover eens dat een versterker die harder staat, beter klinkt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Omdat je minder volume hebt dat rechtstreeks uit je gitaar komt. Dit ga je compenseren met de volumeknop op je versterker en bijna iedere gitarist is het erover eens dat een versterker die harder staat, beter klinkt.
    Maar dat geldt dan weer niet als je met modellers speelt denk ik. In dat geval wil je een optimale ruis/signaal verhouding en dan is een hogere output weer beter denk ik.

    Ook bij bassen speelt het dan minder omdat niet alle basversterkers beter klinken op hoog volume, tenzij het een oude buizenbak betreft misschien. Voor bassen wordt vaak een afstand van 2 a 3 mm aangeraden van de snaren t.o.v. de pickups. Dat is vrij hoog.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #24

    Standaard

    Het is maar net wat je zoekt. Kijk een twin kan heel clean klinken op laag volume. Op hoog volume gaat ie zwaar over zn nek.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top