Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 12 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 112

Discussie: Most overrated!!

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Absoluut, vooral de lead gitaristen 😁

  2. #72

    Standaard

    Ik heb er nog één!!

    Luthiers....in plaats van gitaarbouwers.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #73

    Standaard

    Wiedewiedewiedewied.

    En nu weer on-topic
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    laten we dan maar gelijk zeggen: gitaren en gitaristen in het algemeen!
    Zekers. Topic kan dicht.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind dat gitaristen zichzelf vaak overschatten, dat wel.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Deze wil ik ook vermelden bij overrated: wat een saai zielloos kutpedaal:




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Zeer zwaar overrated:
    - Kemper Dual Footswitch
    - Mission Engineering expressie pedalen
    - CTS potmeters
    - orange caps
    - paper in oil caps
    - pups met "vintage cloth" wire........... brrrrrr
    - eigenlijk alles wat "vintage correct" is
    - 99% van de "vintage" gitaren die in de gitaarshops in Denmark Street te Londen hangen

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zeer zwaar overrated:
    - 99% van de "vintage" gitaren die in de gitaarshops in Denmark Street te Londen hangen
    Eén keertje geweest. Ik had net een boek verslonden over de ontstaansgeschiedenis van de Fender Stratocaster. Geen overdreven dik boek, maar voor de helft gevuld met de meest idiote details, die ik allemaal in mijn hersentjes opgeslagen had, waardoor ik voor lange tijd in staat was om iedere Stratocaster te dateren en wist te controleren op echtheid. Tot op dat moment had ik nog nooit een Stratocaster gezien, ouder dan wat mid seventees gevallen.

    De schok was dan ook groot toen ik door Denmark Street liep en in mijn ooghoek twee stokoude, volledig originele Stratocasters zag hangen. Een '57'er en een '58'er. Ik werd gek. Met knikkende knietjes ging ik de winkel binnen, keek om me heen en zag tot mijn stomme verbazing dat ik de enige bezoeker was. Na even twijfelen vroeg ik angstig iets in de trant van "ik durf het bijna niet te vragen, maar... mag ik even?" Maar dan op z'n Engels uiteraard.
    De man achter de balie observeerde me even en pakte de '58'er uit de etalage en overhandigde me mijn (toen iig) droomgitaar. De 'wear' op de 'one piece maple neck' was duidelijk zichtbaar en aan alles was te zien dat deze gitaar 'geleefd' had en niet decennia in een koffer had gelegen. De gitaar speelde als een droom. Ik heb 6 orgasmes gehad in 10 minuten tijd en ik ontdekte dat ik een g-spot had op al mijn vingertoppen.
    Wat me opviel was de prijs. De zevenenvijftiger kostte £7700,- (een pond was destijds ongeveer 2,5 gulden waard) en de achtenvijftiger waar ik op speelde was nog een stuk duurder, namelijk 8800 pond. Ik denk dat dit te maken had met het feit dat deze gitaar eigendom was geweest van Ron Wood. Ik was extatisch!

    Later ging ik me meer en meer verdiepen in ouwe gitaren. Ik las veel over dit onderwerp (hoofdzakelijk Fenders) en ik raakte bevriend met de eigenaar van een vintage gitaarzaak, waar uiteraard behalve gitaren, tevens veel ouwe amps stonden. In die tijd heb ik talloze vintage gitaren door mijn handen laten gieren. Ik heb zelfs nog eens met die figuur op enkele beurzen gestaan.
    Uiteraard bleef ik ook nieuw spul testen.

    Ik kan er het volgende over zeggen. Niet iedere ouwe gitaar is geweldig. Niet iedere nieuwe gitaar is geweldig. Over het algemeen kun je denk ik wel stellen dat er goede en minder goede periodes zijn geweest. Iedereen kent ze ook, ik hoef je ze waarschijnlijk niet op te noemen. En in geen enkele periode kun je spreken van wetmatigheden. Maar ik denk dat het fair is om te zeggen dat de kwaliteit van een beetje fatsoenlijke nieuwe gitaar nu consistenter is dan ooit. Ik denk zelfs dat we nu in een goede periode zitten. Maar ik denk ook dat je over het algemeen zeker ook mag aannemen dat gitaren van de grote merken tot eind jaren 60 gewoon van uitzonderlijk goede kwaliteit waren. En er zijn heel veel redenen op te noemen die kunnen verhelderen waarom dat eigenlijk helemaal niet zo vreemd was.
    Ga ik nu niet doen, want ik zie dat het alweer 5:00 uur is, maar ofschoon ik voor een deel best mee wil gaan met jouw overrated lijstje, mbt dat laatste punt ben ik het niet zondermeer met je eens (tenzij jouw frustratie gevoed wordt door de enorme bedragen, maar ja... dát is nu eenmaal een kwestie van marktwerking, vraag en aanbod. Dit is wat het is).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    - pups met "vintage cloth" wire........... brrrrrr
    Waarom vind je dat overrated?
    Ik vind cloth wire veel fijner werken dan draad met pvc eromheen.

  10. #80

    Standaard

    Nou speel ik toch al heel wat jaartjes gitaar.... maar dat ik me ooit druk heb gemaakt over de isolatie van de aansluitdraden van m'n pups, laat staan dat ik er "mee gewerkt" heb...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top