Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Weet niet hoe deze is maar mijn SG is erg licht.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    SG's, altijd goed! Fraai exemplaar ook. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Nu nog een Tonepros brug, andere elementjes, dit, dat...

  3. #13

    Standaard

    Hahaha. De mod’s liggen al op de loer. Nee ik heb me voorgenomen er voorlopig niets aan te versleutelen totdat ... 😁

    Zwaar?? dit is by far de lichtste plank die ik in mijn handen heb gehad.

    Thx mannû

  4. #14

    Standaard

    Wat voegt die Tone pro eigen toe tov Zamak tunomatic en stopbar?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Weet niet hoe deze is maar mijn SG is erg licht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01
    Zwaar?? dit is by far de lichtste plank die ik in mijn handen heb gehad.
    Vergis ik me dan zo? Of is er verschil tussen oudere en nieuw series? In mijn herinnering waren ze loodzwaar.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Normaal gesproken zijn SGs licht hoor, of er moest echt gewapend mahonie op voorraad zijn geweest
    Brug, staartstuk en de bouten waarmee dit in de body zit, maken impact op de sound ja. Maar dat is niet altijd beter of slechter. Lichter materiaal (alu) of juist RVS kan bijvoorbeeld sustain iets verlengen, attack wat harder maken, laag wat doen afnemen of juist toenemen... het moet passen bij de gitaar.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Vergis ik me dan zo? Of is er verschil tussen oudere en nieuw series? In mijn herinnering waren ze loodzwaar.
    M'n SG en Strat lijken zo ongeveer hetzelfde te wegen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Gister avond aan de tand gevoeld en wat een ding. Speelt heerlijk. Sound valt niet tegen met deze stock elementen. De hals is dikker dan ik normaliter gewent ben maar kan er goed mee uit de voeten.
    De gitaar is een maandje bespeeld en volgens mij zo de koffer ingegaan en nu er weer uit.
    De frets voelen heel stroef aan. Zij moet geintoneerd worden en ze is veelste laag afgesteld. De eerste twee kan ik zelf oplossen. Het fijn afstellen van de hals en eventueel aanpassingen aan de laatste frets laat ik doen door Piet Visser in Egmond.
    Op voorhand ben ik zweer tevreden en het gaat beter worden.

    Vulv. Voor wat betreft de burst, dat vind ik eigenlijk ook nooit mooi. Bij sommige classics hoort het erbij en dan is het ok. Liever niet.
    Deze kleur is lekker basic en doet niets af aan de tijdsbeeld van de gitaar. Top.
    Het moet wel een beetje je ding zijn, maar wat ik lekker vind aan SG's met een dikke nek, of (zeer vergelijkbaar) mijn Les Paul Standard Lite DC (beide zeer licht, beide dikke hals, beide smalle body en beide een hals die pas bij de laatste fret tegen de body gelijmd zit) is een setje .011. Geloof me, als je dan een akkoord aanslaat trilt de plank zowat uit je klauwen, zo gigantisch resoneren die planken. Je voelt een beestachtige energie door je lijf gieren en dat geeft een intense beleving van pure power. Ik hou daar enorm van!
    Maar nogmaals..., dat moet dan wel je ding zijn.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Beetje laat, maar fijne vondst, congrats !

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  10. #20

    Standaard

    Tja je heb nou eenmaal laatbloeiers 😁. En als ik Vulv zo hoor kan ik niet wachten op de volgende gig. Stuiterend over het podium 👌🏿

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top