Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Normaal gesproken zijn SGs licht hoor, of er moest echt gewapend mahonie op voorraad zijn geweest
    Brug, staartstuk en de bouten waarmee dit in de body zit, maken impact op de sound ja. Maar dat is niet altijd beter of slechter. Lichter materiaal (alu) of juist RVS kan bijvoorbeeld sustain iets verlengen, attack wat harder maken, laag wat doen afnemen of juist toenemen... het moet passen bij de gitaar.
    Dit inderdaad. Op mijn SG zat een erg donker klinkende brug en de attack leek niet lekker in vergelijk met andere gitaren. Staartstuk vervangen voor eentje van aluminium van Faber en de brug vervangen voor een Tonepros. Dat bleek wel te werken voor mij en bijkomend voordeeltje is dat de boel blijft zitten bij het vervangen van de snaren.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooie gitaar hoor!

    Ik blijf SG's ook altijd mooi vinden. Wat ik soms wel wennen vind is dat de hals t.o.v. veel andere gitaren meer naar links zit. M.a.w. je moet verder reiken voor de lage tonen en de hoge tonen zijn juist makkelijker te bereiken.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mooie gitaar hoor!

    Ik blijf SG's ook altijd mooi vinden. Wat ik soms wel wennen vind is dat de hals t.o.v. veel andere gitaren meer naar links zit. M.a.w. je moet verder reiken voor de lage tonen en de hoge tonen zijn juist makkelijker te bereiken.
    Wennen hoort er altijd een beetje bij, maar dat maakt voor mij de lol alleen maar groter. Met mijn LP Standard Lite DC is dat niet anders. Als je de gitaar en je armen op een natuurlijke wijze om en langs je lichaam laat hangen en je pakt vanuit die positie de hals vast zit je bij de meeste gitaren rond de 7de fret. Bij een SG, of dat ding van mij, of een Firebird, merk je dat je hand rond de 12de of 14de positie hangt. Daardoor speel je ook weer anders. Dat is de charme van zoiets. Voor mij is dat hetzelfde als met verschillen in halsprofielen. Ik heb het liefst gitaren waarbij de hals enorm afwijkt van die van alle anderen. Dun, dik, breed, smal, D-, C-, of V-profiel, asymmetrisch profiel, gelijk over de hele lengte, sterk oplopend over de hele lengte, gelakt, of ongelakt, combinaties van al deze eigenschappen, het nodigt uit om anders te spelen. Mooi toch?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top