Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Goedkope gitaren zit altijd werk aan, Richwood, Squier, Epiphone. Elementen, topkam, afstelling. Valt vaak wel wat van te maken. Epi LP, 150 euro van MP, wat fretwear op de eerste 5 fretten, verder OK. Heel slappe wollige pickups. Setje GFS Dream 90s is al heel wat beter. Goede hums komen er nog wel eens op, Gibson, SD. Dan heb je een podiumwaardige gitaar IMHO.

    Fretwerk moet goed zijn, als je die moet laten vlakken kost zoveel geld dat het niet meer loont. Afstelbeurt incalculeren als je het niet zelf kan. Net als nogmaals de pickups.

  2. #52

    Standaard

    Vroeger kocht ik ook de goedkopere gitaren (geldreden) maar eens je de betere en natuurlijk prijzere gitaar gewoon zijt, jahhh die goedkopere neem je niet meer in de hand. Natuurlijk wil je dan die goedkopere upgraden want er is altijd wa die niet bijzonders is, maar ten lange laatste kom het toch niet zo goed als uw betere gitaar. Verkopen...geraak je aan de straatstenen nie meer kwijt. gedaan met de goedkope gitaartjes.
    En om een gitaar beneden te hebben om te oefenen...??? Ik oefen liever op de beste...daarom heb je ze.
    Mijn mening hee

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik vind net nieuwe gitaren zowiezo lastig. Duur of goedkoop. Na een tijdje gaat ie gewoon beter spelen. Vraag me niet hoe het komt. Voor mij reden om vooral gebruikte te kopen.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Goedkope gitaren zit altijd werk aan,
    Dure ook hoor.
    Maar inderdaad, en wanneer je dat zelf kan, dan kan je soms voor een duppie op de 1e rij zitten.
    Kan je dat niet ?
    Dan wordt het al gauw een kostbare investering, d.w.z. verhoudingsgewijs tot het aankoopbedrag.
    Dat is een beetje het dingetje voor mij.
    Heb mijn 400 euro Blade laten opknappen voor zeg hetzelfde bedrag.
    Is die geen 400 euro meer door waard geworden, wel heb ik een prima werkpaard.
    Heb mijn veel duurdere Guild recent opnieuw laten fretten, is ook niet goedkoop, maar voegt werkelijk iets toe aan die gitaar.
    Sta voor de keuze nu om mijn Hofner ook te laten refretten.
    Ga ik wel laten doen.
    Maar is ook zo een ding.
    Type gitaar slijt je niet gemakkelijk, refret gaat mogelijk de helft kosten van wat die bij onmiddellijke verkoop zou kunnen opleveren.
    Then again, gehecht aan die gitaar.
    Een doos bij Thomann bestellen voor 200 euro, en meteen voor 150 werk aan laten verrichten ?
    Zou ik toch voor passen.
    Nogmaals, kan je alle dingen zelf ?
    Ben je voor weinig geld een happy camper.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik vind net nieuwe gitaren zowiezo lastig. Duur of goedkoop. Na een tijdje gaat ie gewoon beter spelen. Vraag me niet hoe het komt.
    Gewenning? Als je een gitaar een tijdje bespeelt leer je de aard van het beestje kennen en kun je er beter mee uit de voeten (of beter gezegd de handen )

    Maar dan kun je er ook achter komen dat het toch niet je gitaar is, terwijl het in de winkel nog een 'match made in heaven' leek.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Voor mij reden om vooral gebruikte te kopen.
    Als je budget beperkt is, is dat sowieso de manier om meer bang for the buck te krijgen. Of een (door iemand anders) ingespeelde gitaar beter is, is de vraag. Het is ook altijd maar de vraag of de gitaar niet een (verborgen) gebrek heeft en met reden wordt gedumpt of dat eraan is gekloot.

    Intussen heb ik zelf wel alleen maar 2dehands instrumentarium staan
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja ik heb best een aantal 'goede' gitaren, je weet wel Fender, Gibson, Peer Dellen en heb er in het verleden ook meerdere gehad en bespeeld. Toch pak ik nog steeds eerder m'n HB LP dan m'n Gibson '62 RI SG, die overigens heerlijk speelt en klinkt. Bij mij is het ook vaak waar ik zin in heb. Laatste tijd speel ik heel veel op m'n AVRI '62 en dat schijnt vreselijk te zijn vanwege de 7.25" radius.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb een Maybach strat met 7,25” toets, mits hoger afgesteld kan je prima ermee spelen en bends gaan uitermate soepel.
    Gebruik hem als backup en om thuis te oefenen.
    Mn tokai lp blijft Mn main axe👌

  8. #58
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    He man, ik ben erg benieuwd op welke punten volgens jouw ervaring die goede en ik neem aan ook duurdere gitaren beter zijn. Is het vooral de sound of is het de stemvastheid?
    SOUND.

    Alle gitaren van mij zijn stemvast.
    Vriendelijke groet,

  9. #59

    Standaard

    Heb begin dit jaar een HB SC450 gekocht, LP kopie. Voor 160 Euro werd ie thuis afgeleverd. Ik wilde een LP style gitaar, heb voor de rest alleen maar (super)strats. Sommige frets hadden wat beter gepolijst kunnen zijn, maar voor de rest is het ding okay. Bij Thomann wordt er een setje D'addario 010-052 snaartjes opgezet. Klinkt lekker en ziet er gewoon goed uit, als je er een Gibson stickertje op plakt ziet denk 90% niet dat het een HB is.
    Die Fusion series zijn ook nette gitaartjes, de FR versie heeft een FR1000 en dat op een gitaar van 300 Euro.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Na veel wikken en wegen en zoeken is het toch uiteindelijk een zelfbouw geworden. Een telecaster thinline maar dan anders.zie foto


    speelt heel anders dan mijn les paul,maar daar wen ik wel aan. Het enige wat ik denk ik nog ga doen is de hals onder een hoek zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top