Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 60
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard harley benton gitaar

    Mijn lieve kindertjes gaan zo langzamerhand de deur uit en zowaar er komen gewoon complete slaapkamers vrij in mijn huis om die als muziek kamer in te gaan richten. In mijn woonkamer zal ik wel 1 gitaar en een amp willen houden. Ik zelf heb maar 1 elektrische gitaar en om die de hele tijd heen en weer te gaan slepen van beneden naar boven heb ik geen zin in. Mijn oog viel op de prs-style van harley benton. mijn vraag , heeft iemand ervaring met deze variant van harley benton.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johanb Bekijk bericht
    Ik zelf heb maar 1 elektrische gitaar en om die de hele tijd heen en weer te gaan slepen van beneden naar boven heb ik geen zin in.
    Als het nou een concertvleugel was kon ik het me voorstellen. Maar een gitaar... er zijn muzikanten die er avond aan avond op een podium kilometers mee heen en weer rondbanjeren
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    168

    Standaard

    Ik heb zelf ook om die reden een goedkope Harley benton telecaster beneden staan. Als je hem binnen handbereik hebt, pak je hem toch sneller, dan dat je eerst naar boven moet lopen. Misschien lui, maar zo werkt het bij mij wel. Met deze specifieke prs versie heb ik geen ervaring, maar over het algemeen zijn die HB gitaren prima. En je kan hem altijd retourneren.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat het een goede smoes is om een nieuwe gitaar te kopen. Gewoon bestellen en proberen, voor dat geld kan je een poging wagen zonder hongerig en blut het nieuwe jaar in te gaan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    ja, om die reden gewoon door de kamer lopen en ..oh ja effe spelen ,een gitaar wil ik thuis binnen hand bereik, maar ik wil geen tweede gibson les paul ( te duur).

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barloef Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook om die reden een goedkope Harley benton telecaster beneden staan. Als je hem binnen handbereik hebt, pak je hem toch sneller, dan dat je eerst naar boven moet lopen. Misschien lui, maar zo werkt het bij mij wel. Met deze specifieke prs versie heb ik geen ervaring, maar over het algemeen zijn die HB gitaren prima. En je kan hem altijd retourneren.
    In een lesboek wordt om die reden zelfs aangeraden de boel startklaar te hebben en binnen handbereik omdat je dan veel eerder geneigd bent regelmatig te oefenen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    In een lesboek wordt om die reden zelfs aangeraden de boel startklaar te hebben en binnen handbereik omdat je dan veel eerder geneigd bent regelmatig te oefenen.
    Dat is zeker waar. Als ik instrumenten / versterkers ga opbergen en moeite moet gaan doen om uit koffers te halen, kabels te zoeken en op te stellen dan kan de drempel al te hoog zijn. De boel moet idd startklaar staan. Gaan zitten met een gitaar of omhangen, stemapparaat erbij indien nodig en dan moet je kunnen losgaan.

    Maar enkel een gitaar van ruimte of verdieping A naar B verplaatsen is toch geen moeite zeker?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Om terug te komen op je vraag, het zijn doorgaans niet de meest geweldige gitaren. Dat betekent nog niet dat je er een beetje mazzel mee kunt hebben. En als je zelf wat dingetjes kunt doen (hals afstellen indien nodig, zadeltjes intoneren, eventueel bijvijlen van de topkam), dan kun je voor weinig geld een geinig oefenplankie aan je collectie toevoegen.
    Ik heb zelf meer vertrouwen in een Squiertje. En als een klassieke look geen must is, hebben Yamaha en Ibanez vaak relatief goed spul voor weinig geld.
    Het voordeel van Thomann is dat je de rotzooi, zonder extra kosten binnen een maand weer terug kan sturen. Heb ik ooit gedaan met een belachelijk goedkope akoestische Ibanez. Was een kutgitaar, teruggestuurd en geld teruggekregen. Heel keurig behandeld. Werd ook absoluut niet moeilijk om gedaan, terwijl ik de gitaar had voorzien van een setje snaren in Nashville tuning (dat was ook de reden waarom ik iets goedkoops zocht, gewoon om te testen of het iets was - en het was geweldig, maar niet voor die gitaar).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Een squire is met een fendertype brug en op de een of andere manier vind ik dat niet lekker spelen. De HB maakt alle gitaren na, zo zag ik die prs hollowbody, Dan heb ik ook eens wat anders. Maar naar verhouding zo goedkoop. Je ziet ook van die DIY kits ,daar lees ik in de reviews dat met name de hals en het fretwerk vaak niet al te best is. Daarom ook mijn vraag over de HB daar lees ik (tot nu toe)geen slechte dingen over

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dat je daar niet veel slechte dingen over leest laat zich redelijk makkelijk verklaren. Doorgaans zijn het beginnende gitaristen die zo'n ding kopen en als beginnende gitarist ben je blij met alles. En voor de mensen die er een gitaar voor erbij willen hebben is het vaak een heel redelijke oplossing. Maar verwacht geen geweldige gitaar. Nogmaals, als je zelf het e.e.a. af kunt stellen, of toevallig de mazzel hebt dat je een exemplaar treft die bij toeval ok is, dan kun je er een hoop plezier van hebben.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top