Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Mini Dirty Shirley

  1. #1

    Standaard Mini Dirty Shirley

    Na even te zijn overgestapt naar de Helix LT, kwam ik erachter dat dit toch niet mijn ding is. Super veel mogelijkheden en haalde er zeker goede sounds uit naar wat tweaken, maar miste toch wat. Zie echt de voordelen van de Helix, met name live. Daarnaast ook nog eens eenvoudig in te stellen en de vele IR's die er te verkrijgen zijn bieden veel mogelijkheden om mooie presets te maken. Vooral de Tri-chorus en de Univibe zijn mijn favoriete effecten op de Helix.

    Echter toen kwam er een Friedman Mini Dirty Shirley Head op mijn pad, heerlijk simpel met een fantastisch warm geluid en toch ook nog smerig als het moet! Toen wist ik dus wat ik kennelijk nog steeds miste, brandende lampen. Heb inmiddels door de jaren heel wat buizenamps en gitaren door mijn handen gehad, maar deze amp is toch wel een van mijn favorieten. Deze amp voelt echt als een upgrade, net als ik toen op PRS/ Taylor ben overgegaan. Zowel live als in huis maakt de amp het waar, die mastervolume werkt gewoon heel goed.

    Daarnaast speel ik al een tijdje op een PRS Tremonti black gold, wat een fijne combinatie is met deze amp. Door met de toggleswitch en de volumeknoppen te pielen kun je toch een breed geluid neerzetten. Terug naar de basis met een versterker die je afstraft als je een foutje maakt haha Wat ik lekker vind, is dat ik nu meer bezig ben met gitaarspelen dan met tweaken. Gewoon de gitaar inprikken, gaan en genieten van een goed buizengeluid.... wellicht dat dit de gitaarfase less is best is, maar voorlopig geniet ik er nog lekker van en laat het zo blijven.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hey Jack. Ik weet niet precies wat een PRS Tremonti is maar vind het sowieso gaaf dat je voor een gitaar en een amp kiest...!
    Ik wou dat ik zo standvastig was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Goeie keus. Nooit te oud om te leren -
    Er komt steeds meer van dat modelling spul op de markt, zelfs Kempers.
    Wat me opvalt is dat de markt steeds meer inzet op klein wattage buizenamps lijkt het. Die mt15 van prs vind ik ook een geweldige rockamp. Mn volgende GAS projectje. 😉

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dat lijkt me een heerlijk ampje. Ik vind de meeste Friedman-amps sowieso te gek. Met PRS heb ik minder, maar dat is nu eenmaal smaakgebonden. Het zal ongetwijfeld een fijne gitaar zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Ja denk t ook. Die kleine buizen amps zijn ideaal voor thuis en live. Voor mij is het wel een must dat ik het podiumgeluid kan bijbenen. Tot nu toe lukt dat gewoon goed. Vaak staat je gitaargeluid als snel te hard voor de geluidsman, sta je daar net je 100 watt waar je dan net niet je sweetspot hebt bereikt. Dat is het mooie van die Friedman, klinkt op elke volume prima

    Mooie van die mt15 zijn die 2 afzonderlijke instelbare kanalen, tof ding lijkt me

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top