Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Speakerkast Marshall dsl 5 combo

    Hallo, ik speel thuis op een Marshall dsl5 combo en het klinkt heel lekker voor mij. Alleen vind ik het een beetje dunnetjes klinken, nu is het mogelijk denk ik om er een grotere speakerkast op aan te sluiten (16ohm)

    Is het aan te raden om bijv een 12inch speakerkast aan te sluiten voor een voller geluid? Of misschien 2x12?
    Maakt het iets uit welke speaker je kiest? Ik speel op een Gibson, en speel het liefst 60's blues en classic rock.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    speakerkeuze is enorm bepalend,luister maar op youtube ,een speaker shoot out .bv celestion vs jensen. maar ook celestions onderling zijn heel verschillend

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Greenbags aansluiten voor het klassieke blues rock marshall geluid?

  4. #4
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 11 december 2018 om 13:56

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik gebruik zelf regelmatig een 1 x 12 ported cabinet. Daar komt een flinke partij bas en laagmid uit. De vraag is of een 5 watt tubeamp de speaker voldoende op zijn lazer geeft, maar het geluid zal grootser zijn dan de 10 inch in de DSL-5
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Voor thuis is 2x12 aardig veel. 1x12 is al een voller geluid van 1x10. Zoals je kan lezen zijn er vele smaken, misschien kan je een keer een speakerkast lenen. Wel goed op de Ohm letten.
    Vriendelijke groet,

  7. #7

    Standaard

    Dank voor alle reacties, meestal staat de dsl op de low power mode, dus het hoeft niet harder maar voller.
    Waar moet ik op letten met de Ohm?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat de speaker(s) die je aansluit 16 ohm zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Als je thuis hard mag spelen dan is een 2x12 wel fijn hoor! Zo niet dan gewoon een 1x12 kast met een niet al te hoog wattage speaker voor een classic speaker break up... wat eigenlijk denk ik niet zo snel gaat met een 5 watt amp.
    Maar een speaker bepaalt grotendeels je tone dus ik zou echt gaan testen met je eigen amp.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobus Bekijk bericht
    Dank voor alle reacties, meestal staat de dsl op de low power mode, dus het hoeft niet harder maar voller.
    Waar moet ik op letten met de Ohm?
    Als het ronder en wat donkerder moet, kun je denken aan de Celestion G12-65.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top