Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard T-rex honey drop delay ervaringen? Waarom overigens wellicht stereo delay thuis?

    Heren, heb een en ander opgezocht maar naar mijn smaak nog onvoldoende kunnen vinden aan reviews over de T-Rex honey drop delay. € 70,-.


    Zijn er leden die ervaringen hebben met dit pedaaltje? Ziet er wel straight forward en daardoor bruikbaar uit. Wel inclusief Tap tempo.

    Vraag me ook af of ik als thuisrommelaar stereo delay zou willen. Met tremolo en 2 amps wel leuke ervaringen mee maar ben benieuwd naar de gevolgen van stereo effect bij delay. Denk dan ook dat je pedaal de delay tijd verschillend moet kunnen instellen?

    Dank als je wat ervaring wil delen.

    Bux.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Zelf zou ik nooit een delay pedal kopen die je niet kan programmeren. Ik speel veel van vaste delay tijden (800 msec 360 msec) en dan is analoog niet bruikbaar.
    Als je het delay alleen gebruikt voor wat gegalm lijkt me dit wel een goed ding maar er zijn vele alternatieven.
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    Maar is het niet zo dat een programmeerbare delay uiteindelijk JOU programmeert ipv andersom?
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Zelf zou ik nooit een delay pedal kopen die je niet kan programmeren. Ik speel veel van vaste delay tijden (800 msec 360 msec) en dan is analoog niet bruikbaar.
    Als je het delay alleen gebruikt voor wat gegalm lijkt me dit wel een goed ding maar er zijn vele alternatieven.
    Bedankt voor je constructieve bijdrage. Noem eens een alternatief voor dit delay pedaal? Dus voor € 69,- incl. tap tempo knop, schakelbare spill-over functie en tone knop......

    @Buxtra: Ik heb geen ervaring met specifiek deze delay van T-rex, heb wel een tijdje een Replay Box gehad en andere T-rex delays getest maar vond altijd dat het ingangssignaal vrij snel ging oversturen. Maar nogmaals, geen idee hoe dat met de Honey Drop is.

    Wat betreft stereo delay is het een kwestie van smaak. Je geeft zelf al aan dat je twee amps thuis hebt staan, waarom dan niet voor een stereo delay willen gaan? Bij de simpele stereo delays blijft het delayeffect beperkt tot ping pong, da's iets wat ze meestal automatisch doen zodra je beide outputs op het pedaal gebruikt. Een apart in te stellen delaytijd voor zowel links als rechts is dan niet nodig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    @Buxtra: Ik heb geen ervaring met specifiek deze delay van T-rex, heb wel een tijdje een Replay Box gehad en andere T-rex delays getest maar vond altijd dat het ingangssignaal vrij snel ging oversturen. Maar nogmaals, geen idee hoe dat met de Honey Drop is.

    Wat betreft stereo delay is het een kwestie van smaak. Je geeft zelf al aan dat je twee amps thuis hebt staan, waarom dan niet voor een stereo delay willen gaan? Bij de simpele stereo delays blijft het delayeffect beperkt tot ping pong, da's iets wat ze meestal automatisch doen zodra je beide outputs op het pedaal gebruikt. Een apart in te stellen delaytijd voor zowel links als rechts is dan niet nodig.
    A ha, klinkt logisch ja. Zoekterm pingpong delay tevens over het hoofd gezien. Millisecondes instellingen zijn ook waardevol, snap ik.
    Denk dat iets dergelijks de prijs wel opdrijft. Voor de huiskamer echter niet noodzakelijk, tap tempo is minimaal het gebruiksgemak waar ik naar op zoek ben, eens verder zoeken nu, tènks!
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Wat is eigenlijk het verschil met de iets duurdere Reptile?
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Wat is eigenlijk het verschil met de iets duurdere Reptile?
    Bijna 2 x zo duur overigens . Wat meer controls: widt, speed, input gain en level.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    De Reptile 2 inderdaad. Om maar niet te spreken over de klassiker van T-Rex, de Replica.

    De oudere Reptile kan je nog wel krijgen, vaak voor het bedrag van de genoemde Honey Drop. Vandaar mijn vraag.
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Met zoeken op pingpong delay ben ik verder gekomen en wel op de Mooer reecho Pro. Lijkt me wel wat.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Heren, het is de Mooer Reecho Pro geworden.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top