Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Een beetje uit mijn comfortzone.

    Tijdens repetitie met de band waar ik in speel besloot ik de gain van de versterker even vol open te gooien tijdens een funk jam en eens iets anders te doen dan de chuck berry riffs of keith richards licks die ik normaliter speel.

    En er zit zélfs een klein stukje ritmewerk in


  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het klinkt wat ver weg Braddie maar de solo is weer prima. interessante notenkeus ook.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het klinkt wat ver weg Braddie maar de solo is weer prima. interessante notenkeus ook.
    Die versterker stond echt te loeien
    Thanks trouwens, moet ik dat van die notenkeuze opvatten als iets positief offeh?

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja positief, je speelt op een gegeven moment een soort van chromatisch loopje naar boven dat prima in het geheel past.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Prima gesoleerd. Beetje fusion achtige solo met bluesy chromatische loopjes erin verwerkt.
    De sound vind ik hier minder, heel geknepen, fizzy, de bromvlieg in een puntdak sound. Speel je toevallig over zo’n goedkopere Marshall M(G)serie stack?
    Jaren geleden bij een van mn vorige bands op gespeeld in de oefenruimte. Niet best, dunne krasserige sound, ondanks 412 en 100 watt tube power.
    Regel gewoon een marshall jcm800 en je weet niet wat je meemaakt 😉

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jaren geleden bij een van mn vorige bands op gespeeld in de oefenruimte. Niet best, dunne krasserige sound, ondanks 412 en 100 watt tube power.
    Volgens mij zijn die MG's solid state hoor.
    Ik ken iemand die een top uit die mg reeks heeft, belachelijke hoeveelheid gain, en lómp.
    Wel een gaaf ding voor metal chugga chugga, maar met solo's is die wel fizzy wat je beschrijft.

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Lijkt wel aardig maar bijna niet hoorbaar. Beeld is wel goed maar geluidsopname zou op het ronde café tafeltje passen. Goede geluidsopnamen maken is nog een hele klus.
    Vriendelijke groet,

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Prima gesoleerd. Beetje fusion achtige solo met bluesy chromatische loopjes erin verwerkt.
    De sound vind ik hier minder, heel geknepen, fizzy, de bromvlieg in een puntdak sound. Speel je toevallig over zo’n goedkopere Marshall M(G)serie stack?
    Jaren geleden bij een van mn vorige bands op gespeeld in de oefenruimte. Niet best, dunne krasserige sound, ondanks 412 en 100 watt tube power.
    Regel gewoon een marshall jcm800 en je weet niet wat je meemaakt ��
    Dank Arjan!
    Vind het ook een erg geknepen sound, maar goed.. Kan natuurlijk ook door m'n Bullet stratje komen.
    Ik speel over een JVM410 (Volgens mij) enorm onbetrouwbare bak trouwens..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou toch ff de settings van je jvm checken. Veel mid (op 3 uur)en hoog (op 1 uur) indraaien, bass op 11 uur en gain op de helft. Wedden dat je dan beter klinkt?
    Toch geen slechte amp toch? Hoezo onbetrouwbaar?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik zou toch ff de settings van je jvm checken. Veel mid (op 3 uur)en hoog (op 1 uur) indraaien, bass op 11 uur en gain op de helft. Wedden dat je dan beter klinkt?
    Toch geen slechte amp toch? Hoezo onbetrouwbaar?

    Zal die settings volgende week proberen!
    Hij klinkt best oke, zeker Crunchy en Clean. Maar er is ál-tijd wel wat mis mee, dan weer een buis stuk, dan weer de input van de cabinet, dan weer de output van de head die los zit, dan werkt de footswitch niet meer, het is al-tijd wel iets..

    Een van de mensen daar zei "Dat krijg je als je spul vaak gebruikt" maar dat vind ik een non-argument, want de Fenders Twin Reverb die gebruikt worden werken altijd zonder morren, heb jaren geleden in een band gespeeld (Oke, ik speelde toen toetsen) en gebruikte een Vox VT20, die had ook nooit problemen.

    Marshalls die wij gebruiken hebben ze het afgelopen jaar 7! Keer ter reparatie gehad, ZE-VEN KEER.
    En tijdens de een na laatste keer was er een aansluiting niet goed en kreeg ik daar de schuld van omdat die versterkers hártstikke betrouwbaar zijn en alles kapot gaat als ik er naar kijk en dat als ik het zo goed zou weten ik ze maar geld voor versterkers moest geven.

    (Maar toen ik zei dat ze misschien maar eens moesten investeren in 8 goede nieuwe Vox/Roland versterkers bleven ze stil..)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top