Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Welke speakers voor bouw studio monitors?

    Hallo allemaal,

    Op het moment ben ik bezig met het installeren van een simpele thuisstudio, met name om gitaar op te nemen.
    Als externe geluidskaart heb ik een Focusrite 8i6 aangeschaft, hier heb ik alleen nog speakers voor nodig.

    Ik heb twee oude ongeveer 40x25cm grootte speakerkasten staan waarvan een subwoofer is beschadigd.
    Door ouderdoom is er ook best veel uitgedroogd.
    Het leek me leuk om er nieuwe speakers in te zetten en zo een prima setje in elkaar te draaien voor de thuisstudio. De tweeters hebben een diameter van 8 cm maar die zijn volgens mij nog goed.
    De woofers hebben een diameter van 14,5 cm.
    Aan de achterkant is er een ouderwetse zwart/rode klikaansluiting voor kabels en er is geen stroomaansluiting.

    Welke speakers zijn aan te raden? Moeten ze stroomvoorziening krijgen of kunnen ze zo direct op de externe geluidskaart worden aangesloten?
    De thuisstudio komt in een niet al te grote kamer dus de set hoeft zeker niet hard te kunnen maar moet juist goed klinken op laag volume.


    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Stuwy; 7 december 2018 om 23:38

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hallo Stuwy,

    Weet je wat pas echt leuk is? Voor een paar knaken een paar monitors kopen. Die boxen raak je dan wel weer kwijt aan je plaatselijke DJ.

    Knock yourself out...!!

    https://www.thomann.de/nl/actieve_na...rs.html?oa=pra

  3. #3

    Standaard

    Ai, ik lees net dat actieve speakers een vereiste zijn voor de Focusrite 8i6.
    Dat wordt even uitzoeken of dat (relatief) makkelijk te maken is.

  4. #4

    Standaard

    Jah plastic meuk kopen kan altijd nog Erik

    Deze kastjes zijn ook gewoon mooi om te zien en passen bij het interieur, beetje vintage.
    Daarnaast houd ik van het maken en repareren van dingen.
    Dan kan ik het beste het volledige bedrag in de speakers stoppen en die in de huidige kasten proppen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuwy Bekijk bericht
    Jah plastic meuk kopen kan altijd nog Erik

    Deze kastjes zijn ook gewoon mooi om te zien en passen bij het interieur, beetje vintage.
    Daarnaast houd ik van het maken en repareren van dingen.
    Dan kan ik het beste het volledige bedrag in de speakers stoppen en die in de huidige kasten proppen
    Ohw ok... je lult maar wat voor je uit. Da's best vintage ja. Succes ermee...!!

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    " ik lees net dat actieve speakers een vereiste zijn voor de Focusrite 8i6"

    Onzin. Passief of actief maakt niet uit. Een speaker die actief is heeft een versterker in de speaker. Actief of passief geeft alleen maar aan dat bij passieve speakers de versterker gescheiden is van de box.
    Dat is bij actief ook maar zit het in 1 behuizing.
    Vriendelijke groet,

  7. #7

    Thumbs up

    Oké wat een vijandigheid allemaal.

    Ik heb me ingelezen en ga gewoon goede(!) studio monitors kopen, is allemaal niet rendabel genoeg.

    Gr
    Laatst gewijzigd door Stuwy; 8 december 2018 om 00:37

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    OK nu dat duidelijk is.... welke luidsprekers en versterkers adviseer jij dan Harrie?

    De link die ik stuurde was voor actieve boxen trouwens

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuwy Bekijk bericht
    ... Ik heb twee oude ongeveer 40x25cm grootte speakerkasten staan waarvan een subwoofer is beschadigd.
    Door ouderdoom is er ook best veel uitgedroogd.
    Het leek me leuk om er nieuwe speakers in te zetten en zo een prima setje in elkaar te draaien voor de thuisstudio. De tweeters hebben een diameter van 8 cm maar die zijn volgens mij nog goed.
    De woofers hebben een diameter van 14,5 cm.
    Aan de achterkant is er een ouderwetse zwart/rode klikaansluiting voor kabels en er is geen stroomaansluiting...
    Is er niet meer over bekend? Staat er niet ergens merk en type op?
    Speakers zijn best wel complexe materie, parameters i.c.m. een daarop afgestemde behuizing en scheidingsfilter (mogelijk nog basreflex poort) ... Je stopt er niet zomaar iets anders in met dezelfde diameter en klaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10

    Standaard

    Edit: Nvm. topic is klaar.

    Bedankt mannen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top