Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Music Carl Martin Octa-Switch MK3...., anything else?

    Lieve mensen,

    In mijn eindeloze zoektocht naar de ideale set-up voor mijn gitaarspeeltjes heb ik me al regelmatig zitten vergapen aan de Carl Martin Octa-Switch, waarvan de MK3 waarschijnlijk ook meteen de handigste is en volgens mij ook de enige nog verkrijgbare. Het ding moet €344,- kosten bij de bekende dozenschuiver.
    Wat ik goed vind aan dat ding is het feit dat het zo briljant simpel is, dat zelfs ik er direct mee aan de slag zou kunnen. Sterker, met dat ding ben ik in één klap verlost van vrijwel al mijn problemen mbt het gebruik van pedalen en wat ik ermee wil. Ideaal!!!

    Minder ideaal is de prijs. Ik wil niet wederom de pathetische zeikerd uithangen, maar dit zijn helaas voor mij geen realistische bedragen meer om uit te geven.
    Wat ik feitelijk zoek is een vergelijkbaar apparaat dat weliswaar goedkoper is dan de Octa-Switch, maar desondanks kwalitatief heel ok. Voor de toekomst, zodat ik iets heb om naar uit te kijken en mijn keuzes in de vele overwegingen, waar het gaat om het aanschaffen van talloze muziek gerelateerde zaken (hardware, pedalboards, versterkers, goedkoop akoestisch bijgitaartje, gitaarkoffers, tóch weer een pedaaltje... etc.) helderder te krijgen voor mezelf.
    Kijk, ik zie het zo, als ik op de een of andere manier over 9 maanden zo'n €250,- bij elkaar heb weten te scharrelen, want verder dan dat ga ik echt niet komen, dan kan ik dat bedrag maar 1 keer uitgeven en dan is het wel zo lekker als je voor jezelf het gevoel hebt de juiste keuze te hebben gemaakt.

    Maar goed..., bestaat zoiets? Ik werk niet met midi en volgens mij heb ik daar dan ook geen kloten aan. Ik zal een loop of 8 nodig hebben (in sommige loops zou ik meerdere pedalen zetten, maar dat terzijde) en ik moet de mogelijkheid hebben om met 1 druk op de knop een willekeurige hoeveelheid loops aan en/of uit te zetten.
    Nu weet ik dat er programmeerbare switches (loopers) op de markt zijn, maar die zijn vaak te duur, of te beperkt, of veel te ingewikkeld voor mijn steeds minder werkende hersentjes. Ik bedoel, als ik bovenaan de eerste bladzijde van een simpele handleiding begin te lezen en ik kom onderaan, dan ben ik de bovenste helft alweer kwijt. Gevolg van een klein hersenbloedinkje. Misschien (en hopelijk) wordt dat weer beter, maar ik durf daar niet op te gokken. Tenzij het echt fucking simpel is en iemand mij persoonlijk wegwijs kan maken. Maar eenvoudiger dan 8 dip switches per loop bestaat niet, toch?

    Anyway, om kort te gaan: wat zijn kwalitatief aardige, relatief goedkope (250) en goed te behappen alternatieven voor de Carl Martin Octa-Switch MK3?

    Bij voorbaat dank.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De FXL8pro van harley benton zit prima binnen je budget.
    https://m.thomann.de/nl/harley_benton_fxl8_pro.htm
    Op de kijk (geen ervaring mee) een mooi apparaat.

    Als je het midi stuk niet gebruikt kun je dat stukje handleiding alvast overslaan.
    En het programmeren van de loops ziet er niet heel lastig uit.....maar ik kan niet beoordelen of jij dat ook vind.
    Dit is de handleiding: https://images.thomann.de/pics/atg/a..._en_online.pdf

  3. #3

    Standaard

    die Carl Martin Octa-Switch dingen zijn overigens rete zwaar. (heb er een gehad)
    voor veel muzikanten die zuinig op de spullen zijn misschien iets te tankachtig degelijk plaatwerk....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik ben net bezig met mijn pedaalbord te herorganiseren.
    Ik gebruikte een fame pxl8 looper switcher daarop die ik nu niet meer gebruiken ga. Nu heb ik echter net gemerkt dat het edit knopje (waarmee je de loops kan instellen ) geen contact meer maakt. Ik vermoed dat dit iets simpel is om te repareren mits de juiste kennis, die ik dus niet heb haha.

    Maar als jij denkt dat je iemand kent die daar kaas van gegeten heeft en hem even kan nakijken, mag je die switcher gerust hebben als je hem kan gebruiken. Voor de rest is deze perfect in orde.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Octaswitch is lomp groot (MK3 al helemaal) en dat voor een vrij primitief apparaat..
    wel lekker simpel te programmeren met die dipswitches..
    I’m with Dennis on this one. HB/Joyo/Fame PXL/FXL 8 Pro-/Live (zelfde bakkie)
    Uit eigen ervaring, dat wel.
    Programmeren is redelijk eenvoudig.
    Preset nr kiezen
    In edit mode zetten
    Loops (de)activeren
    Saven.

    Destijds ook naar de Octa Mk2 gekeken, maar vond aardig wat reviews over popping switches.
    HB/Joyo/Fame is een slank apparaatje, MIDI, 4 pre/post loops of 8 sequentiële loops, amp channel switches, tuner out, kortom alles wat je nog lang niet nodig hebt zit er op. Er is ook een versie zonder MIDI. Zelfs de meest uitgebreide versie kost je iets meer dan de helft van de Octa. Scheelt maanden sparen.

    Disclaimer 1: pedal mode (als feature of binnen presets) kan ie niet. But neither does the Octa.
    Betekent dus: presets only. Voor mij destijds reden om afscheid te nemen.
    Maar voor een eenbenige (pardon my French) ms juist geen bezwaar. Wil je de losse pedal mode wel, verdubbel je budget dan maar.
    Enige workaround is een preset met alle loops aan, looper in edit mode zetten. Dan kun je wel iedere loop aan/uit zetten. Gaat geheel voorbij het doel van dat ding, en wordt dan feitelijk een 8voudige True Bypass schakelaar.

    Disclaimer 2: gezien jouw reputatie mbt halfbrakke hardware en dito kabels... beware. Bovendien heb je per pedaal/loop 2 patchkabels nodig, tenzij je in een loop pedalen gaat chainen.
    Tikt toch gauw aan. De bekende EBS kabeltjes would be your best buy.
    Maar met genoemd streefbudget is daar nog wel enige ruimte voor. 2e hands looper wat dat betreft nog beter.

    Ps: komt standaard zonder voeding. Moet je dus ws ook meetellen.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 7 december 2018 om 21:22

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb zelf ook de flx8pro van harley benton. Bevalt mij prima, is simpel en doeltreffend. Kan wat jij wil, maar heeft wellicht niet dat tankachtige van een carl martin......

    Als je daarmee kunt leven: dan is de flx 8 pro een prima looper voor jou, ennuh: zelfs ik snap het LOL.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Misschien wil Deefke666 dat ding wel opsturen. Schakelaartje zal echt wel te repareren/vervangen zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Misschien wil Deefke666 dat ding wel opsturen. Schakelaartje zal echt wel te repareren/vervangen zijn.
    Vulv kan het zelf niet, en schijnt niemand te kennen die dat wel kan.
    Vandaar zijn collectie defecte pedalen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Ik ben net bezig met mijn pedaalbord te herorganiseren.
    Ik gebruikte een fame pxl8 looper switcher daarop die ik nu niet meer gebruiken ga. Nu heb ik echter net gemerkt dat het edit knopje (waarmee je de loops kan instellen ) geen contact meer maakt. Ik vermoed dat dit iets simpel is om te repareren mits de juiste kennis, die ik dus niet heb haha.

    Maar als jij denkt dat je iemand kent die daar kaas van gegeten heeft en hem even kan nakijken, mag je die switcher gerust hebben als je hem kan gebruiken. Voor de rest is deze perfect in orde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Vulv kan het zelf niet, en schijnt niemand te kennen die dat wel kan.
    Vandaar zijn collectie defecte pedalen.
    Dat vind ik supertof van je, Deefke. Ik heb het bekeken en het lijkt me prima werkbaar. Superhandig in het programmeren (@Mark, ik heb niets aan een pedal mode. Wat ik wel zal doen, maar dat was ik sowieso al van plan, is om enkele loops te voorzien van meerdere pedalen, om meerdere redenen ook), hij ziet er koel uit en hij lijkt me stevig genoeg en hij gaat me, als ik je tenminste goed begrepen heb, niets kosten. Hoe kan ik zo'n aanbod weigeren? Superbedankt!!!

    Helaas heeft Mark deels gelijk. Ik ken 1 persoon die het waarschijnlijk kan, dat repareren(en jij kent hem ook, Mark). Ik durf het 'm alleen nooit te vragen. Da's vooral mijn eigen probleem. En in dit geval ken ik misschien nog wel iemand.

    Nu wil en zal ik een gegeven paard niet in de bek kijken, maar mijn enige dingetje wat ik heb met alle reeds genoemde alternatieven is dat je hooguit 4 presets direct kunt aanroepen, omdat je anders tussen banken moet schakelen. Slim programmeren helpt al enorm en ik heb ook al een idee hoe ik dat zou doen, maar een groot voordeel van de Octaswitch is dat je 8 presets kunt aanroepen ipv 4. Nadeel van de Octa is dan weer dat 8 ook meteen de max is, maar daar heb ik wel genoeg aan.

    Wat denk jij, Mark? Zal die persoon voor een paar tientjes een keer naar 3 kleine technische probleempjes willen kijken?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 8 december 2018 om 04:51
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik zit tot maandag in het buitenland met een klote Internet verbinding maar als ik terug ben wil ik hem gerust opsturen hoor. Geen enkel probleem. Schakelen tussen de verschillende banken gaat volgens mij weinig problemen geven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top