Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 67
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Correct. Dus daar kan het probleem van de ts niet aan liggen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    de gitaar ligt inmiddels bij de gitaarafstel meneer, er mankeerde inderdaad het 1 en ander aan de afstelling. Ben benieuwd hoe die terug komt.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Even een update:
    Prs is na veel moeite correct afgesteld, topkam was niet in orde.

    Maar had nog steeds problemen dat ik geen vriendjes kon worden met hoe de gitaar bendde.

    Toen ben ik geswitched van standaard d'adarrio 010 naar DR Pure blues 010 pure nickel snaren. Dat doet echt iets met de spanning en bespeelbaarheid. Anyways, nu ben ik er wel weer vriendjes mee. Dat een setje snaren zoveel kan uitmaken.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Thanks voor de update.

    Hopelijk kan iemand uitleggen hoe het originele probleem aan de topkam kan liggen, want daar begrijp ik echt niks van.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    O, my bad :P.
    Dat topkam verhaal had niet direct iets met het benden te maken, door die topkam was de gitaar niet goed geintoneerd bij de eerste en 2e fret.

    Waar dat van dat benden door komt weet ik nog steeds niet precies. Ik denk gewoon persoonlijke voorkeur dat ik over het algemeen lekerder ga op fender en gibson dan op een prs.

    Maar goed, ik heb nu door die pure nickel snaren aanzienlijk meer snaarspanning en een iets warmere toon dat werkt voor mij icm de prs gewoon goed. Evenals op mijn ej strat overigens.
    Overigens spelen als ik goed gegoogled heb,derek trucks, eric johnson en vroeger ook SRV op pure nickel snaren. Nooit geweten, maar voor mij maakt het groot verschil.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ahh, ok!
    Mooi dat het is opgelost in ieder geval.
    Nu afwachten of het een blijvertje is...

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe een ander setje snaren de bends goed kan maken?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Pure nickel snaren doen iets met de snaarspanning en hebben een andere feel.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Probeer anders ook 's de D'Addario NYXL's (dus niet de standaard XL's). Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste. Maar wel heel erg soepel met benden en blijven ondanks de soepelheid heel erg goed op stemming. Ik wil niet meer zonder. Heb zelf een setje .011 op al m'n gitaren en benden is echt easy met die dingen. Dan bedoel ik niet dat ze heel licht benden of zo, is moeilijk uit te drukken.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Maar goed, ik heb nu door die pure nickel snaren aanzienlijk meer snaarspanning en een iets warmere toon dat werkt voor mij icm de prs gewoon goed. Evenals op mijn ej strat overigens.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Probeer anders ook 's de D'Addario NYXL's (dus niet de standaard XL's). Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste. Maar wel heel erg soepel met benden en blijven ondanks de soepelheid heel erg goed op stemming. Ik wil niet meer zonder. Heb zelf een setje .011 op al m'n gitaren en benden is echt easy met die dingen. Dan bedoel ik niet dat ze heel licht benden of zo, is moeilijk uit te drukken.
    Als ik het zo lees moest de snaarspanning juist omhoog en niet omlaag.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top