Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 67
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat je met een hogere actie makkelijker bend omdat je dan onder de andere snaren door kunt benden als het ware, ipv de rest mee te sleuren.
    Ik vind bends met een hoge actie niet per definitie makkelijker. Ik heb zelf een vrij lage actie op mijn gitaren en geen moeite met bends. Een te lage actie is een ander verhaal dan kun je over de snaren heen schieten met je vingers. Eigenlijk kruip ik ook nooit onder de snaren, ook niet bij hoge actie. Eigenlijk is het altijd de bedoeling dat je de andere snaren mee sleurt, ongeacht de actie.

    @Harald: hoe doe je dat op je Blade dan als je bends hebt met drie snaren (waarvan je dan alleen g snaar omhoog duwt)? Het wordt dan lastig om de overige twee snaren allebei een beetje omhoog te doen. Ik heb zelf ook zo’n Blade gehad maar die had een after market tremelo.

    Ben zo langzamerhand wel benieuwd naar de oorzaak!!
    Laatst gewijzigd door apekop; 9 december 2018 om 10:02
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik kan me niet eens iets bij het probleem voorstellen.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik neem aan dat Harald bedoelt wat ie schrijft?

    Nogmaals, er staat nergens of TS te ver bend, of niet ver genoeg, dus het is wat giswerk.

    Ik kan me voorstellen dat je met een hogere actie makkelijker bend omdat je dan onder de andere snaren door kunt benden als het ware, ipv de rest mee te sleuren.

    Maar bv door hoge frets, wat ik bedoelde, zou het ook zomaar kunnen zijn dat je minder wrijving ondervind van de toets, en daarom te ver buigt.
    Met een goede grip op de snaar kun je beheersen wat je doet. Dat de bends absurd veel kracht kosten vergeleken bij zijn andere gitaren kan ik me niet echt voorstellen. Bij slechte beheersing is de kans groot dat je net te hoog of te laag buigt. Maar goed, ook dan is het meer een techniek probleem lijkt me. Ik zou die gitaren zelf wel eens in mijn handen willen hebben. Denk dat dat de enige manier is om er verder iets zinnigs over te zeggen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht

    @Harald: hoe doe je dat op je Blade dan als je bends hebt met drie snaren (waarvan je dan alleen g snaar omhoog duwt)? Het wordt dan lastig om de overige twee snaren allebei een beetje omhoog te doen. Ik heb zelf ook zo’n Blade gehad maar die had een after market tremelo.
    Het probloeem doet zich niet voor, de andere snaren blijven bij dit systeem gewoon goed gestemd, net als op een gitaar zonder tremolo. Zelfs als een snaar breekt kan ik doorspelen zonder dat de overige snaren ontstemmen doordat de balans van de tremolo niet meer klopt. Het nadeel (maar dat had ik al uitgelegd, is dat flutters ala Jeff Beck of Joe Satriani niet echt werken.)

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Het probloeem doet zich niet voor, de andere snaren blijven bij dit systeem gewoon goed gestemd, net als op een gitaar zonder tremolo. Zelfs als een snaar breekt kan ik doorspelen zonder dat de overige snaren ontstemmen doordat de balans van de tremolo niet meer klopt. Het nadeel (maar dat had ik al uitgelegd, is dat flutters ala Jeff Beck of Joe Satriani niet echt werken.)
    ok duidelijk in het geval van de Blade. maar ik bedoelde eigenlijk meer bij een normale zwevende tremelo....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik snap wat je bedoelt. Maar te hoog of te laag benden, ik blijf bij een goeie afstelbeurt. En dan wel bij een goeie gitaarreparateur, die luistert naar wat de klacht is en aan de hand daarvan gaat afstellen.
    True, dat ga ik eens proberen. Wel een pain in the ass qua kosten aangezien ik wel meer dan 1 gitaar heb en ze allemaal wel een afstelbeurtje kunnen gebruiken. Nog tips in de omgeving Rotterdam voor een gitaarafstel meneer? Ad vermeer ben ik al eens geweest. Best tevreden over, nu breng ik mijn gitaren meestal bij bax shop Rotterdam.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ok duidelijk in het geval van de Blade. maar ik bedoelde eigenlijk meer bij een normale zwevende tremelo....
    Is de enige gitaar met tremolo die ik op dit moment gebruik. Op mijn strat doe ik die dubbelbends eigenlijk nooit. Nooit aan gedacht om de brug met de handpalm omlaag te duwen...

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    True, dat ga ik eens proberen. Wel een pain in the ass qua kosten aangezien ik wel meer dan 1 gitaar heb en ze allemaal wel een afstelbeurtje kunnen gebruiken. Nog tips in de omgeving Rotterdam voor een gitaarafstel meneer? Ad vermeer ben ik al eens geweest. Best tevreden over, nu breng ik mijn gitaren meestal bij bax shop Rotterdam.
    Het is ook geen wereldreis, maar misschien is het wel te ver voor je, maar ik ga altijd naar Stegers in Goirle (tegen Tilburg aan). Staat enorm goed bekend wat betreft afstelbeurten en dat kan ik beamen. Nog erg goedkoop ook. Bij jou in de buurt... Ik ken die regio qua gitaartechneuten niet zo goed, maar zit de Gier daar niet ergens in de buurt? Meen iets van Schiedam of zo? En anders misschien Voxhumana in Vlaardingen. Staat dacht ik ook wel goed bekend.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Ik heb wel eens jaren 70 strats in mijn handen gehad die vreselijk stonden afgesteld. En dan ook nog eens een meer “bolle” toetsradius. Daarvan vond ik het “benden” van de snaren wel wat lastiger.

    Ik kan mij dus wel iets voorstellen bij het probleem van de TS. Ik vermoed dus een rotte afstelling.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Heeft die PRS een andere radius dan zijn andere gitaren dan?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Toetsradius bij PRS is meestal 10".
    Moderne strats vaak 9,5" dacht ik, en moderne LP's 12".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top