Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe een ander setje snaren de bends goed kan maken?
    Ik snap er ook helemaal niks van... ik weet 100% zeker dat het aan je techniek ligt. Dat het niet aan de topkam ligt dat is al tig keer aangegeven, mensuur totaal niks met onzuiver benden te maken en zo kan je wel meerdere dingen opnoemen om je techniek te verdoezelen.
    Pure nickel doen iets met de snaarspanning en feel dus of je moet de snaren harder opdrukken of niet... techniek dus. Met je vorige snaren klonken ze vals... ander snaarspanning en feel dus ga je je techniek op aanpassen maar dat is bij elk gitaar zo... toch? De ene gitaar bend wat makkelijker dan een ander dus ga je je speelstijl op aan passen. Don't get it!

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Het is geen rocket science. Zoals ik al zei, ik ga lekkerder op gibson en fender dan op PRS. Dat heeft natuurlijk met techniek te maken, niks met een technisch defect. Sommige gitaristen kunnen op elke gitaar met elke scale length perfect spelen. Ik heb zo mijn voorkeuren. Die pure nickel snaren helpen om die prs meer richting mijn voorkeur te krijgen qua feel. Daardoor kan ik beter benden.

    En intonatie kan wel degelijk iets met vals benden voor je gevoel te maken hebben imo. Die topkam niet inderdaad want ik bend vrijwel niet op de 1e of 2e fret.
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 3 maart 2019 om 16:18

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heb je met die pure nickel snaren niet een wat andere sound ook (ten goede of ten kwade)?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    ja, wat minder hoog , wat gebalanceerder, een wat voller geluid. Ik speel de laatste tijd veel blues daar is het perfect voor. Ik kan me voorstellen dat je als je full on metal speelt dat het te muddy wordt maar daar zijn die snaren ook niet voor bedoeld.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Het is geen rocket science. Zoals ik al zei, ik ga lekkerder op gibson en fender dan op PRS. Dat heeft natuurlijk met techniek te maken, niks met een technisch defect. Sommige gitaristen kunnen op elke gitaar met elke scale length perfect spelen. Ik heb zo mijn voorkeuren. Die pure nickel snaren helpen om die prs meer richting mijn voorkeur te krijgen qua feel. Daardoor kan ik beter benden.

    En intonatie kan wel degelijk iets met vals benden voor je gevoel te maken hebben imo. Die topkam niet inderdaad want ik bend vrijwel niet op de 1e of 2e fret.
    Dat je beter bend door je nieuwe snaren zou kunnen en dat wilt dus zeggen dat je dus meer moeite moest doen op de vorige snaren... iets harder opdrukken van snaren en je bent in tune, geen rocket science nee

    En nee intonatie heeft geen invloed op vals benden want je drukt je snaar net zo lang op totdat je de juiste toon bereikt. Dus hoe vals je gitaar gestemd is of niet goed geïntoneerd it's all in the fingers.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En nee intonatie heeft geen invloed op vals benden want je drukt je snaar net zo lang op totdat je de juiste toon bereikt. Dus hoe vals je gitaar gestemd is of niet goed geïntoneerd it's all in the fingers.
    Ja heeft voor mij wel invloed gozer! :P
    Ik speel ,net als jullie allemaal waarschijnlijk ,al vrij lang gitaar en een noot een hele toon benden heeft een bepaal gevoel, hoef je niet over na te denken, dat voel je gewoon.

    Op het moment dat je gitaar niet goed geïntoneerd is moet je de snaar meer benden dan dat je gewend bent, wat resulteert in een valse bend (bij mij) en dat de feel met bending gewoon niet lekkah is. Back me up somebody

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ja heeft voor mij wel invloed gozer! :P
    Ik speel ,net als jullie allemaal waarschijnlijk ,al vrij lang gitaar en een noot een hele toon benden heeft een bepaal gevoel, hoef je niet over na te denken, dat voel je gewoon.

    Op het moment dat je gitaar niet goed geïntoneerd is moet je de snaar meer benden dan dat je gewend bent, wat resulteert in een valse bend (bij mij) en dat de feel met bending gewoon niet lekkah is. Back me up somebody
    Hahaha gozer tuurlijk moet je meer of minder benden als het niet goed geïntoneerd is en daardoor ga je de juiste toon spelen... logisch toch gozer Het heeft invloed op je gevoel maar heeft geen invloed dat je niet in tune kan benden. Dat de feel niet LEKKAH is is weer een ander verhaal. We praten hier over een single note he en niet over een akkoord dus ook al is je G of B snaar vals dan kan je nog zuiver benden.

    Tis net als met slide gitaar, als je niet naar de juiste positie slide dan klinkt het inderdaad vals dus dan iets meer of minder sliden tot je de juiste toon bereikt.

    Ieder heeft zo zn gitaar afgesteld voor een lekkere feeling zodat het fijn speelt qua gevoel maar dat zegt toch niks of je vals of zuiver speelt want dat zit toch in je vingers en niet aan de afstelling. Het helpt inderdaad om wat makkelijker te spelen maar uiteindelijk ligt t toch aan de manier van benden en niet omdat een snaar een ander snaarspanning heeft dat kan je mij echt niet wijs maken.
    Laatst gewijzigd door ateng; 7 maart 2019 om 13:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top