Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Nieuw pedalboard... Overwegingen en tips...

    Hi allemaal,

    Nu heb ik een aantal pedaaltjes waar ik een pedalboard voor wil bouwen. Aangezien de "sky" de "limit" is kun je dat zo gek maken als je zelf wilt.
    Aangezien hier vast een hoop ervaring is met dit onderwerp wilde ik een aantal vragen voorleggen.

    3 verdiepingen of 3 rijen pedalen achter elkaar. Is dat nog praktisch en werkbaar of kun je beter een wat breder board bouwen?

    Denkend aan de toekomst. Ingebouwde buffer, stereo returns, 2schakelbare inputs voor 2 gitaren en dat soort wilde ideeën. Doen of niet? Het is niet moeilijk om te realiseren maar "less" is vaak ook "more"... Wat zijn jullie ervaringen?


    Voor jullie beeld. Ik speel op een Mesa Mark IV. Gebruik wah, compressor, ts en een distortion voor de preamp en in de loop wat zaken als volume pedaal, tremolo, phaser, delay en chorus... Niets bijzonders dus maar al best flink als je het naast elkaar ziet liggen.

    Bedankt alvast voor jullie 2 centen.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een boss gt10 op een plank met daar achter de Amp switches en daarachter nog wat losse fx. Ik vind het fijner dan in de breedte, mits het wel trapvormig of schuin omhoog loopt naar achteren toe. Als je in de breedte gaat moet je opzij stappen of van standbeen wisselen, vind ik niet handig. Ik ben er happy mee zo.

  3. #3

    Standaard

    Thanks,
    Ik heb zoveel ideeën en ik ben er nog steeds niet mee begonnen. Uiteindelijk maar een pedalboardje gekocht zodat ik in ieder geval blijf spelen. hoe het er uit eindelijk gaat uitzien weet ik nog steeds niet :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top