Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Zo herkenbaar dit...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Inderdaad, vooral die kabelstripper. Ik ben tot nu altijd te gierig geweest om een goede te kopen, want zo vaak niet nodig.
    Maar, mijn laatste gitaarsoldeerklusjes heb ik met cloth wire gidaan, helemaal ideaal, niks draad strippen.

  3. #23

    Standaard



    Vandaag de andere pickups binnengekregen dus denk dat ik het morgen allemaal nog een keertje ga doen. Ook van een plankje hout een placeholder gemaakt voor de pots, switch en jack zodat ik die buiten de gitaar maar toch strak bij elkaar kan houden.

    Als het allemaal klaar is zal ik nog een fotootje plaatsen van het eindresultaat.

    Is er trouwens een handige/makkelijke manier om oude soldeer van de pots te krijgen? Ik gebruik nu zo'n desoldeer-pompje en van dat koperdraad-spul maar blijf het een geklooi vinden. Of is het gewoon een kwestie van geduld en geklooi, rinse and repeat.

    Oh, heb trouwens ook van dat cloth wire nu (en van dat draad met een metalen draad/omhulser, welke je als ground kan gebruiken) dus hopelijk maakt dat alles weer wat mooier, makkelijker en fijner.
    Laatst gewijzigd door dagrim1; 15 december 2018 om 22:58

  4. #24

    Standaard

    Nou, vandaag dan eindelijk eens voor gaan zitten om de nieuwe pickups erin te zetten en meteen eea te vervangen door braided en cloth wire...

    Solderen gaat nu redelijk, soldeersel verwijderen blijft een ellende. Lukt deels met de pomp en het koperdraad, maar op de een of andere manier blijft het toch steeds wat smerig achter. Ah well.

    Nou, eerste probleem was dat de nieuwe pickups 4-draads snoer hebben en de originele epiphone 2-draads. De routing-hole was dus niet groot genoeg om beide snoeren door te porren (ondanks herhaaldelijk proberen). Uiteindelijk met een houtboor opzet-stuk met de hand net genoeg kunnen verruimen (daarbij mijn vingertoppen heerlijk openhalend omdat die boren nog best scherp zijn) en die snoeren er doorheen kunnen krijgen.

    Oh, eigenlijk passen de pickups blijkbaar NET niet in de pickup-cavities... Top. Nou, door stevig porren en duwen er toch in gekregen (om nou meteen die dingen uit te gaan vijlen zag ik ook weer niet helemaal zitten en dit ging ook net aan).

    Al met al een middag mee zoet geweest, ziet het erallemaal nog niet best uit en vraag ik me achteraf of het vervangen van die pickups nou de moeite waard was :P Ach, was weer een mooie oefening allemaal.

    Hoe dan ook, hier de before en after plaatjes. Zoals ik zei, ziet er nog steeds niet uit maar iig (voor mij) wat overzichtelijker hoe het allemaal is verbonden nu en leuk om allemaal te doen... tot op zekere hoogte leuk dan

    Voor:


    Na:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top