Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Goudeerlijk verhaal van een spijtoptant. Herkenbaar ook. Ooit was ik aan de pointy headstocks. Strats en tele's was voor ouwe lullen. En kijk nou...
    In de jaren 80 en ook nog wel in de jaren 90 was dat wel anders. Toen was de strat de gitaar die je moest hebben. Ook in de door synthesizer gedomineerde pop zat de sound van de strat nog wel ergens in de mix. De leraar die ik destijds had begon met het doen van studiowerk en heeft een keer mijn strat geleend voor een klus omdat de opdrachtgever per se de stratsound wilde.

    Hij was een echte jazz en fusion jongen en was meer van de hollowbody jazzgitaren. Uiteindelijk heeft hij toch maar een eigen strat aangeschaft.

  2. #12
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Dat je er zo eerlijk en open voor uit durft te komen Mitch... Je weet wat FNaRK zou zeggen over deze situatie.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar eh, Mario, je hebt dus 2 strats en je krijgt er niet het authentieke strat geluid uit?
    Ligt het dan niet aan je amp en je manier/techniek van spelen ?
    Ik heb zowel een lp als een strat en op een of andere manier moet ik harder werken op een strat. Dat ding dwingt me om niet sloppy te spelen. Een lp speelt bij mij als vanzelf en is niet voor niets mn main gitaar. Misschien ligt het aan de kortere mensuur?
    Ik heb 4 strats.
    Nee, het is makkelijker dan je denkt. Ik krijg er niet het authentieke strat geluid uit, omdat ik dat niet zoek. Mijn strats zijn allemaal afwijkend. Ik heb er twee met slechts een humbuckertje in de brug en een volumeknop (denk maar aan mijn Nijmeegse vriend Eddie van Halen), ik heb nog een andere strat met een Kahler jengelstengel en daarin zit een Little '59 bij de brug (en de overige elementen doen het niet) en ik heb nog een ouwe Fender Stratocaster 'Dan Smith' hardtail, maar die elementen zijn best kut. Bovendien klinkt een hardtail strat toch anders dan eentje met jengelstengel.

    Ik zou ooit nog wel eens een echte goede authentieke strat willen hebben, hoor, maar ik heb andere prioriteiten.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Daarbij, mijn grootste horror, die vreselijke tussenstandjes: daar is er één van ingeruild voor een middenstand, dus brug- en hals element samen.
    De onderste tone knop bedient het midden- én het brugelement en ik zit dus niet vast aan dat schelle geluid bij de brug!
    Gaat het verder nog wel goed, Mitch, of ben je gewoon in een nieuwe levensfase beland? Gebeurt de besten, hoor!

    Het heeft bij mij ook lang geduurd, voordat ik aan de strat wilde. Pas toen ik bij een kennis ontdekte dat al die winkelgitaren waren uitgerust met belachelijk dunne 009 setjes, ging mij een licht op.

    Wat de tussenstandjes betreft, is jouw strat af-fabriek in staat tot hals+brug of is daar een after market schakelaar voor? Ik heb dat zelf eerder opgelost door de mid en brug aansluitingen aan de schakelaar om te keren. Nog niet op mijn strat nog trouwens. Daar heb ik wel de originele mid+brug-tone losgekoppeld van de midpup. Tussenstandjes kunnen leuk zijn bij ultra clean of mid+brug met drive en helemaal dichtgedraaide tone ("Money for nothing" effect)

    EDIT: Is er trouwens een ontwikkeling gaande om Fnark serieus te nemen?
    Laatst gewijzigd door piezo; 4 december 2018 om 15:23

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    , slagplaatje gewisseld,
    Bijlage 759
    Wat zat er eerst op?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #16

    Standaard

    ah de middenstand-schroom.....
    je zit er dichterbij dan ooit!

    toffe strat hoor congrats!
    voor mij werkte een strat pas toen ik er een warmoth met grote 3 x 3 headstock op had. Maar sindsdien nooit meer anders op het toneel gehad...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als we dan toch van Johan Derksen niet zo moeilijk moeten doen over uit de kast komen: een ernstig bericht voor al mijn gitaarvriendjes. Neutrale lezers kunnen hier wegzappen.

    Ik heb een Stratocaster gekocht.
    There, it's out in the open.

    Wat heb ik die dingen vaak afgezeken. Saai, massa meuk, te iel, flutgeluid, afschuwelijke halzen, afijn...
    Echt, wat een heaumeau-gitaar. Desalniettemin gratuliere.

    Weet je wat ik van Strat's vind? Saai, massa meuk, te iel, flutgeluid, enz. Af en toe probeer ik weer eens een Strat (of -achtige) vast te pakken en zodra ik die single coils hoor, met name de tussenstandjes, lopen de rillingen over m'n rug, krijg ik kippenvel (op een negatieve manier) en lopen de tranen door m'n bilnaad. Daarnaast past het model niet bij me, te rond, te netjes en vooral te iel.
    Heb een aantal Fender Strat's (Mex en USA) gehad, waaronder twee hard tail (tremeauleaux zijn voor heaumeaux), altijd .011 snaars erop. Ook geëxperimenteerd met allerlei soorten pups, allerlei soorten schakelingen. Leuk, maar had en heb er niets mee.
    Grijp toch steeds weer terug naar een Tele met twee HB's.
    Of liever zelfs twee P90's - instant rock'n'roll, baby!!
    Laatst gewijzigd door dml; 5 december 2018 om 02:22

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Sjezus, jij hebt ook al echt geen ruggengraat.....




    Congratz met de nieuwe aanwinst!
    Gibson, what else...?

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Die ruggengraat zit wel goed Ik word gelukkig milder ipv eigenwijzer, met het stijgen van de leeftijd. Nou FnaRK nog, ghehehe...
    Er zat oorspronkelijk een enkellaags witte plaat op, door de vorige eigenaar vervangen door een zwarte.

    Ik heb zelf ook meer met P90s en humbuckers, al moeten die dan niet te hoog in output zijn.
    Veel hangt ook af van de amp. Zowel mijn Tele, met iets pittiger aftermarket pups en deze Strat vind ik vooral lekker op een grommend, dynamisch éénpittertje die ik dit jaar heb gescoord. Dan werkt de dynamiek, maar vooral lage output als startpunt van een single coil juist prima. Clean totaal mean...

    @piezo, als de feestdagen achter de rug zijn gaan we gezellig een bakkie doen

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Humbuckertje in de brugpositie en het is een prima gitaartje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top