Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard 1e fatsoenlijke nylon-snarige; tips/advies?

    Ik was me een beetje aan het oriënteren voor een nylonsnarige akoestische... Ben er echter niet in thuis.

    zoek wel iets fatsoenlijks; geen totaal beginnersding. Ter vergelijking, m'n staalsnarige is een Crafter GAE-36 (sure, geen Martin, maar erg goede akoestische klank en BBand pickup doet z'n werk prima) en electrische heb ik van ESP tot Gibson...

    ik heb alleen geen flauw idee wanneer een klassieke gitaar 'acceptabel' voor een gevorderde gitarist is qua prijs-range? Heb je voor 400-600 al iets leuks of is 't beter doorsparen?

    Het gaat mij puur om het uitbreiden van m'n gitaarstal en ter gebruik in m'n homestudio. Ik hoef hier in principe niet mee op te treden, het moet alleen wél kwaliteit zijn.

    Is dit wat bijvoorbeeld?:
    https://www.bax-shop.nl/klassieke-gi...assieke-gitaar

    of moet ik het meer in deze range zoeken?
    https://www.bax-shop.nl/klassieke-gi...aar-met-koffer
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik denk dat die van 350 dan wel de ondergrens is, als je geen beginnersgitaar wil, en een van 1250 is wel een héél erg mooie. Daar tussenin zit ook nog heel veel, alleen ben ik het zicht op klassieke merken wat kwijtgeraakt. Alhambra staat bekend om goede gitaren vanaf middenklasse tot de echt goede gitaren, weet ik. Probeer vooral ook eens een flink dure, zodat je weet hoe het kàn klinken

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Dit leek me misschien een interessante die er qua prijs tussenin zit
    https://www.bax-shop.nl/elektrisch-a...iped-suite-c-e

    Heb ondertussen ook een rits Alhambra's gevonden in het middensegment (5C, 7C) etc.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Bij een electrisch-akoestische moet je wel wat aftrekken voor het versterkingsgedeelte, en soms zijn ze er specifiek op gericht versterkt goed te klinken, dus die moet je wel goed testen in vergelijking met een puur akoestische.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Ik heb wel vergelijkingsvideo's zitten kijken/luisteren, en ik denk dat ik meer naar Flamenco dan klassieke types neig, zowel qua klank als bespeelbaarheid (lagere actie, dunnere body). En idd, met betrekking tot de semi-akoestische neem ik idd liever geen risico nee. Heb destijds m'n steelstring ook puur op akoestische klank uitgezocht (en wat bespeelbaarheid).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Flamencogitaren zijn vaak van andere materialen gemaakt, daar zou je eens specifiek op moeten zoeken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Andere materialen, andere mensuur, lagere actie, kleinere minder diepe kast, etc.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Maar is het daarbij ook zo dat de 'ondergrens' van een acceptabele gitaar ergens rond de 350-400 euro zit? (vanuit de ogen van iemand die ruim 25 jaar electrisch speelt... )
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, dat is enigszins subjectief natuurlijk, en ook afhankelijk van iemands standaarden. Ik heb wel op gitaren van die prijs gespeeld die doenbaar waren. Redelijk geluid, goed bespeelbaar en niet vals.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Mag een tweedehands ook, Eelco? Met name 70er en 80er jaren Yamaha's met solid top waren erg goed. En die hebben een brugzadel met verlenging voor de g-snaar, wat erg fijn is.
    Aria's uit die tijd zijn ook behoorlijk goed.

    En voor degenen met kinders: Aria maakt heel behoorlijke halfjes en driekwartjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top