Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Had je het tegen mij? Ik heet nl. geen Eelco...

    anyway, ik zit ook naar 2e hands te kijken. Alhambra 7Fp, 4F, Cordoba Fusion, Esteve 6F... iemand daar iets zinnigs over?
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Had je het tegen mij? Ik heet nl. geen Eelco...
    Vergissing, kwam uit de krochten van mijn geheugen, maar blijkbaar uit het verkeerde krocht.

  3. #13

    Standaard

    Houd er bij uitproberen even rekening mee dat je op een nylonsnarige anders speelt dan op een steelstring. Als ik een tijd geen klassieke gitaar gespeeld heb, heb ik meestal een dag nodig (of twee) voordat ik echt weer wat meer de nuances in de toon eruit haal. Deels dat de gitaar weer even los moet komen, maar ook deels handhouding aanpassen Kans is groot dat je de echte nuances tussen goedkoop en duur qua toonmogelijkheden er niet zo uit haalt in het begin.

    Flamenco gitaar en klassieke gitaar zijn twee verschillende beestjes trouwens. Afhankelijk van wat je ermee wilt doen is een crossover misschien wel een goed idee. Klassieke gitaar die enigzins richting elektrisch/steelstring is getrokken qua feel bij het spelen.

    Als je zuidamerikaans of klassiek wilt spelen lijkt een klassieke gitaar voor de hand te liggen. Flamenco, dan een flamenco gitaar. Als je af en toe in je studio een lijntje op een nylonsnarige wilt doen, denk aan dingen als private investigations, of fragile van Sting, dan zou ik, als je normaal alleen steelstring en elektrisch speelt, richting crossover kijken. Misschien wel zo'n silent guitar van Yamaha. Die dingen klinken versterkt erg goed. Of een Godin.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Als je zuidamerikaans of klassiek wilt spelen lijkt een klassieke gitaar voor de hand te liggen. Flamenco, dan een flamenco gitaar. Als je af en toe in je studio een lijntje op een nylonsnarige wilt doen, denk aan dingen als private investigations, of fragile van Sting, dan zou ik, als je normaal alleen steelstring en elektrisch speelt, richting crossover kijken. Misschien wel zo'n silent guitar van Yamaha. Die dingen klinken versterkt erg goed. Of een Godin.
    Ja precies, ik neig momenteel naar een soort middenweg van 'af en toe een lijntje op nylonsnarige' gecombineerd met flamenco. De flamenco stijl heeft me altijd wel getrokken en heb ook regelmatig een pseudo-flamenco (rumba+oosters) stijl gebruikt op m'n electrische, zelfs binnen rock/metal solo's.
    Het hele 'nette' klassieke trekt me minder om zelf te spelen en ik kan me voorstellen na zo lang min of meer exclusief electrisch te hebben gespeeld, dat daarop overschakelen misschien nog wel meer voeten in de aarde heeft.

    Dat alles gecombineerd leek me een flamenca negra met 48 of 50mm topkam-breedte een goede tussenweg. Zodoende eerst die Ortega Striped Series, maar ook een Cordoba GK Studio (Negra) bijvoorbeeld.
    Maar ik merk de 'scope-creep' ook al in m'n zoeken....
    "Ja maar, dan wél massieve zijkant....en ebben toets"...en dan zou ik al weer een niveautje boven de 700-800 euro moeten gaan zitten, zeker als de gitaar ook nog in Spanje gebouwd is ipv China. Alhambra 7F, Cordoba 10F... die zijn dan blijkbaar meer specifiek flamenco...

    En ik denk ook 'laat electronics maar zitten, besteed dat geld liever aan beter hout/afwerking, ik ga toch niet optreden met zo'n gitaar'. En ik heb talloze goede mics en preamps tot m'n beschikking in m'n studiootje.

    Moeilijk, moeilijk.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Update, het is uiteindelijk een flamenca blanca van Antonio Sanchez geworden, volledig massief (fichte bovenblad + zij- en achterkanten...cypres uiteraard) en een ebben toets. 51mm topkam. Ik schakel sneller over dan ik dacht, als ik vlak ervoor op een Kramer shredstick heb gespeeld. ;-)

    0 electronica, geen cutaway, lekker gitaartje.

    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je hebt de knoop doorgehakt, gefeliciteerd...!!









    Ziet er voor mij als leek exact hetzelfde uit als eentje uit een souvenirwinkel in Salou....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top