Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Gecombineerde oefening

    Beïnvloed door een aantal gitaristen, o.a. Rick Graham, heb ik voor mezelf een aantal kleine oefeningen opgesteld. Dit is er 1 van. Delen is ook leuk en wellicht heeft iemand er nog wat aan. Het is een oefening met divers techniekjes. Economy picking, hybrid, hammer on en barring.

    E---------------------------------------------------------------
    B---------------------------------------------------------------
    G---------------------------13-14-----------------------------
    D------------14-12-16-14--------14-16-12-14-12---------
    A-12-16-14------------------------------------------16--14-
    E---------------------------------------------------------------
    ---D--U--D--D--U---D--U--P--U--U--D--U--H---U--D---U--

    D=down
    U=up
    H=Hammer on
    P=pluck

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat bedoel je met pluck Paul? Is het dan de bedoeling dat je je vinger gebruikt als een bassist? Interessante oefening overigens.
    Laatst gewijzigd door Brad; 3 december 2018 om 02:16

  3. #3

    Standaard

    Hoi Brad, klopt inderdaad. Je plukt de G snaar met een vingertop. In dit geval zou dat logischerwijs de middelvinger zijn (indien je plectrum tussen duim en wijsvinger houdt). Ik bar zelf ook met de middelvinger op de 14e fret tussen A en D snaar en G en D snaar, was ik nog vergeten de melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Graham is een baas. Dit is (een beetje) een versimpelde versie van een Hokdsworth trucje. Patronen omgooien. Alleen deed hij dat met afstanden tussen frets van 48384 meter en met harmonisch veel rijkere intervallen. Check ook eens Tom Quayle (maar iets zegt met dat je die ook al kent)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik ga m vanavond proberen Paul. Leuk.

  6. #6

    Standaard

    :-) Ken Tom Quayle zeker en Martin Miller. Per Nilsson inspireert mij ook. Die kiest zulke mooie noten.

    Over het algemeen maak ik inderdaad zelf oefeningetjes die wat korter zijn en net iets minder complex. Simpelweg omdat ik het niveau van die mannen nog lang niet benader.
    Laatst gewijzigd door Paul ST; 3 december 2018 om 11:29

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    :-) Ken Tom Quayle zeker en Martin Miller. Per Nilsson inspireert mij ook. Die kiest zulke mooie noten.

    Over het algemeen maak ik inderdaad zelf oefeningetjes die wat korter zijn en net iets minder complex. Simpelweg omdat ik het niveau van die mannen nog lang niet benader.
    Yup die namen ken ik uiteraard ook. Toevallig afgelopen vrijdag nog een tapping lesson van Per bekeken.

    Hier ook bij lange na t niveau niet hoor. Ben pas sinds een half jaar ofzo echt serieus de fusion ingegaan. Nu had ik wel een redelijke theoretische basis en ook best wel wat basistechniek (tech metal, prog rock), maar improviseren op een modern fusion schema is toch wel wat anders. Soleren op een simpel meer standaard jazz schema, of een extreem simpel fusion schema begint nu te komen. En dan helpen naast de theorie (welke noten klinken 'out') dit soort 'trucjes' ook (afwisselen van patronen, wijdere intervallen door idd bijv finger picking_ etc enorm om tension op te bouwen. Dank voor de input, ik neem deze mee

  8. #8

    Standaard

    Marshall Harrison al eens gecheckt? Technisch gezien bijna buitenaards.
    Rob Jarzombek, zul je vast kennen, is ritmisch zeer sterk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    Marshall Harrison al eens gecheckt? Technisch gezien bijna buitenaards.
    Rob Jarzombek, zul je vast kennen, is ritmisch zeer sterk.
    Jarzombek ken ik al euh sinds de eerste Watchtower, uiteraard

    Marshall? Wow, nog nooit van gehoord volgens mij. Dank! Altijd leuk een nieuwe artiest te leren kennen. Toch niet die gozer van Intervals he? Die is leuk maar niet extreem bijzonder. Ik ga m wel even tsjekken zo.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ah die ken ik uiteraard, die 'bolle die Holdsworth moeiteloos naspeelt'. Die is idd enorm goed. Kan volgens mij zo'n beetje alles. En geeft nog leuke lessen online.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top