Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mijn neo clone had het ook...... is een beetje EHX denk ik.......

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zonder iets veranderd te hebben aan m’n board, popt m’n chorus sinds kort ook. Hoor ik er ook een beetje bij

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klinkt logisch, maar ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat dit dan niet bij elk pedaal van dit type een probleem is. Of zou het hier dan om een enkeling zijn die toevallig een wat grote weerstand tussen ground en ground heeft zeg maar?
    Ik lees in de openingspost over een Klon clone, da's toch een nabouwsel van het origineel of heb ik dat mis? Als de ground routing t.o.v. het origineel is veranderd kan dat een oorzaak zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Of kan het zijn dat de rest van je setup ervoor zorgt dat dit probleem beter hoorbaar is? Ter vergelijking, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een krakende potmeter in je gitaar te horen is als een krakende potmeter, maar ik heb een gitaar waarbij je op amp A niks hoort, en op B verga je van de herrie.
    Goeie! Als er extern een DC-lekje is vanuit een ander pedaal of de amp kan dat ook een oorzaak zijn ja.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ter vergelijking, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een krakende potmeter in je gitaar te horen is als een krakende potmeter, maar ik heb een gitaar waarbij je op amp A niks hoort, en op B verga je van de herrie.
    Een krakende potmeter kan veroorzaakt worden door een vuile of versleten baan (=slecht, haperend contact) maar meestal wordt het veroorzaakt door DC op de potmeter.

    Bij de input en output van een circuit zitten condensatoren/caps die de DC blokkeren naar andere circuits die ervoor of erachter komen.
    Die circuits hebben zelf meestal ook weer DC blocking(eigenlijk AC couplling) input en output caps, waardoor het in het algemeen wel goed loopt.

    Je gitaar circuit heeft geen DC blocking input of output cap, dus als het apparaat waarmee je gitaar verbonden is, een cap heeft die lekt, en dat doen ze allemaal wel een beetje, en die lekkage wordt onvoldoende afgeleid naar ground, dan komt er toch wat van die DC terecht in gitaar met een krakende potmeter tot gevolg.

    In jouw geval ligt het dus aan amp B en niet aan de gitaar.
    Als je meeredere gitaren zou proberen, dan zouden die allemaal krakende potmeters moeten hebben bij amp B.
    Als je een effectpedaal tussen de gitaar en amp B zet zou het ook opgelost moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door jan7; 5 december 2018 om 03:32

  5. #15

    Standaard

    Hier ook geen pop.
    Alle drives fuzz en dist achter elkaar. Dan de SoulFood en dan de Phase90 en hup, de voorkant van de amp in. De voedingen van deze chain komen allemaal uit dezelfe powersupply.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top