Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard EHX soul food "pop"geluid bij inschakelen

    Hallo,
    Heb vorige week dit edaaltje aangeschaft om wat meer dynamiek te geven in mijn setup.
    Op 't eerste gehoor doet 'ie waarvoor hij is gemaakt, enig robleem is dat je telkens de klik (of dus "pop") door de amp hoort bij in en uitschakelen.
    Heb op andere fora gelezen dat dit typisch is voor een Klon-cloon, en dat je 'm voor je de versterker uit standby haalt een paar keer aan en uit moet zetten. Helpyt voor geen meter bij mij.
    Zou dat een foutje kunnen zijn, of is dat gewoon eiegn aan 't beestje?
    volume staat op 12u (neutraal), treble lichtjes geboost en drive ook iets over neutraal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Weerstanden over de input solderen op de schakelaar en je bent denk ik al klaar.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je 'm al op buffered geprobeerd?

  4. #4

    Standaard

    Nog niet, had geen schroevendraaier bij .
    Heb ook gelezen dat ie best tot z'n recht komt als ie op buffered geswitched staat...

  5. #5

    Standaard

    Mijn Soul Food doet dat trouwens alleen de eerste keer nadat hij aan staat. Dus even laten ‘poppen’ tijdens de soundcheck en klaar. Maar bufferd is ook een optie dacht ik.

  6. #6

    Standaard

    Vanavond nog eens etest. Staat nu op buffer, maar nog steeds hetzelfde, ook na anderhalf uur nog steeds pop geluid...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Wat ik vermoed is een 'aardpotentiaal'.

    Beetje technisch verhaal, maar een van de jacks zit niet op exact hetzelfde punt aan ground als de elektronica aan de andere kant van de schakelaar.

    Mogelijk zit in het pedaal een jack met de ground alleen aan de behuizing. Die behuizing zit dan wel weer ergens met een draad aan het effect circuit, maar dan hebben de jack en het circuit toch een klein DC-potentiaalverschil. Ook al is het signaal door ontkoppelcondensatoren op zich vrij van DC, door dat ground-potentiaal is er toch iedere keer bij schakelen een DC-sprongetje en dat hoor je als een plop.

    Oplossing: betreffende jack-ground zo routen dat voor en na de schakelaar de signaal-ground op exact hetzelfde punt samenkomt.
    Laatst gewijzigd door Plant; 4 december 2018 om 00:35
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Zo blijf je toch weer bijleren. Ik heb dat ding nu al een paar jaar op mijn bordje en bij mij heeft ie nog nooit geplopt.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wat ik vermoed is een 'aardpotentiaal'.
    Klinkt logisch, maar ik snap eigenlijk niet hoe het kan dat dit dan niet bij elk pedaal van dit type een probleem is. Of zou het hier dan om een enkeling zijn die toevallig een wat grote weerstand tussen ground en ground heeft zeg maar?
    Of kan het zijn dat de rest van je setup ervoor zorgt dat dit probleem beter hoorbaar is? Ter vergelijking, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een krakende potmeter in je gitaar te horen is als een krakende potmeter, maar ik heb een gitaar waarbij je op amp A niks hoort, en op B verga je van de herrie.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Wolvega
    Berichten
    723

    Standaard

    Heb een neo clone chorus, zelfde bouw pedaal. Plopt helaas ook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top