Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zie ik ook wel zitten.
    Satchel van Steel Panther is een paar jaar geleden overgestapt van kramer pacer naar zijn charvel pro mod signature met fishmans, en zijn geluid is er als je het mij vraagt enorm op vooruit gegaan....maar wie weet wat er nog meer veranderd is natuurlijk.
    Die Kramer van 'm was al geen echte Kramer dus ik zou daar niet blind op varen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Van henzelf, toen hij sprak met MJ op de namm show. Hij dacht JB, MJ corrigeerde hem met "no, yours was ceramic. It was a distortion".
    Hmm, volgens mij heb ik daar ook al een nuance over gelezen...dat het niet om de 'double thick' ceramic zou gaan, maar iets wat dus tussen JB en DD in zou zitten... Oh well...

    Feit blijft dat een JB -ondanks z'n zwakke punten- een uitermate geschikt element is voor mid/late 80's hair metal tones. Idem IMHO voor een DiMarzio Norton.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Bare Knuckle Holy Diver is ook een optie. Tubescreamer als booster ervoor en gaan.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Bare Knuckle Holy Diver is ook een optie.
    Dit was een van de eerste pickups waar ik aan dacht, maar wat ik er op youtube van kan vinden vind ik het maar een muf klinkend element, in diverse vergelijkingen.

    Ik zat nu te kijken naar de creamery classic 83 set, ook wel interessant, en min of meer betaalbaar.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ìk denk dat 90% van de bekende, gangbare humbuckers kunnen wat jij wilt. Zelfs met sommige van die aso high output monsters als de DiMarzio X2N (niet normaal meer), dan gewoon wat minder/andere gain.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ìk denk dat 90% van de bekende, gangbare humbuckers kunnen wat jij wilt.
    Natuurlijk, en dat geldt ook voor 90% van de muziekstijlen.

    Je kunt je daarom afvragen of een element wissel "nodig" is voor dit genre, maar in dit geval hoef ik niks te wisselen, kan dan dus net zo goed iets "optimaals" kiezen
    Niet gezegd dat dat boutique of peperduur moet zijn uiteraard.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Niet gezegd dat dat boutique of peperduur moet zijn uiteraard.
    Da's een heel goed punt en ten tweede, als je om vergelijkend advies vraagt, zijn er veel meer mensen die ervaring met Duncan en DiMarzio hebben dan met allerlei 'exoten'.

    En ergens ben ik bang dat de aanschaf van sommige van dergelijke elementen (e.g. BKP, Wolfetone, etc.) een beetje een placebo effect meebrengt...: "Ik betaal 150-200 euro voor een humbucker, it better be good!"
    En dan denk ik 'als 't gros van mijn gitaarhelden, financieel vrij genoeg, die tegenwoordig meer keuze hebben, nog steeds voor de usual suspects gaan, zal er wel iets goed aan zijn, toch?'.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb verschillende bare knuckle sets; nailbombs, nailbomb met irish tours, ceramic warpig met cold sweat, alnico warpigs onder andere, en die zijn heel erg goed vind ik (en ook uitgezocht op een specifiek iets wat ik zocht), met name de nailbombs heb ik verreweg de meeste speeluren mee, in zowel LP style als strat style gitaren.
    Maar ik heb ook een gitaar waar een dimarzio paf pro in zit, en die is ook goed, geen reden om te vervangen.
    Mijn bareknuckles zijn al oud; toen betaalde ik een fractie meer dan wat standaard seymour duncans kostten. Dan is het nog leuk om eens wat anders te proberen. Nu is 1 bare knuckle zowat even duur als wat ik toen voor een set betaalde, en dat staat me tegen, dat past niet in de normale inflatie.
    Genoeg alternatieven ook, de "industry standards", maar ook merken als Oil City (fijne P90's!), of bijvoorbeeld 4seasons (ook heel goed vind ik).
    Ik ben heel erg tevreden over mijn bkp's, maar de liefde is niet zo dat ik niks anders wil, zeker niet voor de huidige prijzen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    En dan denk ik 'als 't gros van mijn gitaarhelden, financieel vrij genoeg, die tegenwoordig meer keuze hebben, nog steeds voor de usual suspects gaan, zal er wel iets goed aan zijn, toch?'.
    Op zich denk ik dat veel van de echte pro's zich niet eens mee bezig houden met al die elementtypes, magneetwisselingen etc.
    Dat is toch een beetje voor de hobby nerds denk ik
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 december 2018 om 18:45

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar als je zoveel verschillende gitaren hebt, waarom dan nog goochelen met al die pick-ups.
    De sound die je wilt, ga je zelfs op je prs krijgen, mits je een hotrodded marshall jcm800 hebt, en in jou geval de soldano, flinke bak gain en beetje pitch en chorus erin mixen, strakke spandex aan, getoupeerd haar en laarzen met hakken aan en gaan met die banaan😂

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar als je zoveel verschillende gitaren hebt, waarom dan nog goochelen met al die pick-ups.
    Omdat het kan?



    Dat getoupeerd haar kan trouwens niet (meer)
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 december 2018 om 19:19

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top