Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Kan me er alleen maar bij aansluiten. Jaren fervent gebruiker geweest van de combi Dimarzio Super Distortion + Bluesbucker. Sinds een paar jaar ben ik om naar Seymour Duncan, in dit geval "gewoon" JB + '59. De '59 vind ik persoonlijk net even wat opener, helderderder en dynamischer klinken dan de Jazz. Uiteraard is het min of meer afhankelijk van de plank waar je ze in drukt.

    O ja, waar Dimarzio eigenlijk standaard een 4-aderige kabels voor haar humbuckers gebruikt, is dat bij Seymour Duncan dus niet zo. Dus kies je voor Seymour Duncan én je wil gebruik maken van schakelingen, kies dan voor de 4-conductor-versies of de TB-versies. Sowieso is het handig om voor een TB-versie te kiezen als je ook een Floyd Rose hebt.

    Overigens zijn met de hiervoor genoemde pups ook prima flageoletten te produceren, om over harmonischen nog maar te zwijgen.
    Laatst gewijzigd door dml; 1 december 2018 om 17:01

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik heb me laten vertellen dat flageoletten en harmonischen niet allebei tegelijkertijd uit één pick up kunnen klinken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Als je nou merkt dat je het low-end van de JB iets te modderig vindt, maar de harmonischen wél vet, dan zou je nog kunnen kijken naar een DiMarzio Norton. Iets minder output dan een Super Distortion, meer karakter (o.a. door Alnico V magneet ipv ceramische magneet), strak laag, harmonics out of the proverbial wazzoo en juist die hair metal sound.

    Heb 'm in m'n Charvel So-Cal Pro Mod (=Superstrat) liggen met een Air Norton in de neck en push-pull switches voor beiden, aangezien beiden een fantastische split-sound hebben.
    Wil je iets meer laag dan de Norton, zonder zompigheid, zou je naar de AT-1 (Andy Timmons) van DiMarzio kunnen kijken. Klinkt ook goed gesplit. Die split tones zijn erg belangrijk voor de cleane tokkeltjes en om een amp, die al net cruncht (bijv. Soldano op kanaal1) nét iets opener en minder gainy te laten klinken.

    Neem géén Duncan Distortion; is veel te strak en high-output. Zou ik pas aanraden als je speed/thrash wil doen, maar voor hair/glam is het iets te veel van het goede.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De Distortion is gebruikt door o.a. George Lynch en Warren DeMartini; lijkt mij behoorlijk vallen in het straatje van hair metal.

    Ik zou voor de Fishman Fluence Classic gaan. Ik vind die sounds absoluut te gek. Niet te hot, ontzettend veelzijdig en divers.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Zou een SD pearly gates wat kunnen zijn in een superstrat? Ik vind het in mijn LP (weet het, andere gitaar) wel een vuig klinkend element.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    De Distortion is gebruikt door o.a. George Lynch en Warren DeMartini; lijkt mij behoorlijk vallen in het straatje van hair metal.
    true, maar Lynch had ook de Screamin' Demon, wat heel wat minder output heeft...

    ik weet trouwens niet waar jij vandaan haalt dat DeMartini een Distortion zou gebruiken trouwens...
    http://www.woodytone.com/2010/04/12/...-gear-rundown/

    http://www.woodytone.com/2010/01/04/...tt-rig-part-1/

    De beste man geeft zelf aan z'n bekendste plaat met een JB te hebben ingespeeld.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Als je nou merkt dat je het low-end van de JB iets te modderig vindt, maar de harmonischen wél vet, dan zou je nog kunnen kijken naar een DiMarzio Norton. Iets minder output dan een Super Distortion, meer karakter (o.a. door Alnico V magneet ipv ceramische magneet), strak laag, harmonics out of the proverbial wazzoo en juist die hair metal sound.
    Die Norton is wel een goede tip, thanks, op filmpjes (lastig, ik weet het) lijkt die genoeg "hair" te hebben. En voor de prijs ervan kun je ook nog eens wat experimenteren.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik zou voor de Fishman Fluence Classic gaan. Ik vind die sounds absoluut te gek. Niet te hot, ontzettend veelzijdig en divers.
    Zie ik ook wel zitten.
    Satchel van Steel Panther is een paar jaar geleden overgestapt van kramer pacer naar zijn charvel pro mod signature met fishmans, en zijn geluid is er als je het mij vraagt enorm op vooruit gegaan....maar wie weet wat er nog meer veranderd is natuurlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Zou een SD pearly gates wat kunnen zijn in een superstrat? Ik vind het in mijn LP (weet het, andere gitaar) wel een vuig klinkend element.
    Daar zeg je wat. Ik heb jaren terug eens op een fender strat gespeeld waar af fabriek een pearly gates in zat die geweldig klonk. Ik meen alleen ooit gehoord te hebben dat die pearly gates die in die fenders zaten anders waren dan wat je koopt als je pearly gates koopt. Iemand?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    true, maar Lynch had ook de Screamin' Demon, wat heel wat minder output heeft...

    ik weet trouwens niet waar jij vandaan haalt dat DeMartini een Distortion zou gebruiken trouwens...
    http://www.woodytone.com/2010/04/12/...-gear-rundown/

    http://www.woodytone.com/2010/01/04/...tt-rig-part-1/

    De beste man geeft zelf aan z'n bekendste plaat met een JB te hebben ingespeeld.
    Van henzelf, toen hij sprak met MJ op de namm show. Hij dacht JB, MJ corrigeerde hem met "no, yours was ceramic. It was a distortion".

    De eerste platen van Dokken met Lynch was de distortion, en jb, de demon kwam pas later, eind jaren 80, begin 90, vlak voor z'n tijd met lynch Mob.

  9. #19

    Standaard

    Wellicht de Dimarzio Double Whammy eens checken? Ken de specs zo niet maar werd wel veel gebruikt in de 80ties.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Nog een optie : Bill Lawrence (Wilde Pickups) L-90
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top