Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard Humbuckers voor 80's-achtige rock/(glam)metal strat

    Heeft iemand nog suggesties voor een humbucker set voor een superstrat (achtige) met zwevende floyd rose?
    Qua sounds denk ik dan richting Motley Crue, Steel Panther, dat soort spul.
    In die tijd waren er ook wel wat heavy gitaristen die ik een wat te middige sound vond hebben. Mid is niet erg, maar de sounds van jason becker (wat ik ervan ken) bijvoorbeeld, meh.

    Punt is, ik ben er he-le-maal niet meer in thuis, al die verschillende merken en typen.
    Ik heb in een aantal gitaren Bare Knuckle Nailbombs zitten, en de gitaren waar die in zaten gebruikte ik steevast het meest. Je zou kunnen zeggen dat dat wel redelijk "mijn" pickup is, maar de laatste tijd merk ik dat ik wat minder te spreken ben over over het "overdreven" middengebied van die pickups.
    Kijkend naar Bare Knuckle zou de Holy Diver me moeten passen, maar in de geluidsfragmenten die ik gehoord heb vind ik het maar een "suffe" pickup, en al helemaal als je ziet wat die dingen tegenwoordig moeten kosten nodigt die sound nou niet echt uit, alhoewel dat betrekkelijk is, via youtube filmpjes.

    Ik zit zelfs te denken, moet ik wel concentreren op overwound/hot rodded pickups? Ik heb heel lang niks anders gebruikt, maar in mijn prs zitten 58/15LT's, waarbij LT voor Low Turn staat. Je zou verwachten (nou ja, ik dan) dat dat wat muffig/oubollig klinkt, maar ze klinken juist enorm groot, en de openheid bevalt me eigenlijk wel.

    Lang verhaal kort:
    Ik kan nu niet zeggen dat ik echt heel specifiek weet wat ik zoek (ik noem jaren 80 glamrock, maar wat moderners kan net zo goed). De betreffende gitaar heeft ook niet reeds al pickups waardoor ik kan aangeven wat ik mis.

    Ik zie allerhande pickups waarbij ik denk mwoah, daar kan ik wel wat mee, zoals bv de Gravity Storm van Dimarzio, misschien de Fluence Classic van Fishman, en Richie Faulkner van judas priest klinkt met zijn EMG 57/66 ook niet echt beroerd (andere gitaar).
    Iemand tips die ik eens zou moeten checken? Ik merk dat ik snel teruggrijp naar wat ik al ken, maar een andere invalshoek is ook leuk.
    Of is het toch een kwestie van een superdistortion erin prakken en gaaaaan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bij die tijd denk ik dan meteen aan Dimarzio Super Distortions en SD JB's. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de Super Distortions. Maar ook hotrodded Marshalls, al dan niet extra geboost. Ik denk niet dat dat geluid alleen in elementen zit. Een BK Crawler doet dat trucje ook prima trouwens.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mijn mening: verkijk je er niet te veel op. Alleen voor tech death die omlaag gestemd is merk ik echt dat ik super cleane, retestrakke elementen moet hebben. Voor al t andere (fusion prog rock, pop etc) kan ik met ieder element en mijn Helix wel overweg. En maakt dus ook wát en hóe je t speelt vooral uit en de settings op je all en/of effecten.

    Wellicht niet t antwoord wat je wou haha.

    Misschien grwoon een standaard SD setje? Zo'n JB en die Jazz? Kun je echt bijna alles mee hoor. Ook glamrock zonder wollig mid

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Misschien hebben jullie gewoon gelijk.
    1 van de gedachten was om er -inderdaad- een JB en een Jazz, óf superdistortions in te prakken en vanaf daar verder te kijken of ik er nog iets irritant aan vind.
    Punt is alleen dat er inmiddels zó veel op de markt is (van supergoedkoop tot achterlijk duur), dat ik dacht dat ik misschien nog wat leuks over het hoofd zou zien.
    Die twee (of 3) voicings van de Fishman Fluence zijn wel geinig, maar de meeste gitaren -zeker voor dit genre- komen dan in een stand te staan waarna ik er nooit meer aan kom, dus dat is absoluut geen must.
    Ook superboutique zit ik niet per se op te wachten; als ik denk/vind dat het het waard is dan overweeg ik het absoluut, maar zoals jullie ook al aangeven kun je je afvragen of dat "nodig" is omdat amp/speakers/drives zo veel doen.
    Hot rodded marshall present in de vorm van een Soldano overigens

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Soldano will do! Ik was even vergeten dat je die had, maar da's wel een baas versterker voor dergelijke doeleinden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    DiMarzio Dual Sound DP101 als je ook nog wat te splitten wilt hebben. Is gewoon een Super Distortion, maar dan met 4 draadjes.

    Ik heb ooit een Yamaha Pacifica hiermee opgeleukt om net effe meer mid erin te krijgen t.o.v. het fabriekselement.
    Ik vind het een hele fijne, niet modderig en ook weer niet teveel mid. Prikt er lekker doorheen.

    Ik had hem dan schakelbaar naar parallel humbucking. In de brugstand qua output niveau single coil, toch nog steeds humbucking en door de parallelle spoelen iets meer hoog.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, prima amp. Niet mijn topfavoriet, maar voor de hierboven genoemde muziek zeker passend.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    DiMarzio Dual Sound DP101 als je ook nog wat te splitten wilt hebben. Is gewoon een Super Distortion, maar dan met 4 draadjes.
    Dat is een goeie, 4 draadjes is altijd handig, in het ergste geval laat je er 2 aan elkaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Bill Lawrence L500 dan?
    Nuno Bettencourt speelt er al jaren op dacht ik.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat is een goeie, 4 draadjes is altijd handig, in het ergste geval laat je er 2 aan elkaar.
    Alle nieuwere Super Distortions hebben al vier draadjes, de Dual Sound is een Super Distortion met een push-pull potmeter bijgeleverd van wat ik me herinner. De Dimarzio website biedt meer info.

    Ik heb zelf een JB in een Strat zitten en met een bak gain begint het toch wel aardig op Steel Panther te lijken. Als je geen zin hebt om lang te zoeken kun je een JB of Super Distortion zoeken, en als het niet bevalt raak je ze makkelijk kwijt op Marktplaats.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top