Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Fender Bassbreaker 007

    Hallo

    Een vriend van mij heeft een Fender Bassbreaker 007 , hij zegt dat de versterker opeens , niet meer zo hard gaat , heeft er iemand daar ervaring mee , het kunnen natuurlijk de buizen zijn of een slechte outputtrafo.De versterker heeft 2 x ECC83 en de EL84.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo

    Een vriend van mij heeft een Fender Bassbreaker 007 , hij zegt dat de versterker opeens , niet meer zo hard gaat , heeft er iemand daar ervaring mee , het kunnen natuurlijk de buizen zijn of een slechte outputtrafo.De versterker heeft 2 x ECC83 en de EL84.
    Net zoveel mogelijke oorzaken als er onderdelen in zitten. Je kan natuurlijk wel proberen een ECC83/12AX7 te wisselen maar dit is niet altijd de oorzaak.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Ik heb gezocht naar een schema van de Bassbreaker 007 , maar kan het niet vinden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Ik heb gezocht naar een schema van de Bassbreaker 007 , maar kan het niet vinden.
    dat klopt, is nog een beetje nieuw. Je zal dus ff het gezonde verstand moeten gebruiken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Misschien wel de belangrijkste vraag: heeft hij de amp nieuw gekocht? Zo ja, wanneer?

  6. #6

    Standaard Fender Bassbreaker 007

    De versterker is 2de Hands gekocht ,rond de 3 jaar oud , ik heb de versterker bij mij thuis uit geprobeerd en hij klinkt zeer luid , dus waarom hij toen niet zo hard deed bij mijn vriend weet ik niet , misschien zit er een beveiliging in gebouwd , dat het tijdelijk zachter gaat.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Net zoveel mogelijke oorzaken als er onderdelen in zitten. Je kan natuurlijk wel proberen een ECC83/12AX7 te wisselen maar dit is niet altijd de oorzaak.
    Bedoel je niet de el84 ?
    Zag laatst een filmpje van die gasten van blackstar en die riepen dat het vervangen van pre amp tubes nauwelijks noodzakelijk is

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Bedoel je niet de el84 ?
    Zag laatst een filmpje van die gasten van blackstar en die riepen dat het vervangen van pre amp tubes nauwelijks noodzakelijk is
    Er wordt wel meer geroepen

    Een eindbuis kun je niet altijd zomaar in prikken en omdat ik in dit geval niet weet hoe de bias is geregeld zou ik daar niet aan komen zonder zeker te weten hoe het zit. Daarbij is een eindbuis niet snel de oorzaak van zachter geluid, zou dat eerder in de preamp zoeken. Uitzondering daarop als de buizen wel zo verschrikkelijk afgetrapt zijn dat er niet veel meer uitkomt maar dan ben je wel heel ver gegaan. Dat proces voltrekt zich namelijk niet in een aantal weekjes. Een aantal redenen dus om voor de leek naar preampbuizen te verwijzen hoewel er nog veel andere opties zijn.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gitaar en snoer zijn al uitgeschakeld als oorzaak?

  10. #10

    Standaard

    Je heb gelijk
    Heb ut filmpje nog even nagezien en idd eindbuizen gaan geleidelijk zachter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top