Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje Wat is mijn fender mexican strat waard?

    Hi,

    (sorry als dit eerder gevraagd is, ik kon geen topic hierover vinden en ben nieuw op forum)

    Ik heb een Fender Mexican Stratocaster met serienummer mz4-nogwat.
    Ik heb hem al best lang, ik heb hem denk ik in 2005 of 2006 gekocht bij Feedback Rotterdam. Hij speelt nog helemaal prima, geen krassen alle knopjes zitten erop. Hij is donkerblauw met zwarte slagplaat, heeft een donkere laag op fretboard, rest hals is hout. Ik heb er ook een officiele koffer bij. Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat ik destijds ervoor betaald heb, maar het was denk ik wel onder de 700 euro (?).

    Nu ben ik recent weer actiever aan het spelen en viel mijn oog laatst op een andere gitaar Moet nog wel ff sparen, maar opeens dacht ik, wat zou mijn Fender nu nog waard zijn als ik hem verkoop? Neemt de waarde erg af? Ik heb gezocht maar vind niet exact dezelfde met die kleuren/serie etc. Is hier een soort overzicht van, want je vind soortgelijke fender gitaren tussen de 100 en 1000 euro en als ik zoek wordt ik niet echt wijs over de waarde.
    Laatst gewijzigd door mark.knol; 30 november 2018 om 12:40

  2. #2

    Standaard

    Een standaard mex strat gaat zonder koffer rond de 350-450 euro weg, met fender koffer er nog 50 euro erbovenop.
    Wel is het zo dat je dan geduldig moet zijn, er worden er relatief veel aangeboden en de nieuwe player serie krijgt veel lof en kost nieuw rond de 590 euro (zonder koffer).
    Wil je "snel" verkopen dan zakt de prijs.....


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark.knol Bekijk bericht
    Hi,

    (sorry als dit eerder gevraagd is, ik kon geen topic hierover vinden en ben nieuw op forum)

    Ik heb een Fender Mexican Stratocaster met serienummer mz4-nogwat.
    Ik heb hem al best lang, ik heb hem denk ik in 2005 of 2006 gekocht bij Feedback Rotterdam. Hij speelt nog helemaal prima, geen krassen alle knopjes zitten erop. Hij is donkerblauw met zwarte slagplaat, heeft een donkere laag op fretboard, rest hals is hout. Ik heb er ook een officiele koffer bij. Ik weet eigenlijk helemaal niet meer wat ik destijds ervoor betaald heb, maar het was denk ik wel onder de 700 euro (?).

    Nu ben ik recent weer actiever aan het spelen en viel mijn oog laatst op een andere gitaar Moet nog wel ff sparen, maar opeens dacht ik, wat zou mijn Fender nu nog waard zijn als ik hem verkoop? Neemt de waarde erg af? Ik heb gezocht maar vind niet exact dezelfde met die kleuren/serie etc. Is hier een soort overzicht van, want je vind soortgelijke fender gitaren tussen de 100 en 1000 euro en als ik zoek wordt ik niet echt wijs over de waarde.

  3. #3

    Standaard

    Super bedankt voor je reactie! Dit zou nog best mooi zijn, ik heb een Revendend gitaar op oog en hoewel ik nog niet weet waar ik die precies in Nederland kan kopen, die kost voor zover ik begreep rond de 800 euro.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark.knol Bekijk bericht
    Super bedankt voor je reactie! Dit zou nog best mooi zijn, ik heb een Revendend gitaar op oog en hoewel ik nog niet weet waar ik die precies in Nederland kan kopen, die kost voor zover ik begreep rond de 800 euro.
    In Nederland zijn ze niet of nauwelijks te vinden. Ik geloof niet dat er nog een dealer is. The Guitarbar in Antwerpen heeft er een aantal. Andertons in de UK voert ze ook.

    https://theguitarbar.be/nl/3-elektri...ikant-reverend
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een reverend club king en die was qua prijs/kwaliteit ongeveer het beste wat ik ooit gedaan heb. Mits je van een beetje eigenwijsheid houd. Nou ben ik bepaald niet de maat der dingen maar ik zou er blind een kopen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Guitar Bar in Antwerpen heeft inderdaad Reveend gitaren in voorraad. Dit zijn erg goede gitaren die ook erg veelzijdig zijn gelet op de " bass co

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    vervolg : gelet op de " bass contour" die op deze gitaren aanwezig is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Kopen uit dezelfde fabriek als de twee keer zo dure duesenbergs.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik heb een reverend club king en die was qua prijs/kwaliteit ongeveer het beste wat ik ooit gedaan heb. Mits je van een beetje eigenwijsheid houd. Nou ben ik bepaald niet de maat der dingen maar ik zou er blind een kopen.
    Dit is wat ik veel lees Heb wat videos gezien, meeste reverend klinken goed en lijken veelzijdig.

    Mag ik vragen waar je deze gekocht heb?
    Laatst gewijzigd door mark.knol; 3 december 2018 om 16:55

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top