Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Welke western gitaar?

    Hallo allemaal,

    Ik ben Cristel
    27 jaar

    En ik ben sinds kort begonnen met elektrisch gitaar spelen maar nu wil ik ook een western gitaar aanschaffen.
    Welk merk kan ik het beste nemen? Waar komt goed geluid uit? Als het de moeite is dan mag de gitaar best wat meer kosten.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hoi Cristel, welkom op GitaarNet!

    Heel algemeen: iedere western van 500 euro of meer en van een beetje gerenommeerd merk zal je niet teleurstellen, er worden in die prijsklasse tegenwoordig echt mooie instrumenten gemaakt. Ik zou dan wel de voorkeur geven aan een massief bovenblad, i.p.v. gelamineerd. Verdiep je ook een beetje in de verschillende houtsoorten en wat die met de klank doen: maple wat helderder, cedar wat warmer, enzovoorts. Er bestaan verschillende afmetingen, van OOO (klein) tot jumbo (groot), wat vind jij prettig? En, ook heel belangrijk, vind je 'm mooi om te zien, dan pak je 'm ook vaker.

    Uiteindelijk zul je veel gitaren moeten vasthouden en bespelen om tot jouw keuze te kunnen komen, dus alvast veel uitzoekpret en speelplezier gewenst! Hou ons op de hoogte?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Welkom Cristel.
    Welke akoestische gitaar het beste is hangt een beetje af van wat je wilt.
    Wat is je budget? Welke bodyvorm en halsprofiel wil je?
    Gewoon testen. Afhankelijk van waar je woont natuurlijk, zou ik naar Tfoa in Dedemsvaart (echt een hele grote keuze) of Souman (veel richwood en Taylor gitaren) gaan.
    Succes !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Toevallig heb ik een ibanez ac3000 op marktplaats staan. Volledig massief, zowel top, hals als body!😉
    Spam, ik weet het, maar wilde het toch ff melden😂

  5. #5

    Standaard

    Haha geen probleem! Fijn dat je me er over informeert maar ik ben linkshandig en ik vrees dat het een rechtshandige is?

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reactie! Ik zal me er eens in gaan verdiepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cristel076 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik ben Cristel
    27 jaar

    En ik ben sinds kort begonnen met elektrisch gitaar spelen maar nu wil ik ook een western gitaar aanschaffen.
    Welk merk kan ik het beste nemen? Waar komt goed geluid uit? Als het de moeite is dan mag de gitaar best wat meer kosten.

    Alvast bedankt!
    Wat een goed geluid is, hangt er helemaal af van welke soort muziek je wilt gaan spelen.

    Hoe ik ook zou proberen, op een OOO of een Jumbo krijg ik nooit het geluid dat ik nodig heb, terwijl anderen weer helemaal niets zouden kunnen beginnen met mijn Dreadnought of Round shoulder dreadnought.
    Als beginner een beetje vegen met een plectrum en accorden rammen dat gaat nog wel, maar zodra je iets verder komt ga je last krijgen van de verschillen.

    Daarom is het handig te weten in welke richting je wilt gaan.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  8. #8

    Standaard

    Mijn voorkeur gaat uit naar rockmuziek en ik ben op zoek naar een gitaar die zo rond de 400-500€ mag kosten als ik dan maar wel waar krijg voor mijn geld. Als ik over een jaar nog net zo enthousiast gitaar speel als nu dan gun ik mezelf tegen die tijd een Gibson of een Taylor. Wel wil ik er nog even bijzeggen ik linkshandig ben dus het aanbod zal dan ook wel beperkter zijn?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je linkshandig speelt, zou ik zeker Souman en tfoa in Dedemsvaart checken. Grote keus, linkshandig wellicht ook.

  10. #10

    Standaard

    Ik weet niet of er in Brabant ook zo'n grote winkel ligt? Anders is het een aardig stukje rijden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top