Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Fender American Special Stratocaster ervaringen?

    Ik overweeg sterk een Fender American Special strat te kopen. Iemand ervaring mee?

    Ik speel voornamelijk blues/pop en een vleugje rock. De Texas Special elementen lijken me hiervoor zeer geschikt.

    Ik heb nu een G&L s500 tribute en dat vind ik een fantastische gitaar. Vraag me dus af of het een echte vooruitgang is. Kortom: helluuup

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Zoals mijn vrouw regelmatig zegt: Je zult 'm toch zelf in de hand moeten nemen
    M.a.w.: We kunnen hier wel roepen dat de American Special een geweldige of klote Strat is maar je zult ze zelf moeten uitproberen! Dus ga naar een gerenommeerde Fender-dealer en voel, hoor en speel!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De American Specials zijn goede middenklasse gitaren, daar ga je je geen buil aan vallen. Maar je moet hem zelf voelen en horen, dan weet je meteen of dat een stap omhoog is tov van je G&L. Misschien is het wijs je G&L mee te nemen naar de muziekzaak, tenzij ze jouw gitaar hebben hangen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik heb er een, wel een aparte editie. Ben niet zo'n fan van de bridge PU. Midden en Neckermann PU zijn dikke prima. Mijn gitaar heeft een 6-schroef-tremolo. Is wat lastiger om goed stabiel en getuned te houden. Vereist wat extra aandacht bij het afstellen dus. De lak is erg dun en zacht. Heel vatbaar voor beschadigingen. Voor een liefhebber van relic juist wel weer leuk. De gitaar ademt ook fraai door deze dunne lak. Klinkt akoestisch erg mooi .

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb een American Special strat gehad met SSS configuratie en palissander toets. Had em nooit weg moeten doen. GAS sucks... Anyway, wat de anderen ook al zeggen: goede middenklasser, snel uitproberen. De ene gitaar is de andere niet. Hoewel Fender al jaren behoorlijk consistent bouwt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Gewoon eentje bij Bax of Thomann bestellen, rustig proberen in je eigen omgeving, op je eigen spullen, nachtje over slapen, misschien twee, en als hij niet bevalt terug sturen en een andere laten komen. Duurt misschien wat langer maar je kan ze op die manier wel beter testen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top