Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard pedalen versterker voor thuis (en mogelijk repetities)

    Goedemorgen, wellicht dat iemand voor mij een verlossend antwoord heeft. Er zijn al tig threads over versterkers geschikt voor thuis gebruik maar nergens zie ik iets terug i.c.m. pedalen.

    Ik zoek namelijk een (buizen)versterker die geschikt is voor thuis gebruik en oefenruimte. (Al dan niet met een line-out naar een grotere cab). Maar met name goed overweg kan met mijn pedalen (overdrive/tubescreamer/fuzz).

    Zelf natuurlijk ook al een beetje gezocht, zo zag ik de Bugera V5. Goeie recensies, leuke prijs maar betwijfel of ie hard genoeg is voor de oefenruime en/of deze pedalen goed slikt.

    Zo zag ik ook de Laney Cub, wel geschikt voor thuisgebruik door de <1 watt mogelijkheid maar geen idee of ie pedalen goed slikt.

    Wellicht dat iemand tips en of suggesties heeft. Hoeft mij geen metal geluiden te hebben. Denk aan stevige Rock, ACDC Foo Fighters, QOTSA, Led Zeppelin om paar voorbeelden te noemen. Modeling ben ik ook niet naar op zoek. (Zonde van mijn pedalboard en heb al een Fender Mustang III)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Voldoet de Mustang 3 niet aan je wensen?

  3. #3

    Standaard

    Jawel op zich wel. Klinkt goed en kan ook hard. Ben tevreden over de Mustang. Maar zo nu en dan op een buizenversterker gespeeld in een oefenruimte en dat beviel mij wel. Klinkt toch wat beter i.c.m. pedalen. Je kan soms ook te veel keuze hebben en dan werk je met een LED schermpje en een centrale draaiknop. Merk dat ik het liever eenvoudig houd.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb verschillende 5 Watt buizenampjes (gehad) en kan inderdaad je vermoeden bevestigen dat het niet voldoende is. Het kan wel, maar je zult absoluut de druk missen. Bovendien zul je nooit een clean geluid uit de amp kunnen halen op dat volume. Dat heeft uiteraard invloed op de pedalen die je er bij wilt gebruiken.

    Voor het genre kan ik je met jouw wensen wel de bogner alchemist aanraden. Er staat er 1 op marktplaats te koop voor een mooie prijs.
    Een amp, schakelbaar tussen 20 en 40 watt, maar klinkt op beide standen ook op thuis niveau nog goed.
    Enorm veelzijdig, erg mooi fenderachtig clean, fantastische crunch en lekkere overdrive.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    In welke prijsklasse zoek je?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Die Bogner ziet er veelbelovend uit. Prijsklasse is lastig om te zeggen. Hangt er een beetje vanaf wat ik nog voor de Mustang vang. Maar max pak em beet € 400 is denk ik het budget. En dan heb ik geen voorkeur voor nieuw of 2e hands. Compact en niet al te zwaar is ook wel lekker aangezien hij mee moet naar oefenruimtes. Een top zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    De Alchemist is helaas wel zwaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Quilter amps zijn erg goed met pedalen. Ze klinken erg goed op elke geluidssterkte want het zijn transformator amps maar dan van een erg hoge kwaliteit . Guitar bar in Antwerpen verkoopt ze.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Oei quilter is wel boven budget dat je vooropstelt lees ik nu.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    29 kg (als 'ie uit staat).
    Volgens mij niet een allemansvriend.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top