Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Standaard Eeuwige twijfel strat

    Dan ik mijn PRS CE24 wil wegdozn staat vast. Ze ligt nu een jaar in der kist.

    Ik wil graag men eerste Americaanse strat.

    Eerst dacht ik: ze moet nitro lak! Daarna dacht ik hmmm of misschien ook niet. Snel schade, wel cool maar zonde van het geld voor de lak.

    Ik kan maar niet beslissen:

    Eric Johnson strat in firemist blauw
    American original 60
    American professional

    Morgen bij bax nog maar wat gitaartjes gaan bespelen.

    In men cp60 knal ik dan een little 59 in de brug en ik hoef geen humsuckers meer 😁.

    Iemand pros of cons over diegene die ik opnoemde?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ik heb een USA Standard, met Fat 50's PU, was de USA standaard voordat het Proffesional werd.

    Voor mij is deze gitaar helemaal af, niks meer aan doen. Klasse hoger of Custom Shop, dat wordt te duur voor mij.

    Bij mij zit de tremelo vast met een extra veer, brug tegen de body. Enige minpunt is de kleur, ik heb een Bordeaux rode met metallic. Dat is heel mooi, maar alle butsen e.d. zie je heel duidelijk zitten, en de lak slijt verder niet echt met poly lak. Ik heb er verder geen moeite mee, het valt me wel op.

    Dan lijkt me nitro lak beter, dat slijt sneller, dan zit je gitaar lekker snel onder de butsen en krassen ipv dat er 1 of 2 plekjes en verder niks. Volgens mij wordt zo een gitaar dan mooier ouder.

    Misschien is er nog old stock ergens en kan je een USA Standard kopen voor een mooie prijs.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 november 2018 om 17:24

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2004
    Locatie
    Dendermonde Belgie
    Berichten
    254

    Standaard

    Moet het Fender zijn of mag het ook iets anders? Ik heb een Suhr classic pro gekocht en kan echt niets bedenken wat ze hier nog aan kunnen verbeteren. Klinkt echt super in alle standen en heeft een fantastische bespeelbaarheid. Heb ook al een Classic tele en denk echt dat ik mijn merk gevonden heb. Als je nog langs moet gaan bij Bax kan je ze misschien eens proberen. Ze hebben er ook enkele hangen.

  4. #4

    Standaard

    Ik vind de american original serie echt zo jammer.. De specs zijn nu niet meer zoals vroeger, maar met moderne vernieuwingen. De AVRI serie is dus weg en we kunnen geen amerikaanse strats meer krijgen met vintage specs. Voor mij is het principe dan ook een beetje weg van een 60's strat. Maar misschien maakt dat jou wel geen donder uit

    Ik heb de american professional al een paar keer geprobeerd en ze bevallen me behoorlijk goed. Maarja, nitro is ook wel weer gaaf he . Ik heb de original 60's nog niet geprobeerd maar misschien zijn dat wel minstens net zulke goeie gitaren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een AVRI ben er blij mee en ze zijn nog steeds te koop.... denk ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Pak alle strats bij Bax en bespeel ze allemaal net zo lang onversterkt totdat je een duidelijke klik voelt. Een “wow” moment. Koop dan die strat. Pleur er na een paar maanden goede elementen in (Fralins of Suhr) en klaar ben je.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #7
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    De duurdere Japanse stratocasters vind ik beter klinken dan de huidige Amerikaanse. Ik heb een '68 reissue met grote headstock en dat is een geweldig instrument. Kan je zeker overwegen.
    Vriendelijke groet,

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Welke tip je hem ook geeft, hij neemt geen besluit.
    Ik kan me nog herinneren dat hij vorig jaar dezelfde vraag hier stelde.
    Hij heeft al een strat en wil er nog een, gewoon puur GAS waar we hier allemaal last van lijken te hebben 😂

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Gewoon een hoop strats gaan proberen. Daar heb je meer aan dan dat hier iedereen zijn favoriete strat gaat posten. Het gaat erom wat jij zelf wil, niet wat anderen goed vinden.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10

    Standaard

    G&L USA legacy - S500 - of zelfs de comanche eens overwegen ?
    Vind het kwalitatief beter instrumenten dan de fenders.
    www.andertons.co.uk heeft deze nu ook

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top