Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ach ga een Beter Leven ding opzoeken.... natuurlijk is hij net als jij geen Conservatorium gast, maar begin niet over houding en theorie of dat soort irrelevante zaken. Plezier voor muziek staat voorop.
    Mag jij vinden. Ik neem t plezier van gitaarspelen serieus en zou persoonlijk dus alleen gediplomeerde leraren willen en aanraden. Een verkeerde houding is makkelijker aangeleerd dan afgeleerd. Verder vind ik t ook heel normaal dat als je aanbiedt anderen te onderrichten dat je aangeeft wat je ervaring is, je credentials etc.

    Als jij dat persoonlijk anders ziet, prima.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op het conservatorium wordt daar niet veel tijd en aandacht aan besteed. Zou jij moeten weten als gearriveerd gitarist.
    Vaarje azijn weer op? Er wordt ten minste aandacht aan besteed. Net als aan didactiek.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gok dat ik vaker op een conservatorium heb rondgelopen dan jij. Helaas heb ik nooit iets......

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik gok dat ik vaker op een conservatorium heb rondgelopen dan jij. Helaas heb ik nooit iets......
    Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn posts erboven?

    Ga slapen man. Neem een Beter Slapen 3 sterren bed

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Op het conservatorium wordt daar niet veel tijd en aandacht aan besteed. Zou jij moeten weten als gearriveerd gitarist.
    Lieve Erik, je praat weer heel veel onzin.
    Ik heb het niet over wat er op het conservatorium gebeurt maar als je als beginner begint met gitaar. Dan is het echt belangrijk dat je je basis goed leert. Tenminste als je je hobby serieus neemt, wat Fusion al aangeeft.
    Ik heb de mogelijkheid van mn ouders gehad bijna 15 jaar gitaarlessen te krijgen toen ik jong was. Dat heeft me erg geholpen en nooit last van blessures door een goeie houding en techniek en nog steeds veel lol met spelen mede daardoor.
    Dat jij weer moet aantonen in een fitty met Fu hoeveel kennis je wel niet hebt toont maar weer eens aan dat je niets gepresteerd hebt en alleen maar bla bla verkondigt. Je bent een verbeterde versie van Brad, zuur, negatief en neerbuigend naar anderen.
    Als je echt zoveel gepresteerd hebt, post eens wat van je gitaarskills of je eigen band?
    Als je praatjes net zo groot zijn als je muzikale skills hoor je mij niet.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja, Rutger dacht een goed idee te hebben en is zich doodgeschrokken van de enorme consequenties die zijn voorstel hebben voor argeloze beginners.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nahja, Rutger dacht een goed idee te hebben en is zich doodgeschrokken van de enorme consequenties die zijn voorstel hebben voor argeloze beginners.
    Stel je niet zo aan

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Laat je vooral niet ontmoedigen Rutger. Dat alleen mensen die een conservatoriumopleiding hebben afgerond goede leraren zouden zijn klopt niet. Daarbij zal lang niet iedere conservatoriumgast exact dezelfde ideeën hebben over de juiste techniek en houding.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat alleen mensen die een conservatoriumopleiding hebben afgerond goede leraren zouden zijn klopt niet.
    Niemand beweert dit dus loop niet zo te stoken.

  10. #20

    Standaard

    Damn een hele discussie:P Ik heb zelf les gehad van iemand die gitaar heeft leren spelen op de muziekschool.
    Maar het heeft voor mij eerst een jaar geduurd voordat ik het echt leuk ben gaan vinden.
    Dit kwam vooral omdat ik liever snel liedjes wilde spelen in plaats van een berg theorie etc.
    Ben zelf 6 jaar geleden les gaan geven. Vind het echt leuk om te doen.
    Ik let wel op houding en techniek, maar veel meer op dat het ook leuk is.

    Dus ik zoek meer naar mensen die gitaar als nieuwe hobby willen.
    Net even die motivatie nodig hebben om de basis te leren.
    Zodat ze snel liedjes kunnen spelen die ze leuk vinden.
    Want dit miste ikzelf namelijk heel erg.
    Ik heb zeker leerlingen gehad die nu als hobby in een bandje spelen enz
    Maar voor het serieuze werk moet je idd bij iemand zijn die meer gericht is op techniek en theorie etc.
    en er miss voor gestudeerd heeft.
    Maar dan betaal je natuurlijk ook iets meer. Ligt er ook aan wat je doel is met gitaarspelen denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top