Ik heb deze versterker nu een jaar.
Eigenlijk vond ik hem nooit erg goed klinken. Soms heb ik ook geruis of kraakjes bij het opwarmen van de lampen.

Anyway ik heb em nu in huis en had me voorgenomen eens rustig de tijd te nemen om een goede sound uit het ding te krijgen.

Ik heb eerst de bias nagemeten en de spanning op de lampen = alles ok.

Ik weet niet of het normaal is of niet, maar bijvoorbeeld op het groene crunch kanaal:

Gain tussen 9 en 12 uur geeft me een heel dunne scherpe fizzy klank. Zelfs met de treble op 0 zou ik hem nog willen dichtdraaien.

Als ik de gain helemaal open draai met het volume iets lager om de db's te kompenseren dan heb ik super veel bas en klinkt het alsof er een paar dekens over de versterker liggen. Vervolgens moet de treble dan weer minimaal op 2 uur.

Het rode kanaal is gewoon niet bruikbaar. Met de gain op 3 klinkt een noot alsof je met een vork over een drumsymbaal heen krast. Ik kan het niet anders verwoorden.

Zou dit aan de lampen kunnen liggen of ligt dit aan mij? Ik wil niet nogeens 200 euro aan lampen geven om dan tot de conclusie te komen dat er niks veranderd.

Om het op zen Belgisch te zeggen, ik krijg er stenen kloten van 😂.

Ik smeek jullie om inzicht en hulp 🤯🤯🤯.


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk