Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: lock tuners

  1. #1

    Standaard lock tuners

    beste mensen,

    ik heb een vraagje. ik ben niet amateur maar ik zal me vraag het best mogelijk te omschrijven.

    ik heb laatst een jackson js 12 blue gehaald en speel er met veel plezier op. alleen merk ik dat ik best wel snel uit me tuning ga als ik me whammy bar gebruik.

    nou weet ik dat er lock tuners zijn en van die tuner die je kan dichtschroeven zodat je beter kan dive bommen enzo. kan je zoiets gewoon op je gitaar zetten of hoe werkt zo iets?

    hoor het graag van jullie.

    m.v.g

    koen.

    thnx alvast voor de moeite

  2. #2

    Standaard

    De voornaamste reden dat snaren ontstemmen bij tremolo gebruik is omdat ze A) ergens blijven hangen, B) nog niet volledig uitgerekt zijn of C) je tremolo zelf doet het niet goed. Daarom is t belangrijk om even te checken of het een van die dingen is voordat je je tuners gaat vervangen. Als je je tuners vervangt zonder deze dingen te checken geef je waarschijnlijk onnodig veel geld uit Ik zou even de volgende dingen proberen. Ik zie dat je geen amateur bent, maar ook pro's houden er soms (wat mij betreft) vreemde gebruiken op na

    Stap 1:
    - Verwijder je oude snaren
    - Koop/pak een pakje nieuwe snaren
    - Koop/pak een B2/B4 potlood en haal de punt door elke topkam (zorgt ervoor dat de snaar soepeler door de topkam kan glijden)
    - Zet je nieuwe snaren er als volgt op: https://youtu.be/5yRcm2GiLsE?t=67
    *edit* Of probeer Piezo's methode: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...naren-opzetten
    - Let met name op de lockende lus bij je tuner, zorg ervoor dat de snaar hoogstens 2 rondjes om de schacht van de tuner draait en (vaak vergeten) vergeet het oprekken van de snaren niet.

    Stap 2:
    Divebomb er op los.

    Stap 3: