Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Succes! Om rash te voorkomen draag ik nooit een broekriem als ik gitaar speel. Ik heb er één keer een gitaar mee verprutst. Leermomentje...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik zorg gewoon dat mijn pens voorbij mijn riem steekt. Geen buckle rash, geen gedoe met nitro dat reageert.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Succes! Om rash te voorkomen draag ik nooit een broekriem als ik gitaar speel. Ik heb er één keer een gitaar mee verprutst. Leermomentje...
    Maar wat als je broek afzakt dan? (op 't podium, voor het zeer verbaast kijkende publiek..)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zorg gewoon dat mijn pens voorbij mijn riem steekt. Geen buckle rash, geen gedoe met nitro dat reageert.
    Ah.. Ik moet meer vreten dus.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat zeg ik niet, ligt eraan hoe erg je die bucklerash vind

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat zeg ik niet, ligt eraan hoe erg je die bucklerash vind
    Tja.. Zoals ik zei wel beetje jammer. Ik zat nog ff te zoeken op google en knopen en de spijkers van jeans kunnen ook de achterkant beschadigen. Ik denk dat als ik 'm netjes wil houden een pluche keukenschort moet gaan dragen of zo.

    (of de achterkant overspuiten met extra harde PU lak..)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je kunt ook zoiets overwegen:
    https://www.guitarking.nl/Accessoire...earch=Bescherm

    Geen idee hoe dit met nitro gaat, maar datbweet guitarking ongetwijfeld.

    Ik moet er volgens mij eentje hebben, zal eens kijken hoe de "plaklaag" eruit ziet.
    Nog ff gekeken op de scratch pad website, daar staat het volgende:
    Although not recommended for prolonged exposure, Scratch Pad has been tested and found to be compatible with*MOSTnitrocellulose formulas. Certain nitrocellulose formulas may require as much as a year or longer to fully cure. Because it would be impossible to test all nitrocellulose*finishes, it is recommended that you*CONSULT WITH YOUR INSTRUMENT'S MANUFACTURER REGARDING THE STABILITY OF THEIR NITROCELLULOSE FINISHES.

    NOTE:*NITROCELLULOSE MANUFACTURERS ADVISE AGAINST*PROLONGED*EXPOSURE WITH*ANY*MATERIAL (guitar picks, guitar*straps, guitar stands, etc.)*WHICH WOULD RESTRICT AIR FLOW TO A NITROCELLULOSE FINISH.*SCRATCH PAD, LLC EXTENDS THIS WARNING BY INSTRUCTING USERS TO*NEVER STORE A NITROCELLULOSE FINISHED INSTRUMENT*IN A STORAGE CASE WITH THE SCRATCH PAD APPLIED.*

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    Maar wat als je broek afzakt dan? (op 't podium, voor het zeer verbaast kijkende publiek..)
    Mijn jeans zijn tight genoeg en mijn sixpack houdt alles keurig op zijn plaats.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19

    Standaard

    Ik zag laatst een gitarist met allemaal bierviltjes op de achterkant van zijn strat geplakt.
    Mwhaaaa.

    Deuken, krassen en butsen horen erbij zolang je maar lol aan het spelen hebt. Zie het als littekens. Sommige haat je en aan sommige heb je mooie herinneringen.
    Luut

  10. #20

    Standaard

    Aanhakend op wat DML zegt; ik koop altijd riemen met een leren doorvoerlusje ipv metaal en draag mijn riem altijd "vrouwelijk" (= met de klok mee), zodat de "doorn" richting kop steekt. Voor linksspelers natuurlijk tegen de klok in.
    Gaat niet alle schade tegen, maar wel het meeste.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top