Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Haha, zou zo maar kunnen.

    Nee als je zoveel verlies hebt dat het hoorbaar wordt is het zeker zichtbaar aan de verlichting. Trouwens een slechte zaak hoor als je zoveel energie verliest in de voedingskabel hebt. In huis is ook wel te zien als bij de buren de magnetron knipoogt, zichtbaar aan de verlichting maar het spanningsverschil is nog niet eens zo groot. Het is dus eerder zichtbaar dan hoorbaar. Overigens op lokatie constant een dikke 230.
    Tegenwoordig bestaat de podiumverlichting bijna altijd uit led's. Scheelt dat niet een pak met de zware, stroomtrekkende (en hitte verspreidende) spotlights van vroegahh? Of stel ik als non-elektricien nu een hele domme vraag?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Tegenwoordig bestaat de podiumverlichting bijna altijd uit led's. Scheelt dat niet een pak met de zware, stroomtrekkende (en hitte verspreidende) spotlights van vroegahh? Of stel ik als non-elektricien nu een hele domme vraag?
    Nee je hebt zeker een punt maar.....

    Gaat dat ook op voor die strandtent waar anderhalve km door de duinen een kabeltje ligt om al die frituurpannen, koffie installatie's, vriezers, magnetrons en weet ik al niet meer te voeden? Nee dat moet allemaal door dat ene kabeltje.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik heb geen idee ;-) hij benoemde ook dat hammond spelers daar last bij hebben als ze omgebouwd zijn.
    Definieer "omgebouwd". Veel klassieke Hammonds waren voor hun werking rechtstreeks afhankelijk van de netfrequentie. Als je die "ombouwt" heb je grootendeels een nieuwe Hammond gebouwd. Mr Roland, Ikutaro Kakehashi dus, gaat daar in z'n excellente en als een jongensboek lezende biografie, uitgebreid op in.

    Maar 50/6-Hz voor gitaarversterkers vergelijken met die Hammond issues is een gevalletje "ik heb ook wat gehoord maar eigenlijk begrijp ik er niets van...". En dan zou je als grootheid als Bonamassa beter moeten weten dan je te branden aan dit soort theorieen.

    Dus, Frans,
    Ik ga met je mee in je "onzin" mening :-D
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ... hij benoemde ook dat hammond spelers daar last bij hebben als ze omgebouwd zijn.
    Lijkt me een vervelende complicatie als je als speler bent omgebouwd

    Voor de rest: 110 / 230V of 50 / 60Hz zijn geen oorzaak van klankveranderingen.
    De versterker is DC gevoed en bij de juiste DC-spanningsniveaus verandert de klank niet. Maar als die DC-niveaus na transformeren en gelijkrichten drastisch veranderen kan ik me wel wat voorstellen.

    En over het inkakken van lichtnet, een maat van me heeft al decennia deze versterker in gebruik:



    In het gloeilamp-tijdperk zag je echt even de lampen in huis dimmen als ie dit inschakelde. En dan zit er al een inrush-limiter in anders zou de automaat er iedere keer uit gaan.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Al met al mooie argumenten om van je ouwe buizenbak af te stappen en in de wondere wereld van modeling en Class D versterking te stappen

  6. #16

    Standaard

    Was het niet van Halen die zijn amp op een andere spanning liet werken om meer distortion te krijgen?

    Ik heb zoiezo elke x een andere sound. Ik heb 100den fotos van lekkere settings en dan speel je ineens op een ander podium en dan blijf je draaien.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Was het niet van Halen die zijn amp op een andere spanning liet werken om meer distortion te krijgen?

    Ik heb zoiezo elke x een andere sound. Ik heb 100den fotos van lekkere settings en dan speel je ineens op een ander podium en dan blijf je draaien.
    Dacht ook vanhalen, je moet trouwens redelijk ver gaan wil je dat gaan horen.

    Sound is altijd van veel omstandigheden afhankelijk en daarom nooit hetzelfde. Hang ergens een gordijntje op en je moet al weer sleutelen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    https://youtu.be/MpR-1c771eA

    Sorry, voegt inhoudelijk niets toe maar de titel deed me toch hier aan denken 😉

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dacht ook vanhalen, je moet trouwens redelijk ver gaan wil je dat gaan horen..
    Dat valt toch wel mee? Als je, zoals van Halen, je versterker door een Variac voedt loopt die gloeispanning recht evenredig met de door jou ingedraaide spanning mee. En dan wodt die kathode dus heerlijk snel koud. Dat je buizen slijten als een malle... och.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Was het niet van Halen die zijn amp op een andere spanning liet werken om meer distortion te krijgen?

    Ik heb zoiezo elke x een andere sound. Ik heb 100den fotos van lekkere settings en dan speel je ineens op een ander podium en dan blijf je draaien.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top