Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Ik sta altijd open voor nieuwe dingen:-)

  2. #12

    Standaard

    ikzelf heb een 2012 Supreme gehad, erg mooie gitaar maar uiteindelijk verkocht omdat ik ook al een ES en een LP had en iets anders wilde. Er zijn inderdaad veel neppers op de markt. Ze komen zonder certificaat oid omdat het een USA model is en geen customshop.

  3. #13

    Standaard

    Veel wijzer geworden.
    Dank allemaal!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die ene op MP is wel een echte; dit is de variant met een floating mini humbucker; zeker niet onaardig. Ik vond vooral die brede hals ontzettend onaangenaam spelen; 45.9mm versus de gebruikelijke 42. 43 millimeter kan ook nog wel, maar dat is echt de grens!

    Oh, deze gitaren hadden geen 3delige toets maar een toets van richlite. Richlite gebruiken we bij Aristides ook, trouwens, en is veruit een superieur fretboard. Dat gemekker 'mehhhh tis maar papier', tja... het is een composite van papier maar het verwerkt als ebben, het voelt smoother aan dan ebben en het is vele, vele, vele malen stabieler dan ebben. Dus tja. Richlite ftw.

    de Supreme voelt en klinkt meer als een normale LP dan de ES; de ES LP zit meer richting de ES339; dus meer twang, meer attack, meer feedback, iets meer 'woody' tone en minder compressie.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 17 november 2018 om 15:36

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Bij mij is het glas over het algemeen half vol en zelfs als het meer richting een kwart gaat heb ik de neiging positief te blijven.

    Maar toen die 2015 modellen uitkwamen was er geen ontkennen meer aan. Alleen die halsbreedte al... dat is niet alleen door iemand bedacht maar ook door meerdere mensen als ‘goed’ beoordeeld. Dan is het echt wel een aflopend verhaal.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Richlite....composiet met papier las ik....is richlite een fancy benaming van het merk Trespa of zo?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @d3nnis goeie vraag!! Nee. Richlite is niet hetzelfde als trespa. Trespa is voor fretboards echt een ramp. Ontzettend instabiel. Trespa heeft veel meer fenol dan richlite en daardoor veel gevoeliger voor invloeden van buitenaf.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ah ja, daar zeg je wat...trespa werkt inderdaad enorm, dat kán inderdaad niet goed gaan, zou een hele nieuwe dimensie aan de term multiscale geven, dat wel

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Allemaal leuk natuurlijk, dat Richlite, maar dat was er in de jaren 60 nog helemaal niet dus da motte we nu ook nie
    Op zo’n Aristides kan het natuurlijk wel prima hoor


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Ik kan er (nog) niet aan wennen aan het Richlite idee. Doe mij maar een plak hout. Stukje beleving telt bij mij in ieder geval ook mee bij een gitaar.
    Gibson, what else...?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top