Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Klopt inderdaad ja, maar wie weet neemt die verkoper wel een bod aan van bijvoorbeeld 200E.
    Dan lijkt dit mij wel een goede deal.
    (voor alle duidelijkheid, dit ben ik niet hoor)
    Lees de post van showband nog een keer.

    Ik heb zaterdag met zo'n Behringer gewerkt. Het apparaat staat op het podium, dus je hebt korte microfoonsnoeren nodig en die heb je sowieso nodig, ook als je analoog werkt met een stageblok, multikabel en analoge tafel in de zaal.

    En de geluidsman loopt in de zaal met een tablet en daarmee kan hij alles regelen. Dus in elke hoek van de zaal kan hij controleren hoe het klinkt.

    Zo had ik zaterdag achter in de zaal een heleboel laag en midden in de zaal bijna geen laag meer, leuk die staande golven. Sta je daar met een analoge tafel, dan moet je weglopen om te horen hoe het verderop klinkt.

    En geloof me maar, veel zalen zijn rampzalig slecht, ik sta veel liever buiten met het spul.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Lees de post van showband nog een keer.

    Ik heb zaterdag met zo'n Behringer gewerkt. Het apparaat staat op het podium, dus je hebt korte microfoonsnoeren nodig en die heb je sowieso nodig, ook als je analoog werkt met een stageblok, multikabel en analoge tafel in de zaal.

    En de geluidsman loopt in de zaal met een tablet en daarmee kan hij alles regelen. Dus in elke hoek van de zaal kan hij controleren hoe het klinkt.

    Zo had ik zaterdag achter in de zaal een heleboel laag en midden in de zaal bijna geen laag meer, leuk die staande golven. Sta je daar met een analoge tafel, dan moet je weglopen om te horen hoe het verderop klinkt.

    En geloof me maar, veel zalen zijn rampzalig slecht, ik sta veel liever buiten met het spul.
    Daarom hebben wij (met de band) een delay setje voor halverwege de zaal.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Op papier zijn de mogelijkheden van die Behringer Xenyx ongekend voor het geld en helemaal te gek voor de kantine toepassing (wellicht zelfs overkill). reken maar uit....: 6 mic kanalen (eerste 4 met compressie), global effect processor, global 48V, global graphic eq, alle kanalen + 1mon. + 1. effects hebben een fader, 2-track in/out, channel mutes, USB out incl. recording software..... en dat allemaal voor 161 eur!

    Ik zou 'm sowieso in een 19" behuizing bouwen (met deksel). Als het ding stuk is, is 'ie kapot en waarschijnlijk niet rendabel om te laten repareren.

  4. #44

    Standaard

    problem is dat die specs wel goed zijn.

    maar de potmeters op de PCB gesoldeert zonder goede verbinding met de frontplaat waardoor gebruik de solderingen sloopt.
    en dat al die knopjes voor geen meter klinken.
    Hoog bijdraaien hoort fris/minder top te zjn maar gaat van dof/knersen
    het laag gaat van dreun naar gerommel in plaats van "ruimte in de mix" naar "meer ballen"
    een tweebanden eq van mackie werkt, vier banden behringer analoog niet.

    ik heb er een gehad.... was helemaal onbruikbaar.

    en dan beginnen we nog niet over onverklaarbare rare faseproblemen als je op knopjes gaat drukken bij behringer....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat weet ik ook, maar hij gaat ‘m toch kopen.

  6. #46
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard



    Rond 1990 kocht ik twee van deze mengtafels voor 6500 gulden per stuk en die zijn zeer intensief gebruikt. Ik heb ze nog steeds en ik heb er zelfs een derde bij gekocht.

    Ik had er drie nodig om life opnamen te kunnen maken op 24 sporen. Ze hebben namelijk acht bussen/uitgangen, dus drie is 24 sporen tegelijk.

    Ze klinken echt subliem, zijn een meter breed en wegen 17 kg. De kantelpunten van de toonregeling zitten bij 45 Hz en 11 kHz en het midden heeft een sweep. Wat betreft geluidskwaliteit komt een Behringer er niet bij in de buurt en ik heb er in al die jaren nooit een storing mee gehad.

    Het is wel een studio paneel, met een semi inline deel waarmee je een aparte mix kunt maken voor monitoring, met een eigen stereo effect send en return. Naast de 18 mic/line inputs heeft hij vier line inputs met eigen toonregeling en je kunt de acht bussen ook als inputs gebruiken tijdens een mix, dus heb je voor PA gebruik totaal 30 ingangen.

    En je kunt naast een zaalmix dan meerdere onafhankelijke monitormixen maken voor het podium.

    Ze zijn niet te koop, maar een enkele keer zie ik er een op ebay.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    respect..respect (moet meer dan 10 tekens)

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat weet ik ook, maar hij gaat ‘m toch kopen.
    Ik weet dat diep van binnen ook wel, maar inderdaad, waarschijnlijk ga ik hem toch kopen / adviseren.
    Omdat ik denk dat dat voor nu de juiste keuze is. En ik bedoel, 161, waar hebben we het over.
    Digitaal heb ik zeer zeker overwogen, heb zelf (positieve) ervaringen met Ipad mixers.
    Maar, de mensen die er mee moeten werken kunnen echt niet met een ipad overweg, dat weet ik nu al.

  9. #49
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Maar het apparaat waar ik zaterdag mee heb gewerkt wordt volledig op afstand bestuurd, dus je hebt geen mechanische potmeters en faders, dus dat kan ook allemaal niet kapot gaan en voor 385 euro heb je volgens mij een redelijk perfect apparaat.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top