Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49
  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik moest vanmiddag het geluid doen voor een band ergens in een vrij grote zaal. Het PA bestond uit een actieve set met subs en satellieten en het mengpaneel was een Yamaha uit rond 1980 met 12 microfooningangen, waarvan er twee nodig waren voor de disco.

    Band met drie gitaristen, bassist, drummer en drie zangmicrofoons.

    De drummer had een Behringer set bij zich met 16 mic inputs en ik kon het geluid vanuit de zaal regelen met een tablet en de drummer regelde de monitors met zijn telefoon. Dus het bejaarde Yamaha paneel kan met pensioen.

    Ik moet zeggen dat het best prima werkt, je kunt in elk punt van de zaal met je tablet dingen aanpassen en uiteraard had die zaal net als de meeste zalen last van staande golven. Dat heb je altijd met zo'n vierkante doos.

    Maar ik vond het best wel prima werken zo.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Ik heb nog geen overtuigende argumenten gehoord om een ander mengpaneel te kopen dan het apparaat uit de openingspost. Ik denk dat ik hem maar bestel. Bedankt voor de reacties allen.

    Gezien je budget zit je sowieso in de cheap ass meuk. Je stelt alléén zelf dat je minimaal 8 kanalen wilt en daarvoor tot 300 eur kan gaan. Vervolgens gebruik je iets meer dan helft van je te spenderen budget voor het bestellev van je minimum. Dan zou ik, als ik jou situatie zat, dat budget ook toepassen en iets kopen met wat meer kanalen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #33

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    https://www.gear4music.nl/en/PA-DJ-a...blet-Mixer/XOX

    Ik zou die 85 euro ook wel ergens vandaan halen, werkt super en klinkt ook goed en je hebt veel meer mogelijkheden qua toonregeling en controle.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    https://www.tools4tones.nl/index.php...roduct_id=6704

    Voor €350,- krijg je de Ipad er bij. Of ie goed is, ik heb geen idee. Ik word niet gehinderd door enige kennis. Maar Mackie is over het algemeen best aardig spul, toch?

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Gezien je budget zit je sowieso in de cheap ass meuk. Je stelt alléén zelf dat je minimaal 8 kanalen wilt en daarvoor tot 300 eur kan gaan. Vervolgens gebruik je iets meer dan helft van je te spenderen budget voor het bestellev van je minimum. Dan zou ik, als ik jou situatie zat, dat budget ook toepassen en iets kopen met wat meer kanalen.
    Dank voor je antwoord. Ik volg je redenatie. Het punt is dat het budget maximaal 300 is, maar liever minder. Qua kanalen voldoet dit mengpaneel, meer hoeft niet persé. Het ging me er vooral om, kan ik binnen het maximale budget iets vinden dat kwalitatief beter is dan mijn keuze. Met andere woorden, kan ik door iets meer uit te geven, maar met een maximum van 300 euro iets beters vinden. Volgens mij niet.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel opmerkelijk dat hier termen als "crispy", "punch" en "transparant" ok zijn en in dat andere topic iemand terug naar aarde geroepen wordt vanwege een opmerking over "warme sound".
    Hmm, ik dwaal af
    +1

    mijn ervaring is dat analoge tafeltjes van behringer en soundcraft , phonic enz gewoon in no time stuk zijn en tot die tijd erg slecht klinken. Die xenixen hebben een extreem korte levensduur.

    Als je voor analoog en klien gaat is mackie eigenlijk je enige keuze.

    Als de crew een digitafel begrijpt?
    Dan is behringer ineens onverslaanbaar.
    Ritsel een oud computerscherm erbij en koop een raspberry Pi (+/- 4 tientjes)
    Daarop kun je met een catkabel een mixopstelling maken die groot en betrouwbaar is.

    een X-air 16 is niet alleen binnen budget. maar je bespaart ook nog eens honderden euro's op kabels!
    https://www.thomann.de/nl/behringer_x_air_xr16.htm
    Vergeet dat niet in te calculeren.
    Als je met een paar kabels van 2 en 4 meter werkt of dat je 8x 6 a 8 meter moet kopen en misschien een multikabel...

    Overigens: Bouw goedkoop spul niet te compact in bij je locatie. Meestal hebben ze wat krap bemeten koeling of zelfs geen koeling en dat beperkt je levensduur.
    Laatst gewijzigd door showband; 26 november 2018 om 07:24
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ik weet niet van waar je moet komen maar misschien is zoiets wel een goede oplossing voor jou.

    https://www.2dehands.be/muziek/audio...473247323.html

  9. #39
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Voor tweedehands is die aardig duur nog.
    Vriendelijke groet,

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Voor tweedehands is die aardig duur nog.
    Klopt inderdaad ja, maar wie weet neemt die verkoper wel een bod aan van bijvoorbeeld 200E.
    Dan lijkt dit mij wel een goede deal.
    (voor alle duidelijkheid, dit ben ik niet hoor)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top