Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je kunt jouw zaak best laten rusten maar het is nog steeds mogelijk om een drumstel beter te laten klinken.
    Als we het hebben over High Fidelity (natuurgetrouwe weergave) snap je m'n punt wel denk ik. Zodra iemand in de HiFi-wereld gaat praten over 'beter dan het origineel' weet je dat je wordt belazerd.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Als we het hebben over High Fidelity (natuurgetrouwe weergave) snap je m'n punt wel denk ik. Zodra iemand in de HiFi-wereld gaat praten over 'beter dan het origineel' weet je dat je wordt belazerd.
    Nee ik bedoel een drumstel wat niet klinkt, uiteindelijk toch wel te laten klinken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Tja, dan moet je gewoon een goed drumstel kopen...
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik snap wel wat Erik bedoelt. Hij drukt zich wat vaag uit. Als je een drumstel hoort over een goed PA en je vergelijkt dat met hoe het drumsteletje akoestisch klinkt, dan hoor je ineens een klein drumstelletje.

    Ik heb eens een band gedaan over een PA met per kant 24 basbins, dat is echt kicken. De kick lijkt onweer en de snare maakt kanonschoten.
    Zo vaag vond ik het eigenlijk niet hoor. Het ging over mengtafel voor een PA en dan kan je best een matig drumstel wat oppeppen met de juiste instellingen.
    Maar ik heb het idee dat er ergens een memo is rondgegaan waarin is verteld dat we moeten zeiken op alles wat Erik post.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind het eigenlijk wel opmerkelijk dat hier termen als "crispy", "punch" en "transparant" ok zijn en in dat andere topic iemand terug naar aarde geroepen wordt vanwege een opmerking over "warme sound".

    Die drumstelkwestie is wel een typische trouwens.
    Onze drummer heeft een behoorlijk prijzige tama set die akoestisch 100x mooier klinkt als zijn gare pearl export. Echter, uitversterkt klinkt die export vaak zoveel beter op eoa manier, dat die toch altijd maar gewoon mee gaat (het is natuurlijk zo dat er vaak geen uren en uren tijd is om microfoons goed te zetten...zou er iets mee te maken kunnen hebben).

    Blijkbaar heeft PA spul weinig te maken met natuurgetrouwe weergave. Ik heb zó veel opnames waarbij mijn gitaar niet klonkt zoals ie daadwerkelijk klinkt.
    Sterker nog, hier lokaal is er maar 1 geluidsman die mijn gitaar wél kan laten klinken zoals ie klinkt.
    1 van de weinige geluidsmensen die ook niet klaagt over het volume, gek genoeg. Als het de spuugaten uitloopt wel, maar verder zegt ie "doe gewoon je ding, ik regel de rest". Jammer dat ie niet zo veel zin meer heeft in allemaal van die kutbandjes, en zich luever met theaterdingen bezighoud.

    Hmm, ik dwaal af

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Een drumstel opnemen of uitversterken is vrij moeilijk. Je kunt een mengpaneel uit de hoogste kwaliteitsklasse gebruiken, maar als je niet begrijpt wat een fasefout is heeft dat allemaal geen zin.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #27

    Standaard

    Iets beter laten klinken dan het origineel? Wat is de onmogelijkheid daarvan?

    Dat gebeurt per definitie al. Galm, compressie, autotune... zou je de gemiddelde Nederlandse artiest zonder willen horen? Er zijn zangers en zangeressen die zonder kunnen, maar het is wel de minderheid.

    Drums, natuurlijk geluid binnen een band? Leuk en aardig, maar dan weet je ook zeker dat je de kick al nauwelijks gaat horen als er meer dan 30 man publiek is...

    Wat je zeer zelden krijgt is precies hoe het onversterkt klinkt, maar dan harder. Geldt ook voor gitaarpickups, incl. de allerbesten. En met een microfoon voor je gitaar is de kans doorgaans live ook erg klein, tenzij de knoppenman echt heel goed is.

    Precies hoe het onversterkt klinkt maar dan harder is bij PA werk toch eigenlijk maar heel zelden de bedoeling?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het topic ontspoort een beetje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar ik heb het idee dat er ergens een memo is rondgegaan waarin is verteld dat we moeten zeiken op alles wat Erik post.
    Dan heb zelfs ik die memo gemist Het gaat ook niet om zeiken.

    Er begint iemand over de klank van een mengtafel. Dus niet over het klankmatig pimpen van instrumenten met elektronische hulpmiddelen. HiFi gaat over het onaangetast weergeven van muziek. En een mengtafel moet dat (in neutrale settings) vanzelfsprekend ook. Een mengtafel die klinkt is geen goede mengtafel.

    En Behringer rules!

    Hoe het zich 'on the road' gedraagt qua degelijkheid weet ik niet, maar ik zie daar toch netjes werkend spul van. Zeker voor het geld.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Sorry dat ik zo binnen val...... Elk type mengtafel heeft zeker tot op zekere hoogte een eigen geluid. Ennuh Behringer? Tja wat zal ik daar van zeggen..... Wij gebruiken veel Midas spul op het werk, en dat klinkt zeker anders dan zijn Behringer neefjes en nichtjes. Wat beter of slechter is? De preamps van een M32 en X32 schelen behoorlijk in klank, waar bij de meeste vinden dat de Midas beter klinkt. Voor het geld is Behringer tof en leuk - maar dat was het ook wat mij betreft.

    Zou ik het kopen? Wellicht hun Model D synth - omdat het origineel echt niet te betalen is, en hun Model D nu € 299,= kost. Maar mengtafels niet hoor, daar blijf ik weg van. Kan ik het weten? Wellicht dat 2 jaar studie voor geluidstechnicus me bij mijn beslissingen helpt. Wat klinkt mooier is ook heel subjectief, dat weten van typen gitaren en versterkers en pedaaltjes - of juist weer de modellers.

    Mijn moraal van het verhaal: kleuring zal er altijd zijn in meer of mindere mate, en wat daar aan mooi of lelijk is, scheelt per persoon.

    Voor de rest val ik niemand aan of af - ieder zijn mening.......

  10. #30

    Standaard

    Ik heb nog geen overtuigende argumenten gehoord om een ander mengpaneel te kopen dan het apparaat uit de openingspost. Ik denk dat ik hem maar bestel. Bedankt voor de reacties allen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top