Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1

    Standaard Welk mengpaneel voor PA

    Voor een verenigingsgebouw met af en toe een bandje in de kantine ben ik op zoek naar een mengpaneel. Het gebouw beschikt toevalligerwijs over een behoorlijk goede PA. Alleen nu moet er een mengpaneel komen om die PA aan te sturen. Er is niet veel budget. Ik zat daarom te denken aan deze:
    https://www.bax-shop.nl/analoog-meng...n-studio-mixer


    Meer bang for buck ga je niet krijgen denk ik. Of is dit niet verstandig, en toch maar kiezen voor wat minder kanalen en iets hoger budget en dan kwaliteit in huis halen? Wat zeggen jullie?

    vereisten:

    -Minimaal 8 kanalen, liefst meer voor als een hele band komt
    -On board effects met name galm
    -Budget: maximaal 300 euro
    Laatst gewijzigd door Baker; 14 november 2018 om 15:36

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Tussen 161,- en 300,- zit nog veel rek mbt ander aanbod van alleen al Behringer!

    https://www.bax-shop.nl/analoog-meng...42usb-pa-mixer € 255,- Veel effecten ook!

    of de selectie Behringer:
    https://www.bax-shop.nl/analoog-meng...=product_price

    Moet je brrr geen rillingen krijgen van jawel Behr....ringer.

    Zelf een tevreden dagelijkse gebruiker van een digitale mixer van Brrr. Let wel, had toen weinig eisen. 4 kanaals DJ apparaatje met veel effecten toewijsbaar aan elk kanaal etc.

    Veel plezier met je trip naar bang voor Bux.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    +1 voor de qx244. 85€ doorsparen en je hebt een qr18 digitale 'tafel' (alleen met laptop en/of ipad bedienbaar). Succes met de zoektocht!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dat moeilijk. Behringer levert veel voor weinig maar de kwaliteit is vooral bij mixers naatje.

  5. #5

    Standaard

    Als je een band wilt mixen is 8 kanalen wel heel weinig. Tenzij je qua drums echt alleen de kick drum meeneemt. Maar zelfs dan, als bij een rocktrio iedereen zingt, houdt het al nauwelijks over. Voor een simpele drummix is 4 kanalen toch wel fijn, of mono met 3, kan net.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik zou eens voor een tweedehands Allen & Heath Mixwizard kijken. Die kom je op Marktplaats wel tegen voor minder dan €300 en veel beter dan dat wordt het niet. Eenvoudig te bedienen en een goed geluid. Als ik zo even een blik werp op Marktplaats, dan kom ik nog wel meer bruikbaars tegen: Mackie 1604VLZ of een Soundcraft Spirit FX16.
    Vote for Pedro!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Behringer is tegenwoordig dikke prima qua mengtafels hoor. Behringer valt tegenwoordig onder Midas, en de kwaliteit van Midas sijpelt ook door naar de tafels van Behringer.

    Dat gezegd, zou ik met een beperkt budget op zoek gaan op Marktplaats. Goedkoper ga je het niet krijgen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Behringer valt tegenwoordig onder Midas, en de kwaliteit van Midas sijpelt ook door naar de tafels van Behringer.
    Kleine correctie in deze quote: Midas valt nu onder Behringer. Ze zijn hard bezig grote namen over te nemen en die kennis in al hun producten te stoppen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Als je een band wilt mixen is 8 kanalen wel heel weinig. Tenzij je qua drums echt alleen de kick drum meeneemt. Maar zelfs dan, als bij een rocktrio iedereen zingt, houdt het al nauwelijks over. Voor een simpele drummix is 4 kanalen toch wel fijn, of mono met 3, kan net.
    Kick + condensator overhead gaan prima hoor, je bent wel wat langer bezig om de juiste plek te vinden..... ohja, ik bedoel natuurlijk de 'sweet spot'.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Ik zou eens voor een tweedehands Allen & Heath Mixwizard kijken. Die kom je op Marktplaats wel tegen voor minder dan €300 en veel beter dan dat wordt het niet. Eenvoudig te bedienen en een goed geluid. Als ik zo even een blik werp op Marktplaats, dan kom ik nog wel meer bruikbaars tegen: Mackie 1604VLZ of een Soundcraft Spirit FX16.
    Ik weet niet hoe alle Spirits zijn, maar degene die ik ken zijn waardeloos, vooral vanwege de slechte input versterkers en de outputs die niet symmetrisch zijn. De eerst Mackie VLZ's zijn fantastisch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Behringer is tegenwoordig dikke prima qua mengtafels hoor. Behringer valt tegenwoordig onder Midas, en de kwaliteit van Midas sijpelt ook door naar de tafels van Behringer.

    Dat gezegd, zou ik met een beperkt budget op zoek gaan op Marktplaats. Goedkoper ga je het niet krijgen.
    Je maakt een grapje denk ik, Behringer heeft Midas ingelijfd. Dat betekent niet dat alle Behringer nu ineens fantastisch zijn. Begrijp me goed, mijn band gebruikt 2 X32's en da's best goed spul, maar ook geen low-budget.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater Bekijk bericht
    Ik zou eens voor een tweedehands Allen & Heath Mixwizard kijken. Die kom je op Marktplaats wel tegen voor minder dan €300 en veel beter dan dat wordt het niet. Eenvoudig te bedienen en een goed geluid. Als ik zo even een blik werp op Marktplaats, dan kom ik nog wel meer bruikbaars tegen: Mackie 1604VLZ of een Soundcraft Spirit FX16.
    Eens met de geluidskwaliteit van Mixwizard, maar van mijn 14:4:2 versie 2 is het soldeerwerk ondermaats. Kan overigens aan overgang naar RoHS liggen, dan zouden de latere versies beter moeten zijn. Mijne toch steeds gehouden vanwege de geluidskwaliteit.
    Mackie 1604VLZ jarenlang gebruikt in oefenruimte, is meettechnisch heel goed, maar vind ik te precies (kil?) om lekker te klinken.

    Met kleine Behringer Xenyx 1002FX ook goede ervaringen trouwens, al jaren probleemloos.
    Laatst gewijzigd door alias; 16 november 2018 om 20:51
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top