Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Voeding TT Surfmate

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Ik ga het straks uitproberen , maar ik heb alleen een weerstand van 2k7/1W en 2k2/2W of ik kan 2 weerstanden van 5k6/2W parallel schakelen.
    TAD gebruikt hogere spanningen dan TT ,terwijl het om het zelfde Reverb gaat.
    Pak die 2k7 maar. Volgens de berekening moet dat kunnen maar ik ben van de ruime marges. 1w moet wel lukken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Ik heb de weerstand van 2k7 tussen C1 en C3 geplaatst , ik moest eerst de koper verbinding tussen C1 en C3 verbreken , maar is geen spannings verlaging de B2 = 324 Volt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Ik heb de weerstand van 2k7 tussen C1 en C3 geplaatst , ik moest eerst de koper verbinding tussen C1 en C3 verbreken , maar is geen spannings verlaging de B2 = 324 Volt.
    Oke, schakel het ding uit en wacht 5min. Meet dan de weerstand tussen plus C1 en plus C3.


    Ik zie al wat er mis gaat, je hebt het spoor doorgesneden maar neemt nog steeds de spanning af direct uit de gelijkrichter (aansluiting B1) en die is nog steeds 324. Als je goed kijkt moet je wel je spanning afnemen van C1 (na de weerstand) en niet van C3 die aan het aansluitblokje zit.

    edit:
    Dan gaat het natuurlijk ook fout met de vervolgspanningen die nog steeds aan de 324V zitten, kijk maar eens naar R3 op het printje. Ondanks jouw weerstand zit ook die nog direct aan de gelijkrichter, F**k. Oplossing hiervoor is ook betrekkelijk simpel en goedkoper dan een ander (niet te vinden) trafo. Laat R3 gewoon zitten maar snijd het spoor tussen R3 en het blokje B1 ook door. Leg vervolgens een draadje aan de onderzijde van R3 naar C1+

    Aanhouder wint
    Laatst gewijzigd door cluseau; 15 november 2018 om 22:33
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #24

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Ik snap er niks meer van R3 is een weerstand van 470R/5W er zit nu een choke van 5H , Maar als ik die vervang door de 470R , zakt de spanning ook iets , de spanningen kloppen volgens het TAD schema ,ik kan het toch ook zo laten waarom TT lagere spanningen neemt is mij niet duidelijk.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Ik snap er niks meer van......
    Zal straks ff uittekenen dan is het beter in te zien. Ik zie het allemaal in mijn hoofd maar voor een ander is dat natuurlijk niet echt begrijpelijk, sorry.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #26

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Die ontladings weerstanden ,die laten ook toch spanning door is dat ook geen probleem.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Die ontladings weerstanden ,die laten ook toch spanning door is dat ook geen probleem.
    Nee, niet over nadenken.




    Ik heb je printje met wijziging ff uitgetekend. Meer kan ik er niet van maken.

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #28

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Ik heb geen B1 nodig en ik heb weerstand R3. ook niet aangesloten , eerst verbreek je de verbinding C1-C3 en plaats daar over de weerstand 2k7 en daarna herstel je de verbinding weer , door een draadje van B1 naar de plus van C1.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo Cluseau

    Ik heb geen B1 nodig en ik heb weerstand R3. ook niet aangesloten , eerst verbreek je de verbinding C1-C3 en plaats daar over de weerstand 2k7 en daarna herstel je de verbinding weer , door een draadje van B1 naar de plus van C1.
    Ehhhh, nog een keer goed kijken

    Dat draadje loopt van C1 direct naar de choke. Dat hij nou toevallig boven B1 langs loopt wil nog niet zeggen dat hij daar aangesloten zit. Als je een zwarte dot ziet zit het vastgesoldeerd.

    En B1 niet nodig is correct, maar die gebruik ik toch ook nergens? Wat je precies aansluit is aan jouw.

    Als je het doet zoals ik getekend heb dan heb je een ultra stille voeding en van de juiste waarde. Je hebt de overspanning nu weg gewerkt en gebruikt voor extra filtering. Je houd dan nauwelijks een rimpel over wat resulteert in een bromvrije werking.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #30

    Standaard

    Hallo Cluseau

    Sorry ik dacht dat het draadje van de B1 af kwam.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top