Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Voeding TT Surfmate

  1. #1

    Standaard Voeding TT Surfmate

    Hallo

    Ik bouw de TT Surfmate , ik heb de Hammond powertrafo 261D6 gekocht , deze heeft 250 Volt met C.T Aansluiting , deze heb ik aan gesloten op de TT PSU Mini met C.T , nu is het probleem dat de spanning laag is , het apparaat doet het wel , kan ik met extra dioden de spanning verhogen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo

    Ik bouw de TT Surfmate , ik heb de Hammond powertrafo 261D6 gekocht , deze heeft 250 Volt met C.T Aansluiting , deze heb ik aan gesloten op de TT PSU Mini met C.T , nu is het probleem dat de spanning laag is , het apparaat doet het wel , kan ik met extra dioden de spanning verhogen.
    Extra dioden gaan je niet helpen zonder ingrijpende modificatie. Als je wil kun je wel 10kV uit die trafo halen maar het vermogen is toch bepaald op 19Watt en het is ook niet de oplossing. Je zou 350Vdc moeten hebben uit je trafo. Dus of je doet iets verkeerd, meet verkeerd, hebt een te krappe trafo.

    De kit van de voeding is niet zonder meer geschikt voor een trafo met CT dus hoe heb je dat aangesloten?

    EDIT
    kwa gloeistroom zit je op de grens maar moet kunnen. Anode voeding is ook op het randje of liever gezegd iets er overheen, de trafo zal het niet makkelijk hebben.

    Even het volgende meten:
    Gloeispanning.
    Wisselspanning op de hoogspannings wikkeling.
    DC direct achter de gelijkrichter.
    Spanning op de kathode van de reverb driver.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 november 2018 om 12:01
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Hallo cluseau

    De Gloeispanning is 6.3 Volt , de wisselspanning op de hoogspannings wikkeling is 271 VAC .
    DC spanning na gelijkrichter is 170 Volt.
    Spanning op de kathode van 6V6 is 14.74 Volt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    Hallo cluseau

    De Gloeispanning is 6.3 Volt , de wisselspanning op de hoogspannings wikkeling is 271 VAC .
    DC spanning na gelijkrichter is 170 Volt.
    Spanning op de kathode van 6V6 is 14.74 Volt.
    Nou, daar wordt wel duidelijk uit dat het niet in het stroomverbruik zit. De eindbuis verstookt een goeie 1Watt. Veel te laag eigenlijk dus niet de oorzaak. Wat je kan doen is even de buizen er uit trekken en dan je DC na de gelijkrichter en de AC uit de trafo meten.


    Wat ik vrees is dat je dat psu board verkeerd hebt aangesloten. Je hebt een trafo met centertap toch? Waar zit dan je centertap en waar zitten je twee fases?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Nog even iets anders:

    De trafo heeft een 250V~ wikkeling met centertap wat in dit geval wil zeggen 2x125V~, dan zou je idd rond de 180V= uitkomen. Ik was eerst uitgegaan van 250V~ per wikkeling dus 2x250V~ in 180graden verschoven zoals normaal gesproken wordt gegeven. Je zou dan op de twee uiteinden 500V~ moeten meten maar hier geeft men dus de spanning tussen de twee uiteinden op.

    Als dit idd zo is laat dan de CT los en bevestig de twee hot wires op de AC ingang van het board, dan zal je wel de juiste spanning meten.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Welke manier van gelijkrichten hanteert die TT PSU Mini met C.T. ?
    Gelijkrichten met center tap betekent doorgaans:



    En dan helpt het niet zoveel om de center los te laten en de 2 anoden van de dioden over de 250~ wikkeling te zetten. Dan moet je toch echt een Graetz-schakeling hebben, als dat is wat je in de openingspost bedoelde:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Welke manier van gelijkrichten hanteert die TT PSU Mini met C.T. ?
    Gelijkrichten met center tap betekent doorgaans:



    En dan helpt het niet zoveel om de center los te laten en de 2 anoden van de dioden over de 250~ wikkeling te zetten. Dan moet je toch echt een Graetz-schakeling hebben, als dat is wat je in de openingspost bedoelde:


    De mini PSU heeft een graetz brug maar hij heeft een trafo met centertap. Geen punt, de diodes welke naar de min gericht zijn zou je dan moeten los knippen en de twee fasen op de resterende diodes aansluiten. Centertap aan massa en your done.


    Maar nu:
    Een trafo met centertap van 250V is normaal gesproken 2x250 180gr uit fase. Op de twee fasen meet je dan 500.

    Zijn trafo is niet 2x250 zoals normaal het geval is maar 2x125. In dat geval de centertap los laten en de uiteinden van de twee fasen op de graetz brug aansluiten. Dan moet er 2502V2 uit komen. Helaas heb ik nog geen info hoe TS de boel heeft aangesloten dus daar is het wachten op.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    De bovenste plaatje is de TT PSU mini met C.T , JE KUNT DE SCHEMA BEKIJKEN ALS JE NAAR TUBE-TOWN gaat en Bausatze aan klikt en dan Spannungsversorgung aan klikt daar staat de TT kit PSU Mini mit C.T.
    Ik heb geprobeerd het schema te kopieren, maar dat gaat niet

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seldon Bekijk bericht
    De bovenste plaatje is de TT PSU mini met C.T , JE KUNT DE SCHEMA BEKIJKEN ALS JE NAAR TUBE-TOWN gaat en Bausatze aan klikt en dan Spannungsversorgung aan klikt daar staat de TT kit PSU Mini mit C.T.
    Ik heb geprobeerd het schema te kopieren, maar dat gaat niet
    Kijk, dat veranderd de zaak. Ik had een schema van die mini PSU en daar werd een Graetz brug gebruikt. Nu snap ik ook je vraag met een paar extra diodes en dat kan idd.

    Jouw trafo is zoals eerder gezegd geen 250 uitvoering maar 125V. Dit is erg misleidend en jammer dat dit zo gedaan wordt. In feite heb je dan nix aan de trafo als je hem gebruikt zoals bedoeld. Maar......redding is nabij

    Neem de print van de PSU en soldeer van de wisselspannings ingangen een diode met de anode naar het massa punt. Sluit de beide hoogspannings aansluitingen op de wisselingang en laat de centertap lekker loshangen. Je hebt dan alsnog een Graetzbrug gecreeerd en daar de volle hoogspanningsspoel op aangesloten. Als deze 250V is dan heb je ongeveer 350VDC over.



    Zo dus:
    Kijk naar de toegevoegde D3 en D4, die kun je onderop de print solderen op de aangegeven punten.
    Vergeet niet de aansluiting van de CT los te maken.


    Laatst gewijzigd door cluseau; 13 november 2018 om 22:38
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10

    Standaard

    Jij zegt dat het geen 250 Volt Trafo is maar 125 Volt ,dat vind ik gek , want ik meet over de draden Red-Red 270 Volt.
    De trafo is Hammond 261D6 fur FENDER POWER 125P24A.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top