Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Yamaha thr 5 of 10. Verschillende sounds, effecten en stereo geluid. Telefoon erop aansluiten en je hebt een backing track waar je mee kunt spelen. Software erbij om hem aan een pc te koppelen, kun je studio kwaliteit opnames bakken 👍
    Klinkt als een klok!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Waarom niet een interface op je PC met goede software? Dan kan je met koptelefoon spelen, heeft niemand last van je. Of gewoon de monitors/speakers aanzetten als het wat harder mag. Zo kun je met YouTube meejammen of evt zelf opnames maken.
    Zelf speel ik al jaren zo thuis, mijn buren hoorden onlangs pas dat ik gitarist was, ze hadden me nog nooit horen spelen...
    Qua software kan ik Scuffham S-Gear aanraden, klinkt en voelt als een echte versterker!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Qua software kan ik Scuffham S-Gear aanraden, klinkt en voelt als een echte versterker!
    Ik weet niet hoe veel invloed de (prijs van de) interface invloed heeft op het speelgevoel, maar verder ben ik het hier niet zo mee eens.

    Alhoewel ik S gear niet beroerd vind, staat het voor mij nog steeds mijlenver van het speelgevoel van een echte amp.
    Qua software heb ik S gear, guitar rig, bias en amplitube geprobeerd. Ik kan er helemaal niks mee, alhoewel ik de orange modellen van amplitube nog wel ok vind.

    Tot nu toe haal ik nog de beste resultaten met een "echte" preamp gecombineerd met een vst poweramp sim (freeware, ignite gebruik ik nu) met wat IR's via een IR loader (freeware, lepou).

    Oftewel met alles wat gratis is plus een beetje wat ik al had haal ik voor mezelf betere resultaten dan al die software meuk die je moet kopen bij elkaar.
    Kan best dat het met puur software ook kan, maar ik heb geen zin om dagenlang knoppen te draaien, eq's toe te voegen etcetera om dat irritante geluid dat al die softwaredingen out of the box hebben weg te krijgen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Buiten het feit dat software best aardig of zelfs goed kan klinken; een kleine buizenamp klinkt zoveel beter imo. Ik heb irig geprobeerd en nog wat spul op mijn ipod, maar het heeft het niet. De thr's van Yamaha zijn ook wel ok, maar nog niet dat soepele van een buizenprakkie.

    Ik ben best wel van software dingen voor bepaalde toepassingen: ik heb een volledig op Ableton Live Suite 10/Push2 gerichte homestudio. Ik houd ervan dat een hoop dingen binnen de box gaan en blijven. Maar als ik gitaar opneem gaat er een groot membraan voor mijn gitaarversterkertje, en dat gaat ook zo voor bas - netjes voor mijn Eden/Mesa combi. En dan hoeft het niet snoeihard om lekker te klinken in de opnamen. Ik heb zelfs een SansAmp Bassdriver DI, maar met met een microfoon opnemen is fijner.

    Maar ja ieder zijn ding zal ik maar zeggen. Het beste is gewoon testen wat je fijn vindt, en wat niet.

  5. #15

    Standaard

    Dank voor alle nuttige berichten zover! Een kleine buizenversterker heeft de voorkeur, hoewel ik nog niet direct opties uitsluit. Budget is in principe vrij flexibel, al wil ik ook weer geen 1000 euro uitgeven aan een mini amp. Een 12'' combo of in top + speakercab vind ik trouwens al vrij groot. Ik kan dat wel kwijt, maar je zou toch denken dat het tegenwoordig al kleiner moet kunnen voor deze toepassing?

    De Yamaha TRH en de Boss Katama had ik op Youtube al wat uitvoeriger bekeken. Dat zegt natuurlijk nog niet zo veel, maar ik twijfel of je hierbij een beetje een buizengevoel benadert. Full tube haal je uiteraard niet zonder buizen (en vooral een behoorlijk volume), maar er zou toch wel voldoende diepte in het geluid hoorbaar moeten zijn. Ik ben nogal een gevoelsgitarist, als een sound of bijv. nek niet goed voelt, krijg ik niets meer uit mijn vingers.

    Een tweedehands Fender Champ zou ook een interessante optie kunnen zijn. Fender zou iets als de Bugera V5 moeten maken, die kan zelfs op 0,1W. Ik heb de Fender Vaporizer nooit bespeeld, maar op papier lijkt dat ook wel wat.

    Zal me ook eens verdiepen in de Wangs 1W amp head, voor het geld hoef je het niet te laten.

    Van Aliexpress was er al zo'n iRig interface onderweg voor het connecten van mijn gitaar aan een tablet of smartphone. Voor wat kleingeld kan ik dan eens proberen hoe het spelen via een app bevalt. Voor 's avonds op de bank met koptelefoon de makkelijkste optie, al zal het vast niet bijzonder klinken. Voordeel is wel dat je met je telefoon nog vrij mobiel bent met koptelefoon. Voor langere oefensessies zie ik dat niet zitten, zoek dan toch een betere kwaliteit en vind een koptelefoon al snel ongemakkelijk worden. Ik heb ook een goede Denon stereo met interne DAC, wellicht wil dat nog.

    Het ding is een beetje: een versterker is knop aan en gaan. Met software moet je eerst de tablet/pc/laptop aanzetten, software starten, settings inregelen. En er staat altijd zo'n scherm naast of voor je te branden. Wel fijn om erbij te hebben voor als er muzikale vrienden op bezoek zijn, of als ik bas wil spelen (nu niet in bezit van een basversterker).
    Laatst gewijzigd door Powderfinger; 13 november 2018 om 12:29

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb vorige week de VST STL Tonality Howard Benson gekocht, dat zijn 5 amps, door de programmeur van Ignite (zag ik in de manual).

    Die klinkt best wel goed, stuk beter dan wat ik had op Ipad. Gelijk aan S Gear denk ik, daar had ik demo van. Leuke van modeling is dat je veel meer sounds hebt, high gain, crunch, clean, etc. Met een eenvoudige buizenamp heb je 1 basis klank.

    Ik heb een midi controller gekoppeld, en de knoppen op de VST amps kan ik met echte draaiknoppen bedienen, en ook OD pedaal aan/uit, dat maakt het instellen van de klank een stuk gemakelijker, ipv met een muis. Ik kan het PC scherm uitzetten. Ik zou nog wel ooit een flat resonse actieve gitaarcabinet willen hebben om modeling doorheen te sturen ipv monitor speakers, bv van Laney.

    Ik heb ook een THR5, en ook nog een setup met een Amp in a box pedaal (Bogner Blue) met een Mooer Radar. Klinkt allemaal prima eigenlijk, leuke is dat ik kan afwisselen. Mooer BM buizen amp geeft de warmste klank.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik hou het bij de Wangs, 1 watt full tube, heeft nog het meest weg van een super kleine kabouter AC30,
    zet je board er voor en lots of fun.

    Van wat ik op Youtube zie, is dit zo gek nog niet. Geen noemenswaardige gebreken? Wat zou je aanraden als cabinet? Ook benieuwd hoe 'ie is met bijvoorbeeld overdrive, wah of phaser ervoor.

    Al voor 100 euro te krijgen op AliExpress, kun je eens een gokje voor wagen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Voor € 100,= zou ik het zeker eens proberen, kan je altijd wel weer kwijt als je het toch niets vind...... Fender Champs zijn aanzienlijk duurder, en zijn niet per se flexibeler. Als cabinet kan je zo'n nep champje nemen, en alleen het speakertje gebruiken zoals op de foto.

    Blijft toch altijd lastig he? Wat moet je nu doen/kopen?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Het ding is een beetje: een versterker is knop aan en gaan. Met software moet je eerst de tablet/pc/laptop aanzetten, software starten, settings inregelen. En er staat altijd zo'n scherm naast of voor je te branden. Wel fijn om erbij te hebben voor als er muzikale vrienden op bezoek zijn, of als ik bas wil spelen (nu niet in bezit van een basversterker).
    Als je zo denkt (en zo denk ik dus ook) dan is inderdaad een 1 watt buizenamp met kleinst mogelijk cabinet het meest voor de hand liggend (als je zo weinig mogelijk lawaai wilt maken). Je zou ook naar de Palmer Eins kunnen kijken, zit ook een line out op voor als je via PC wilt spelen/opnemen.
    Laatst gewijzigd door NLF; 13 november 2018 om 19:34

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    ik heb sinds kort een Two Notes Torpedo Captor, waar ik mijn JCM800 overheen gooi en zo m'n interface in. Speakersim plugin (gratis, Wall of Sound) en je versterker reageert als dat ie vol open staat (staat ie ook), maar dan op laag volume. Komt geen gitaarspeaker aan te pas. Bijkomend voordeel is dat je je dingetjes kunt opnemen op zeer hoge kwaliteit. Die Torpedo Captor is nog niet zo vreselijk duur ook en er zijn ook nog goedkopere opties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top