Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard Kemper remote vs helix hx effects icm kemper

    Ik heb ern kemper maar geen kemper remote. Was van plan om er op termijn een aan te schaffen maar sinds kort is er de helix hx effects. Welke combinatie zouden jullie kiezen icm de kemper.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm..
    Met de hx effects heb je effecten en wat midi functionaliteit waarmee je de kemper zou kunnen bedienen (wellicht wat beperkt qua midi, heb de handleiding niet gelezen).
    Met de remote heb je een mooie tweeweg verbinding met de kemper.
    Het zal er dus vooral op neer komen wat je qua effecten mist in de kemper, en wat je nodig hebt in het switchen van de kemper.

  3. #3

    Standaard

    Ikzelf heb de remote en deze vult de kpa perfect aan.vooral morphing is geweldig en erg bruikbaar. Als je iets mist qua effecten zou ik kiezen voor de helix en dan een melo audio midi commander oid.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik mis niet echt iets qua effecten. Ik heb nu enkel zo een boss fs swich om vb een drive pedaaltje in- en uit te schakelen en dat wordt me toch wat te beperkt. Ik vind de kemper remote wel duur en hij werkt alleen bij de kemper. Voordeel dan weer is dat hij echt "op maat " gemaakt is voor de kemper. Helix effects kan ik ook bij mijn echte versterker gebruiken maar anderzijds zal het aandluiten complexer zijn...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat aansluiten valt allemaal nogal mee zou ik zeggen.
    De hx effects gebruiken om de kemper aan te sturen zou moeten werken, volgens kun je -volgens de handleiding- per button midi pc maar ook cc verzenden, dus ook bv een drive aanzetten in de kemper moet dan lukken.
    Maar ik vraag me af of je geen knopjes te weinig hebt; je hebt 6 knoppen (plus de mode en tuner/tap knop), als je bv 3 basissounds hebt waartussen je snel wilt switchen, heb je nog 3 knoppen over om in de actieve basissound nog dingen aan of uit te zetten. Behalve als je makkelijk dubbele functies aan knoppen kunt geven, óf uit de voeten kunt met fixed presets zonder dingen aan/uit te zetten.

    Ik gebruik zelf de rocktron all access midi controller bij mijn rack (die vroeger naaiend duur was, en dan heb je nog niet eens die mooie displays van line 6). Ik gebruik 5 basissounds (en nog wat "speciale" in een andere bank), dan heb ik nog 10 buttons over waaraan ik effecten heb toegewezen vwb aan/uit zetten, dat werkt wel lekker vind ik.
    Zelf zou ik dan ook niet zo makkelijk uit de voeten kunnen met de hx effects denk ik.....dat wil zeggen, om óók nog in andere apparatuur presets te schakelen én functies aan/uit te zetten, maar dat hoeft voor een ander niet zo te zijn.

  6. #6

    Standaard

    Dennis als de remote te duur is kijk dan naar de midi commander, die heeft een dedicated KPA modus. Kost iets van 150 euro en kun je ook voor andere units gebruiken (of je PC bijv.)
    https://meloaudio.com/products/meloa...-foot-switches

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik mis niet echt iets qua effecten. Ik heb nu enkel zo een boss fs swich om vb een drive pedaaltje in- en uit te schakelen en dat wordt me toch wat te beperkt. Ik vind de kemper remote wel duur en hij werkt alleen bij de kemper. Voordeel dan weer is dat hij echt "op maat " gemaakt is voor de kemper. Helix effects kan ik ook bij mijn echte versterker gebruiken maar anderzijds zal het aandluiten complexer zijn...
    Hier heb je je antwoord toch al? Als je niets mist qua effecten, waarvoor zou je dan voor de HX Effects gaan, die je dan vooral als veredelde footcontroller met je KPA gaat gebruiken? Ik weet niet waar je nu het meest over speelt, als dat de KPA is, dan zou ik sowieso voor de Remote gaan. Je hoeft nauwelijks iets te programmeren (bij de HX moet je CC's toewijzen, wat ze gaan doen, kanalen enz.), je hebt 2-weg communicatie (bijv. tuner zichtbaar op Remote scherm, status van effectblokken is vice versa zichtbaar, enz.) en je hebt de looper ook altijd onder voetbereik. En de al eerder genoemde morphingfunctie zou je op de HX ook moeten missen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hier heb je je antwoord toch al? Als je niets mist qua effecten, waarvoor zou je dan voor de HX Effects gaan, die je dan vooral als veredelde footcontroller met je KPA gaat gebruiken?
    Hahaha, zo heb ik een tijdje GAS gehad voor die grote mastermind midi controller van RJM, maar een helix kopen is goedkoper

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hahaha, zo heb ik een tijdje GAS gehad voor die grote mastermind midi controller van RJM, maar een helix kopen is goedkoper
    Klopt, maar in dit geval is een HX FX duurder dan een Remote.

    ( Ik kan een nieuwe Remote voor € 385,- leveren )

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Dank voor alle suggesties. Ik ga zowieso nog even sparen voor ik een aankoop doe . Voorlopig lijkt de remote toch de "topkandidaat".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top