Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Monkey Man

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard Monkey Man

    Als je van tweedamps houdt en je hebt er geen, is dit een leuk pedaal, compleet met springreverb die nou niet bepaald vintage correct is, maar wel diepte en sparkle toevoegt.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik noem het 'tweedish' want tweed amps verschillen niet alleen per model maar ook per jaar.
    Meestal zie je dat men kiest voor een deluxe of bassman want die namen kent de doelgroep.
    Die reverb snap ik ook niet zo goed, tweed amps hadden geen reverb, je had net zo goed een phaser kunnen inbouwen, hadden ze ook niet.
    Dat was misschien wel een aardig idee geweest, een tone knob die je van een champ curve naar bassman brengt (dus van mid boxy naar big bass met snarl)

    Maar goed, we vinken aan; J Rockett ook een tweed, check.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je zou natuurlijk ook op deze manier een goedkope starters versterker zonder reverb wat op kunnen waarderen met een tweedisch klankkleur en reverb.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    je zou natuurlijk ook op deze manier een goedkope starters versterker zonder reverb wat op kunnen waarderen met een tweedisch klankkleur en reverb.
    Vast wel, maar ik schat in dat ie op een buizenhead die geen reverb heeft, ook een toegevoegde waarde kan hebben. Ik vind het wel een aardig pedaal, als is het niet vintage correct of wat dan ook.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top