Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Friedman Runt 50 versterker!

    Voor iedereen die het interessant vind heb ik een filmpje gemaakt van mijn Friedman Runt 50. Ik ga direct van de cab sim uitgang Logic Pro X in. De reverb is een spring reverb van line6. Het geluid is onbewerkt, dus zo klinkt de versterker echt.

    Er zijn tegenwoordig een hoop goede digitale (Kemper, Helix) opties maar je hoort toch echt een verschil in het hoog en de openheid van de klank in vergelijking met dit (heb het ge-ABed).

    Oordeel zelf


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave amp.
    Ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe amp en dit is er wel eentje die mn oortjes kietelt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Mijn oordeel: ik hoop (ik weet het wel zeker) dat de amp beter tot zijn recht komt met een goede speakercab en een goede mic er voor. De cab sim doet deze amp in ieder geval geen goed. Verschil in hoog en openheid zou kunnen, maar kan nou niet zeggen dat het daardoor ook meteen beter is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gave amp.
    Ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe amp en dit is er wel eentje die mn oortjes kietelt.
    Geen Splawn amp?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Geen idee nog.
    Twijfel of ik wel of geen andere amp koop.
    Misschien koop ik voorlopig niks.
    GAS komt en gaat bij mij, als ik iets erbij koop, voelt het gauw als ballast, aangezien ik eigenlijk voorzien ben met alles wat ik nodig heb.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Mijn oordeel: ik hoop (ik weet het wel zeker) dat de amp beter tot zijn recht komt met een goede speakercab en een goede mic er voor. De cab sim doet deze amp in ieder geval geen goed. Verschil in hoog en openheid zou kunnen, maar kan nou niet zeggen dat het daardoor ook meteen beter is.
    Even een check voor de zekerheid, over wat voor speakers heb je het filmpje gecheckt. Sommige mensen bekijken namelijk zo'n filmpje via hun mobiel en zeggen, nou ik vind het niet bijzonder klinken. Ik krijg namelijk hele positieve reacties van wat vrienden/producers uit mijn kring, waarbij een hem direct besteld heeft. Maar er is natuurlijk altijd iets als verschil in smaak.
    Friedman komt iig binnenkort met de Mic no mo wat een losse speaker sim kastje is en dat is dezelfde als die in de Runt 20 en 50 zit.

    Op een echte cab aangesloten klinkt hij idd natuurlijk beter, maar dat komt ook mede door de weerkaatsing van het geluid in een ruimte. Dan leeft het veel meer maar als je dan met je oor precies voor de speaker gaat hangen klinkt hij ook weer anders.
    Laatst gewijzigd door wood; 10 november 2018 om 13:10

  7. #7

    Standaard

    Hier is nog een filmpje van de Friedman Runt 50


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Te gekke amp met een mooi crunch, erg Brits (acccent op mid-midhoog, tenminste wat ik hoor).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Als je met 20 watt genoegen kan nemen heeft onze andere gitarist er één te koop staan. Hij heeft laatst een Friedman Smallbox voor een mooie deal op de kop getikt en 2 Friedmans is een beetje te veel van het goede...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Even een check voor de zekerheid, over wat voor speakers heb je het filmpje gecheckt. Sommige mensen bekijken namelijk zo'n filmpje via hun mobiel en zeggen, nou ik vind het niet bijzonder klinken. Ik krijg namelijk hele positieve reacties van wat vrienden/producers uit mijn kring, waarbij een hem direct besteld heeft. Maar er is natuurlijk altijd iets als verschil in smaak.
    Friedman komt iig binnenkort met de Mic no mo wat een losse speaker sim kastje is en dat is dezelfde als die in de Runt 20 en 50 zit.

    Op een echte cab aangesloten klinkt hij idd natuurlijk beter, maar dat komt ook mede door de weerkaatsing van het geluid in een ruimte. Dan leeft het veel meer maar als je dan met je oor precies voor de speaker gaat hangen klinkt hij ook weer anders.
    Adam A7X en Direct Sound EX29.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top